03. feb 2017.

Kruševački Mardok ostaje bez televizija?

Od osam medija koje je 2015. godine kupio Radoica Milosavljević dva su ugašena, za jednu televiziju privatizacija je raskinuta, a ni i u jednoj nije izvršena obaveza investiranja.

U Ministarstvu privrede za Istinomer kažu da je nakon raskida privatizacije o kupovini Radio-televizije Kragujevac naplaćena garancija i za RTV Pirot.

“Za RTV Pirot je naplaćena garancija zbog neizvršavanja obaveze ni u naknadno ostavljenom roku, dok je za sve ostale subjekte dat naknadni rok od 30 dana, koji se više ne može produžavati”.

Televizija Pirot je, prema podacima Narodne banke Srbije (NBS), u blokadi od 24. januara. Ovu televiziju je Milosavljević kupio za u oktobru 2015. za 26.300 evra. Ugovorne obaveze su, između ostalog, podrazumevale da u prvoj godini poslovanja u televiziju bude uloženo 13 hiljada evra. Do sada je prema dokumentaciji Agencije za privredne registre (APR) Milosavljević uložio oko šest hiljada evra tako što je iz ličnog u vlasništvo firme prebacio svoj polovni automobil marke “punto”.

Slično je, pokazuje dokumentacija APR-a, Milosavljević pokušao da uradi i u drugim medijima koje poseduje, ali je odbijen iz proceduralnih razloga. U Ministarstvu privrede su potvrdili za Istinomer da “obaveza investiranja nije izvršena u potpunosti u subjektima gde je Radoica Milosavljević vlasnik”.

15 meseci nakon kupovine Radio televizije Kragujevac (RTK) Ministarstvo privrede je i formalno potvrdilo odluku o poništenju privatizacije zbog nepoštovanja kupoprodajnog ugovora. Zaposleni na toj televiziji nisu dobili plate od juna prošle godine, a socijalni program uz isplatu po godini staža vlasnik takođe nije realizovao.

“Prema informacijama do sada, kompletan kapital RTK će biti vraćen državi, i ministarstvo privrede će postaviti privremenog zastupnika kapitala čiji je zadatak da naplati sva potraživanja koja RTK ima, isplati plate zaposlenima, isplati druge poverioce, skraćeno pripremi preduzeće za novu privatizaciju koju ministarstvo privrede ponovo raspisuje i međuvremenu do nove privatizacije je moguć i socijalni program za zaposlene koji žele da napuste preduzeće. Ako nema zainteresovanog kupca ili PZK proceni da je nemoguće preduzeće staviti na noge proglašava se stečaj”, kazao je za Istinomer Goran Antonijević predsednik sindikata “Nezavisnost” RTK.

U slučaju proglašenja stečaja, kažu iz sindikata, zaposleni imaju pravo na devet zarada iz fonda solidarnosti, a ostala potraživanja se naplaćuju iz stečajne mase i imaju pravo na naknadu sa biroa rada. U današnjem saopštenju zaposleni u Radio-televiziji Kragujevac su podsetili da su od Ministarstva privrede zatražili da hitno postavi privremenog zastupnika kapitala u RTK pošto organi upravljanja ne funkcionišu – direktorka je podnela neopozivu ostavku, direktorka programa je dala otkaz, a odgovorna urednica je na godišnjem odmoru.

“U petak 3. februara 2017. godine zaposleni RTK će otići do kabineta gradonačelnika Kragujevca, Radomira Nikolića kome je ranije upućena molba za prijem delegacije na koju nam nije odgovoreno”, najavljuju iz sindikata.

Krajem prošle godine Grad Kragujevac je na prvoj licitaciji za prodaju opreme, po tužbama zaposlenih za neisplaćene zarade, kupio tri računara za montažu i jednu kameru, ali u sindikatu smatraju da to neće imati uticaj na buduće poslovanje RTK.

Rizično poslovanje i u drugim Milosavljevićevim televizijama

Radio-televiziju Caribrod Milosavljević je kupio za 18.600 evra. U kupoprodajnom ugovoru pored zadržavanja zaposlenih, postoji i obaveza vlasnika da ulaže u razvoj televizije i da u prvoj godini uloži 30 hiljada evra. Da li zaposleni u ovoj televiziji imaju redovna primanja i da li se plaše kako će ova televizija opstati ukoliko ostanu bez sredstava iz budžeta na osnovu projekata za sufinansiranje nismo uspeli da saznamo od direktora te televizije Miroslava Nackova koji za Istinomer nije želeo da komentariše ta pitanja.

Prema informacija UNS-a, Radio-televizija Brus i Centar za informisanje Novi Kneževac su prestali sa radom.  Račun RTV Brus je u blokadi od septembra prošle godine i to za iznos od milion i šesto hiljada dinara. Tu televiziju Milosavljević je kupio za nešto više od 10.200 evra uz obavezu investiranja 30 hiljada evra u roku od dve godine.

Centar za informisanje Novi Kneževac prodat je Milosavljeviću za svega 480 evra i obavezu investiranja tri hiljade evra za dve godine poslovanja.  Na pitanja Istinomera o sudbini ove televizije Ministarstvo privrede nije odgovorilo.

Računi Radio-televizija Kruševac, RTV Pančevo kao i televizije Požega, prema podacima Narodne banke Srbije, nisu u blokadi.

Milosavljević je nedavno za Radio Slobodnu Evropu (RSE) povodom raskida ugovora o prodaji RTK rekao da je pogrešno proračunao svoja ulaganja.

“Proračunao sam da mi sledeća ulaganja nanose neprocenjivu veću štetu od ove sada i to je sve. Nema šta da vas zanima. Nisam ispunio uslove. Pokušavao sam. Ja da sam znao ne bih dao pare za nekoliko plata. Sada me pitate nešto što je više nebitno”, rekao je Milosavljević i prekinuo telefonsku vezu navodi RSE. 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend