13. jan 2017.

TV kanalima milioni otiču u sivu zonu

Tri zakona striktno zabranjuju da se na programima inostranih kanala koji se reemituju u kablovskim mrežama objavljuju reklame domaćih oglašivača, što se godinama ne poštuje

Gotovo svi finansijski problemi lokalnih medija bili bi rešeni ako bi novac od marketinga, umesto što sada odlazi prekograničnim TV kanalima, bio u legalnim tokovima, drugačije raspoređen…

Bilo bi para za 297 radio i 190 TV stanica koji su poreski obveznici i legalna javna glasila.

Citirane rečenice su izvod su iz opširnijeg javnog obraćanja Dragiše Kovačevića, direktora i vlasnika SOS kanala.

Otvoreno pismo je „adresirano” na Nina Brajovića, novoizabranog državnog sekretara u Ministarstvu informisanja i kulture.

Od njega se očekuje da se poduhvati rešavanja problema reklamnih blokova na prekograničnim TV kanalima koje reemituju domaći kablovski operatori. Da u toj oblasti ima grubog kršenja propisa, grupa od tridesetak regionalnih i lokalnih domaćih emitera ukazuje već godinama.

Kako ističu, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) toleriše da se u programe pojedinih prekograničnih kanala ubacuju reklame domaćih oglašivača, suprotno Zakonu o elektronskim medijima, Zakonu o oglašavanju i Konvenciji o prekograničnoj televiziji.

– U Srbiji ima tridesetak takvih kanala, koji su van našeg poreskog sistema. Novac domaćih oglašivača odlazi na njihove račune u inostranstvu, bez bilo kakve kontrole države. Ima tu i plaćanja u kešu, na crno… O kolikim svotama je reč, govori podatak da svaki od tih kanala dnevno emituje najmanje 20 reklamnih blokova, iliti oko 7.000 sekundi. Sekunda košta najmanje dva evra, pa jasno je da svaki od ovih kanala minimum naplati 14.000 evra dnevno – kaže za „Politiku” Dragiša Kovačević.


Opširnije u štampanom i digitalnom izdanju lista Politika

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend