08. avg 2018.

United Grupa: Konkurs za distribuciju RTS-a bio nezakonit

United Grupa, kojoj pripada i kablovski operater SBB, saopštila je da je odbila da učestvuje na javnom konkursu za distribuciju RTS-ovih kanala u inostranstvu, zato što je konkurs bio protivzakonit, i u potpunosti suprotan sa poslovanjem bilo kog javnog servisa koji treba da teži da bude dostupan što širem auditorijumu.

United Grupa podseća da sa RTS-om ima partnerski odnos već godinama i da je do sada distribuirala RTS kanale na svim platformama koje poseduje. Konstatuje, međutim, da je RTS ove godine, nažalost, ponudio za reemitovanje svojih kanala u inostranstvu cenu koja je 10 puta veća od one koju je United Grupa do sada plaćala, i 27 puta veća od one koju javni servisi prosečno naplaćuju za emitovanje svojih programa u inostranstvu, što je ekonomski neprihvatljivo.

“Mi smo se uvek rukovodili principima da javni servis bude dostupan svima. Svrha javnog servisa treba da bude širenje nacionalne kulture, jezika, tradicije i interesa kroz široku dostupnost, kako građanima u zemlji, tako i van granica Srbije gde živi naša dijaspora. Podržavamo da se kanali RTS-a naplaćuju za emitovanje van Srbije. Naknadu smo i plaćali svih prethodnih godina, ali razumnu cenu, prema praksi i cenama drugih evropskih javnih servisa i uz mogućnost gledanja programa putem svih platformi. RTS-u smo ponudili iznos koji je čak tri puta veći od onoga koji smo do sada plaćali, ali oni nisu nikad odgovorili na ponudu”, navode iz United Grupe.

United Grupa dodaje i da je odbila da učestvuje na javnom konkursu za distribuciju RTS kanala iz razloga što je konkurs protivzakonit iz materijalno-pravnih i formalno-pravnih razloga, i u potpunosti suprotan sa poslovanjem bilo kog javnog servisa koji treba da teži da bude dostupan što širem auditorijumu. O nezakonitosti sprovođenja konkursa obavestili su, kako navode, sve nadležne institucije.

“Nismo nikad ni tražili, niti imali ekskluzivitet za emitovanje RTS-a. Izražavamo bojazan da uspostavljanjem biznis modela po kojem neko treće lice – domaća ili strana kompanija, a ne RTS, ekskluzivno raspolaže nečim što predstavlja dobro od opšteg interesa građana Republike Srbije, ozbiljno ugrožava javni interes naše zemlje”, poručuje se u saopštenju.

Podseća se i da RTS zahteva i nadoknade za emitovanje svojih kanala kroz EON i korišćenje funkcionalnosti vraćanja programa unazad (TV unazad), što je takođe u suprotnosti sa svetskom praksom. United Grupa ističe i da je činjenica da nijednom kanalu ne plaćaju dodatno.

„Pomenuti načini gledanja televizije su deo standardnih ugovora sa svim kanalima. Nov način gledanja podrazumeva internet, gledanje na više uređaja, kao i u vremenu nakon emitovanja”, ističu iz United Grupe.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend