16. sep 2014.

Kada šou sa Đoganijem istisne „Utisak nedelje”

olja-drusstvoTabloidi tvrde da je autorska emisija Olje Bećković postala teret za Televiziju B92, koja želi da uvede nove emisije zabavnog karaktera.

Vest da se najdugovečniji politički tok-šou „Utisak nedelje” možda više neće emitovati na Televiziji B92 pokrenula je nove rasprave o medijskim slobodama, ali i peticiju koju su pokrenuli bivši urednici te kuće „izrevoltirani njenom sadašnjom uređivačkom politikom”. U peticiji se apeluje na grčke vlasnike da promene ime televizije kako bi se „obezbedilo očuvanje digniteta imena B92, kao i očuvanje istorijske uloge koju je imao”. Paralelno sa peticijom, beogradski tabloidi objavili su da je Olji Bećković ponuđeno da njena emisija bude prebačena na kablovsku televiziju B92 info, jer se „Utisak nedelje” ne uklapa u novi koncept zabavne, komercijalne televizije, u kojoj se, pored „Bulevara”, pravi i rijaliti šou sa Đoganijem i druge emisije sličnog karaktera.

A da neko ne bi slučajno pomislio da iza slučaja „Utiska nedelje” stoji aktuelna vlast, odmah se potrudio novinar Dragan J. Vučićević koji je na „Tviteru” napisao: „A što jutros na vestima B92 nema ni reč o Olji i ’Utisku’. Ko je to zabranio? Vučić? Ili Matić?” Usledio je još jedan tvit: „Pa kako je za Olju i ’Utisak’ kriva vlast? Valjda je kriv Veran Matić koji je B92 prodao Grcima ’zlim profiterima’?”

Vest da se najdugovečniji politički tok-šou „Utisak nedelje” možda više neće emitovati na Televiziji B92 pokrenula je nove rasprave o medijskim slobodama, ali i peticiju koju su pokrenuli bivši urednici te kuće „izrevoltirani njenom sadašnjom uređivačkom politikom”.

Juče se oglasio i Veran Matić izjavom da „B92 ima višegodišnju saradnju sa produkcijom Mreža i autorom emisije Oljom Bećković i ugovor koji je i dalje na snazi”.

„Medijske napise o navodnim pregovorima menadžmenta, Produkcije Mreža i autorke emisije ne želim da komentarišem jer u njima ne učestvujem. Ono što mogu da izjavim, kao glavni i odgovorni urednik informativnog programa TV B92 i predstavnik manjinskog akcionara B92 Trusta koji ne formira poslovnu politiku kompanije, jeste da ’Utisak nedelje’ i Olja Bećković, po svim istraživanjima, predstavljaju sam vrh popularnosti i kvaliteta u ponudi TV B92. Ne postoji nijedan razlog da tako i ne ostane. Sa ovakvim mojim mišljenjem upoznat je i menadžment kuće koji vodi poslovnu politiku”, rekao je Veran Matić.

Pitanje koliko sve to ima veze sa pokušajem gušenja medijskih sloboda u Srbiji ipak se ne može zaobići.

Rade Veljanovski, profesor novinarstva na Fakultetu političkih nauka, kaže da ovo svakako može biti indikator i istraživačima i analitičarima da se nešto dešava i sa medijskim slobodama u Srbiji.

„Ako se uskraćuje emitovanje jednoj emisiji koja je već godinama zaštitni znak nezavisnog novinarstva i u kojoj je moglo slobodno da se izrazi kritičko mišljenje, to znači da su nam neki drugi prioriteti važniji, recimo zarada”, kaže on. „Ali zarada je očigledno samo izgovor koji zamagljuje onaj pravi razlog: da više ne želimo emisiju koja je suviše slobodnomisleća. Dakle, to u svakom slučaju neće stvoriti negativnu sliku samo o B92 nego i o našoj medijskoj situaciji i medijskom sistemu uopšte.”

Prema njegovim rečima, problem je što je naša stručna javnost u velikoj meri uspavana, jer „takvih indikatora već uveliko ima, a na njih reaguju samo novinarska udruženja, dok opšta pa i stručna javnost ćuti”.

I Zoran Ćirjaković, predavač na na Fakultetu za medije i komunikaciju, smatra da su medijske slobode smanjene, ali da to već dugo traje i da i nije toliko u vezi sa aktuelnom vlašću.

„Možda je sada malo izraženije, ali to je rađeno i ranije, jer su uvek postojale opasne veze između raznih moćnih kabineta i prvenstveno vlasnika, a potom i urednika medija”, dodaje on. „Mi doduše ne znamo razlog zbog kojeg je nastao problem oko ’Utiska nedelje’, ali mene ne bi iznenadilo da je problem iskrsnuo upravo zbog slobode izražavanja kritičkog mišljenja Olje Bećković koja je jedan od najboljih novinara kod nas.”

U prilog tezi da smanjenje slobode izražavanja traje već dugo i da se privatizacija medija nije pokazala kao dobra za medijske slobode, Ćirjaković navodi da je veća grupa novinara već otišla sa B92. Istovremeno, on tvrdi da su neki ljudi koji sada govore o tome godinama ćutali.

„Među organizatorima peticije za očuvanje digniteta imena B92 nalazi se i osoba koja se svojevremeno konsultovala sa političarima za svoje emisije, a takođe i osoba koja je direktno bila uključena u uništavanje B92”, tvrdi on. „Nalazimo se u specifičnoj situaciji, a pošto strani faktori koji su ranije bili zainteresovani za medijske slobode u Srbiji više nisu za to zainteresovani, bojim se da će novinari koji žele da se pošteno bave svojim poslom imati jako malo saveznika.”

Dušan Mašić, jedan od organizatora pomenute peticije, inače jedan od osnivača Radija B92, a danas jedan od menadžera u Bi-Bi-Siju, kaže da je sve što se dešava sa B92 i ostalim medijima posledica kontrole oglašivačkih budžeta od strane države i ljudi bliskih vlastima.

„U takvim okolnostima nemoguće je profesionalno raditi svoj posao, a najveću cenu plaćaju mediji sa najvećim kredibilitetom poput B92. Od Pinka i ’Informera’ niko i ne očekuje da budu objektivni, tako da ti mediji nemaju problem. Oni će uvek služiti kome treba”, zaključuje Mašić.

„Politika” nije uspela da dobije komentare vlasnika Televizije B92, kao ni predsednika Saveta RRA Gorana Karadžića.

Karadžić: Bez revizije licence B92

Predsednik Saveta Republičke radiodifuzne agencije (RRA) Goran Karadžić ne želi da komentariše „ono o čemu se za sada samo priča”, ali, na pitanje da li bi ukidanje emisija „Insajder”, „Utisak nedelje” i „Kažiprst” izazvalo reviziju nacionalne licence koju je B92 dobio kao informativno glasilo, kaže:

„Dozvola za nacionalnu frekvenciju ne zavisi od pojedinih emisija. Ona se dobija na osnovu uređivačkog koncepta i B92 ju je dobio na osnovu svog celokupnog programa. Prema tome, dozvola se ne može revidirati na osnovu ukidanja jedne ili više emisija, jer program je živa stvar, nešto se stvara, nešto se ukida”…

A na pitanje da li to onda znači da RRA ne bi reagovao ukoliko bi „Utisak nedelje” prestao da se emituje na B92, Karadžić kaže da RRA ima devet članova, da bi možda neko od njih i postavio to pitanje, ali da ne može da govori unapred.

Advokat:O . Bećković ima ugovor s B92,ne pregovara s Pinkom

Beogradski advokat Goran Draganić, pravni zastupnik novinarke Olje Bećković, saopštio je danas da ona ima važeći ugovor s Televizijom B92, kao i da ne pregovara s nekom drugom televizijom u vezi sa emitovanjem emisije „Utisak nedelje”.

Draganić je saopštio da se oglašava „povodom mnogobrojnih neistinitih informacija koje su poslednjih dana objavljene u pojedinim medijima”.

„Olja Bećković nije vodila, niti vodi bilo kakve razgovore odnosno pregovore sa TV Pink ili nekom drugom televizijom u vezi sa emitovanjem njene emisije. Olja Bećković nikada ni na koji način nije ucenjivala televiziju B92, kao što su objavili pojedini mediji”, navodi se u saopštenju.

Dodaje se da „autorka emisije ‘Utisak nedelje’ ima važeći Ugovor s televizijom B92, i u tom smislu insistira i očekuje da se taj Ugovor u svemu poštuje”.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend