21. dec 2015.

Medijski kllijentizam u Novom Pazaru

Capture1Rezultati Konkursa za sufinansiranje medijskih sadržaja iz oblasti javnog informisanja sprovedenog tokom novembra ove godine u Novom Pazaru ukazuju na postojanje medijskog klijentizma oličenog u činjenici da su javna sredstva dodeljena medijima čiji su (su)vlasnici lokalni funkcioneri

Na ovaj način se suštinski obesmišljava ideja da se novcem građana finansiraju medijski sadržaji koji će biti u funkciji zadovoljavanja medijskih potreba građana. Umesto cilja koji je promovisan Medijskom strategijom na terenu imamo situaciju da se finansiraju mediji čiji su vlasnici javni funkcioneri, odnosno političari. Imajući u vidu aktuleno stanje medijske transformacije, ovakav rezultat raspodele javnog novca je put u biltenizaciju medija.

Naime, televizija Novi Pazar u kojoj je od vlasnika Muzafer Dragulovčanin, pomoćnik gradonačelnika Novog Pazara dobila je skoro 90% odobrenih sredstava. Na drugom mestu ke mediji sa šest procenata finansija je odobreno TV Jedinstvo čiji jevlasnik i direktor Šerif Marukić, potpredsednik Skupštine Grada.

Pored moguće biltenizacije, već sada smo suočeni sa narušenim medijskim diverzitetom kada su u pitanju mediji koji se bave lokalnim temama. U prilog ovoj tezi ide i činjenica da je jedan mediji dobio 90% ukupnog novca. Naime, pored obima informisanja, jako je bitna raznovrsnost (aktera, tema,žanrova, pristupa temama … ). Komisija je trebala da ugovore potpiše na godinu dana i da nakon njihovog isteka da šansu ostalim medijima da se ponovo prijave sa unapređenim projektima i resursima, pogotovo jer se radi o prvoj, eksperimentalnoj godini. Ovakvom odlukom Stručne komisije, u situaciji kada je broj zakupaca reklamnog prostora manji od potrebnog, dodatno su povećane razlike između TV Novi Pazar i ostalih medija.

Na integritet odluka Stručne komisije senku bacaju činjenice, kako ona da je komisija imala samo tri člana, a odlučivala o trogodišnjim ugovorima, koji su inače retkost, tako i ona da je članica komisije bila Hana Salihagić, zaposlena u Odeljenju za informisanje Grada Novog Pazara.

Da zaključimo, rezultati konkursa ne garantuju ostvarivanje javnog interesa u medijima na način koji je definisan Medijskom strategijom. Zato je od velikog značaja da lokalna samouprava uspostavi monitoring izveštavanja medija koji su dobili sredstva i nadzire da li se štiti javni interes u medijskim sadržajima koji su finansirani novcem građana. Pozivamo medija koji su dobili sredstva da organizuju, sistematičan, objektivan, precizan monitoring izveštavanja u medijskim prilozima za koje su novac dobili od građana I građanki Novog Pazara i polože račun građanima Novog Pazara za šta troše njihove pare. Ovo se posebno odnosi na TV Novi Pazar.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend