27. okt 2016.

Milivojević: Generacije roditelja liberalnije od generacija dece

snjezana milivojevic foto medija centar02_ocp_w380_h380 (1)U medijima u Srbiji žene su zastupljene uglavnom kao slučajne prolaznice, laici ili predstavnice glasa javnosti, a najmanje kao ekspertkinje

Ekspertkinja za medije i za rodna pitanja Snježana Milivojević izjavila je danas da su u Srbiji generacije roditelja liberalnije od generacija dece.

“Retradicionalizacija i rast konzervativizma i ekstremizma, ne samo u Srbiji nego u celom svetu, veoma loše utiču na položaj žena, a strašno je to što su generacije naših roditelja liberalnije nego generacije naše dece”, kazala je Snježana Milivojević u Novom Sadu na predstavljanju Globalnog medijskog monitoring projekta 2015, pod nazivom “Ko pravi vesti”.

Ona je ocenila da su “populisti samo vrh ledenog brega” i dodala da za loš položaj žena u javnosti odgovornost snose i liberalne snage.

“Deluje neobično to što su značajne evropske političarke uglavnom iz konzervativnih stranaka, ali to je jednostavno objasniti: uspešne političarke su one koje pruže uveravanja da neće poremetiti konzervativni odnos snaga”, rekla je Snježana Milivojević.

Milivojević je kazala da je istraživanje koje je sprovedeno u 114 zemalja potvrdilo da je svet vesti “muški svet koji kreiraju žene”.

Prema njenim rečima, u medijima u Srbiji žene su zastupljene uglavnom kao slučajne prolaznice, laici ili predstavnice glasa javnosti, a najmanje kao ekspertkinje.

Ona je ocenila da je u digitalnom okruženju mizoginija dobila nove oblike, a da su društvene mreže postale ekstremno neprijateljsko okruženje za novinarke i žene uopšte.

“Iako su na meti mnogi, novinarke se uglavnom napadaju zbog toga što su žene, a muškarci nikada zbog toga što su muškarci”, navela je Snježana Milivojević.

Peti Globalni medijski monitoring projekat sproveden je 25. marta 2015. u 114 zemalja, a obuhvatio je više od 2.000 medija. U Srbiji je istraživanjem obuhvaćeno 18 informativnih medija, uključujući i njihove sajtove i naloge na društvenim mrežama.

Globalni medijski monitoring projekat (GMMP) je najduže i najobimnije svetsko istraživanje o rodu u medijima.

Počelo je 1995. godine, kada su istraživači-volonteri u 71 zemlji širom sveta posmatrali prisustvo žena u svojim nacionalnim radio, televizijskim i štampanim vestima.

Prezentaciju i razgovor sa predstavnicima civilnog sektora, obrazovnih institucija i medija orgranizovali su Misija OEBS-a u Srbiji i Nezavisno društvo novinara Vojvodine.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend