27. okt 2016.

Milivojević: Generacije roditelja liberalnije od generacija dece

snjezana milivojevic foto medija centar02_ocp_w380_h380 (1)U medijima u Srbiji žene su zastupljene uglavnom kao slučajne prolaznice, laici ili predstavnice glasa javnosti, a najmanje kao ekspertkinje

Ekspertkinja za medije i za rodna pitanja Snježana Milivojević izjavila je danas da su u Srbiji generacije roditelja liberalnije od generacija dece.

“Retradicionalizacija i rast konzervativizma i ekstremizma, ne samo u Srbiji nego u celom svetu, veoma loše utiču na položaj žena, a strašno je to što su generacije naših roditelja liberalnije nego generacije naše dece”, kazala je Snježana Milivojević u Novom Sadu na predstavljanju Globalnog medijskog monitoring projekta 2015, pod nazivom “Ko pravi vesti”.

Ona je ocenila da su “populisti samo vrh ledenog brega” i dodala da za loš položaj žena u javnosti odgovornost snose i liberalne snage.

“Deluje neobično to što su značajne evropske političarke uglavnom iz konzervativnih stranaka, ali to je jednostavno objasniti: uspešne političarke su one koje pruže uveravanja da neće poremetiti konzervativni odnos snaga”, rekla je Snježana Milivojević.

Milivojević je kazala da je istraživanje koje je sprovedeno u 114 zemalja potvrdilo da je svet vesti “muški svet koji kreiraju žene”.

Prema njenim rečima, u medijima u Srbiji žene su zastupljene uglavnom kao slučajne prolaznice, laici ili predstavnice glasa javnosti, a najmanje kao ekspertkinje.

Ona je ocenila da je u digitalnom okruženju mizoginija dobila nove oblike, a da su društvene mreže postale ekstremno neprijateljsko okruženje za novinarke i žene uopšte.

“Iako su na meti mnogi, novinarke se uglavnom napadaju zbog toga što su žene, a muškarci nikada zbog toga što su muškarci”, navela je Snježana Milivojević.

Peti Globalni medijski monitoring projekat sproveden je 25. marta 2015. u 114 zemalja, a obuhvatio je više od 2.000 medija. U Srbiji je istraživanjem obuhvaćeno 18 informativnih medija, uključujući i njihove sajtove i naloge na društvenim mrežama.

Globalni medijski monitoring projekat (GMMP) je najduže i najobimnije svetsko istraživanje o rodu u medijima.

Počelo je 1995. godine, kada su istraživači-volonteri u 71 zemlji širom sveta posmatrali prisustvo žena u svojim nacionalnim radio, televizijskim i štampanim vestima.

Prezentaciju i razgovor sa predstavnicima civilnog sektora, obrazovnih institucija i medija orgranizovali su Misija OEBS-a u Srbiji i Nezavisno društvo novinara Vojvodine.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend