22. jul 2021.

Od jeseni prvi svetski pokret o etičkom kodeksu „influensera“

U Zagrebu je danas najavljeno da „iz Hrvatske kreće prvi svetski pokret – Pokret dobrog uticaja (The Good Influence Movement – GIM)“ koji će okupiti, obučiti i dati potvrde „influenserima“ za odgovorno društveno delovanje i pozitivan društveni uticaj.

Foto: Pixabay

„Influenseri“ su popularne osobe koje svojim primerom uz pomoć društvenih mreža, televizije i drugih medija, a i uz pomoć komercijalnih sponzora, utiču na javnost u raznim oblastima, posebno preporučujući proizvode, usluge, praksu, ponašanje. Smatraju se uticajnim i navodno iskusnim i stručnim za to što govore o nečemu što promovišu.

Agencija HINA je prenela da će to biti „globalna inicijativa o etičkom kodeksu influensera“ koju je uz podršku Ambasade Francuske u Hrvatskoj pokrenula Marina Orsag, komičarka i „influenserka“, a koncept razradio „Impact House“ čija je direktorka Tamara Puhovski.

„Influenseri“ će „procesom sertificiranja“ biti motivisani i obvezani da se posvete odgovornom društvenom delovanju i pozitivnom društvenom uticaju. To će obuhvatati obuku iz psihologije, sociologije, etike i javne komunikacije.

Najavljena je i izrada prve „Etičke povelje influensera/ki“, čime će se, kao i sertifikatima, baviti grupa stručnjaka koja im može pružiti podršku i objašjenja, dodeliti ili oduzeti sertifikat.

Orsag je rekla da je „uticaj raznih influensera/ki na ljude i društvo poprilično velik“, ali da oni „ponekad ne paze dovoljno na društvenu odgovornost svojih objava“, te je zato potrebno da postoji neka organizacija koja bi oobučavala o društvenoj odgovornosti, toleranciji, jednakosti, medijskoj pismenosti i „svemu što život čini boljim“, kako bi njihove objave postale kvalitetnije i društveno odgovornije.

Orsag je najavila da krajem septembra očekuju prvu GIM konferenciju i da se već javljaju hrvatski, regionalni i strani „influenseri“ koji žele da učestvuju, a Puhovski rekla da će 31. avgusta u Zagrebu organizovati okrugli sto i predstavljanje „Etičkog kodeksa influensera/ki“.

„Možemo i moramo raspravljati o tome da li je ‘influenserstvo’ nova struka, ali ne možemo raspravljati o tome da svaka pozicija moći mora biti uparena s razumevanjem i poštovanjem odgovornosti koju ta moć nalaže“, istakla je Puhovski.

Ona je rekla da se ne može ignorisati društvena moć „influensera“ jer se u svetu 82 odsto nekih kategorija kupaca oslanja na preporuke „influensera“, a računa se da jedan dolar uložen u „influensere“, donosi 5,78 dolara dobiti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend