27. nov 2015.

„Tanjug info“: Žig sporan, medij nesporan?

imagePoslanik SNS-a i vlasnik Moja TV Saša Mirković podneo je 20. novembra Zavodu za intelektualnu svojinu zahtev za registraciju žiga „Tanjug info“. S obzirom na to da žig „Tanjug info“ podseća na žig novinske agencije Tanjug – „Tanjug.Tačno“, Udruženje novinara Srbije (UNS) zatražilo je mišljenje svog pravnog tima o tome da li je registrovanje ovakvog žiga u skladu sa Zakonom o žigovima

„Zakon je jasan kada kaže da ukoliko je žig isti ili sličan i ukoliko je registrovan za istu ili sličnu klasu robe i usluga, po međunarodnoj klasifikaciji, on ne može biti registrovan. Žig „Tanjug info“ ima u svom sastavu istu reč kao žig „Tanjug.tačno“, a boje su skoro identične (plava, bela i crvena). Takođe, podnet je zahtev za registraciju za klase 16, 38 i 41 za koje je, između ostalih, registrovan i žig novinske agencije Tanjug. Ako ovako pogledate, Zavod za intelektualnu svojinu bi morao da odbije zahtev za registraciju novog žiga“, kažu pravnici UNS-a.

Međutim, kako dodaje pravni tim, „po Zakonu o žigovima, žig prestaje da važi ukoliko je prestalo da postoji pravno lice koje je nosilac prava, osim ukoliko je pravo prešlo na pravne naslednike, a bez obzira na to do kad je registrovan“ (žig novinske agencije Tanjug registrovan je do 2024. godine).

„Po Zakonu o javnom informisanju i medijima, novinska agencija Tanjug prestala je da postoji 31. oktobra ove godine, bez obzira što se još uvek u APR-u vodi kao aktivno privredno društvo. Ako je tako i ako Vlada nije odredila pravne naslednike, onda bi žig ‘Tanjug info’ mogao da bude registrovan“, rekli su pravnici UNS-a.

Kako navode, postupak u Zavodu za intelektualnu svojinu može potrajati i do 6 meseci.

„Oni moraju dobro da provere da li su ispunjeni svi uslovi za registraciju i to može da potraje“, rekli su pravni savetnici UNS-a.

Kada je reč o nazivu medija, tu ne važe pravila koja se odnose na žig. Ako Zavod za intelektualnu svojinu ne prihvati žig, to ne znači da Agencija za privredne registre ne može da registruje medij pod imenom Tanjug info, što je i uradila.

Direktorka Tanjuga Branka Đukić za UNS je potvrdila da medij „Tanjug info nema nikakve veze s Novinskom agencijom Tanjug“.

Na pitanje da li namerava da ospori korišćenje naziva ovog medija, koji nekog može dovesti u zabludu, Branka Đukić rekla je da „s obzirom na činjenicu da je naš status trenutno definisan Odlukom Vlade Republike Srbije o pravnim posledicama prestanka Javnog preduzeća NA Tanjug – obavestićemo Vladu i resorna ministarstva o upisu Tanjug info u registar APR-a“.

Podsetimo, Tanjug info registrovan je u Registru medija 18. novembra, kao „dnevne i periodične novine“.

Urednik Tanjug infa Boris Vuković rekao je za UNS da „ovaj medij nema nikakve veze sa Novinskom agencijom Tanjug i da je to potpuno novi medij“ čiji je osnivač preduzeće Telegram d.o.o. iz Beograda”.

“Nemamo veze sa novinskom agencijom. U okviru našeg preduzeća osnovali smo medij Tanjug info u kom će mladi novinari učiti novinarski posao i raditi. Pratimo šta se dešava sa Novinskom agencijom Tanjug i želja nam je bila da se sačuva ime ovog brenda i da mladi ne zaborave da je nekada postojala velika novinska agencija”, rekao je Vuković.

On je dodao da im u Agenciji za privredne registre “niko nije rekao da ime nacionalne agencije ne smeju da koriste u svom nazivu”.

“Predali smo zahtev za registraciju i nismo imali problema zbog imena”, rekao je Vuković.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend