03. jun 2015.

TV kampanja koštala šest miliona

Nalepnica1_B-300x162-e1423139295353Za televizijsku kampanju namenjenu informisanju građana o digitalizaciji televizije izdvojeno je više od šest miliona dinara, odnosno oko 52.000 evra, rečeno je Danasu u Ministarstvu trgovine, telekomunikacija i turizma. U okviru TV kampanje emitovano je više različitih informativnih spotova o prelasku sa analognog na digitalni TV signal u kojima su bili angažovani glumci Milan Gutović, Jelisaveta Seka Sablić, Božidar Stošić i Nebojša Milovanović

Kako objašnjavaju u nadležnom ministarstvu, Vlada Srbije je donela Strategiju za prelazak sa analognog na digitalno emitovanje radio i televizijskog programa, kao i Akcioni plan sprovođenja pomenute Strategije, u kojoj je naveden Javni radiodifuzni servis kao nosilac promotivne kampanje procesa digitalizacije.

„U skladu sa usvojenom Strategijom i Akcionim planom, Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija je potpisalo Ugovor o sufinansiranju produkcije televizijskog programa sa RTS u iznosu od 5.320.000 dinara bez PDV“, napominju u ministarstvu na čijem je čelu Rasim Ljajić. Emitovanje informativnih spotova na lokalnim i nacionalnim televizijama bilo je besplatno, ali tako što se njihovo emitovanje ne uračunava u ukupno dozvoljeno vreme trajanja reklama.

Srbija će, inače, od narednog ponedeljka, 7. juna, biti potpuno digitalizovana kada će se isključiti analogni signal i na preostalim stanicama, a to su „Besna kobila“, „Jastrebac“, „Kopaonik“ i „Cer-Maljen“. Digitalizacija će tako biti završena deset dana pre roka koji propisan za evropske zemlje.

Građani koji su dosad gledali zemaljsku televiziju putem krovne ili sobne antene morali su da nabave Set Top Boks uređaj bez kojeg ne mogu da primaju digitalni signal, ali uz zadržavanje antene. Cena tih uređaja u ovom trenutku iznosi između 2.000 i 3.500 dinara. Oni koji imaju kablovsku televiziju neće osetiti nikakve promene na svojim malim ekranima.

Prednosti digitalne televizije su, kako je ranije rečeno, besprekorna slika i ton, bez snega i šuštanja, niz pogodnosti za osobe sa oštećenim sluhom, slepe i slabovide, višejezični prevodi filmova, serija, stranih emisija i mogućnost biranja jezika koji gledaocu odgovara, mogućnost odloženog gledanja informativnih i drugih emisija, kao i direktnih prenosa, mogućnost snimanja emisija tokom odsustvovanja iz kuće, mogućnost podsećanja na početak emisija na drugim kanalima, kao i automatskog prebacivanja na početak emisije koja se želi gledati, kao i elektronski programski vodič, koji ih vodi kroz sadržaje televizijskih programa nedelju dana unapred.

ETV: Lažne informacije

„Informacije koje su se juče pojavile u pojedinim medijima da je 300.000 žitelja Gornjeg Milanovca, Ljiga, Aranđelovca, Topole Kragujevca i Knića ostalo bez digitalnog TV signala, potpuno su netačne, neargumentovane i tendenciozne. Gledaoci sa područja navedenih gradova, kao i svi stanovnici u pomenutim zonama pokrivanja, nisu ostali bez digitalne televizije. Eventualni pojedinačni problemi u prijemu digitalnog TV signala mogu da budu uzrokovani loše usmerenom antenom, nepravilno povezanim STVB, nepodešenim STB ili TV prijemnikom na nove kanale na kojima se emituju digitalni TV programi, a koji su objavljivani sve vreme, i nalaze se na sajtu JP ETV-a. (www.etv.rs)“, saopštilo je juče preduzeće Emisiona tehnika i veze podsećajući na broj pozivnog centra za građane koji imaju problema – 18911.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend