18. nov 2016.

Urednica ugašene kikindske VK TV: Ne želimo da budemo informativni servis SNS-a

hanoverbars_without_pal_delay
Obustavljeno emitovanje televizijskog programa nakon 16 godina postojanja zbog političkih pritisaka sa kojima su se novinari, kako tvrde, suočavali, ali i zato što lokalne institucije odbijaju da komuniciraju sa ovom redakcijom. Gradonačelnik Kikinde „neprijatno iznenađen“

Menadžment i uredništvo VK TV iz Kikinde odlučili su da 16. novembra, posle više od decenije i po, prestanu s radom zato što, kako kažu, trpe velike političke i ekonomske pritiske, a ne uspevaju da dođu ni do informacija jer lokalne vlasti i Javno preduzeće „Kikinda“, kako tvrde, ne komuniciraju s njima.

Glavna i odgovorna urednica ovog medija Dijana Subotički Miletić za Cenzolovku navodi da su odlučili da REM-u vrate dozvolu za emitovanje, koja inače važi do 2024. godine, pre svega zato što su ih sve gradske javne službe opstruirale u radu.

„Poverenika Rodoljuba Šabića smo na dnevnom nivou zatrpavali žalbama, jer nismo mogli da izveštavamo. JP ‘Kikinda’ odbija komunikaciju s našom redakcijom, nismo mogli da dobijemo ni servisne informacije – na primer, da je počela naplata parkiranja. Neće da šalju saopštenja niti da odgovaraju na telefonske pozive. Banalne teme su postale istraživačko novinarstvo“, navodi Subotički Miletić.

U svom zvaničnom saopštenju iz ove televizije navode da na taj način ovo javno preduzeće, inače jedino u Kikindi, sprečava informisanje građana Kikinde kojima pruža brojne usluge, počev od pijaće vode do kontrole i naplate parkiranja, i time „favorizuje drugu, podobnu TV Rubin, koja je, sticajem političkih okolnosti, udomljena baš u njihovim prostorijama“.

Osim toga, kako navode, netransparentno rade i sve strukture vlasti – počev od gradske uprave preko javnih preduzeća do policije, suda i tužilaštva, tako što „kriju informacije od javnog značaja“.

Iz JP „Kikinda“ su na pitanja Cenzolovke odgovorili: „Molimo vas da zbog obaveza i izlaganja na Sajmu voda 2016, uvažite našu molbu da odgovor na postavljena pitanja dobijete u sredu naredne nedelje“.

Pritisci iz SNS-a
dijana-suboticki-foto-mc-rs

Dijana Subotički Miletić; foto: Medija centar Beograd

Dijana Subotički Miletić navodi da su postojali i nepodnošljivi politički pritisci sa kojima su se suočavali novinari i saradnici ove redakcije.

„Bilo je na desetine takvih pritisaka. Reč je o indirektnim i direktnim pritiscima na zaposlene i saradnike, iz SNS-a i gradskih vlasti“, tvrdi ona.

U saopštenju navode da odustaju od daljeg vođenja televizije upravo zato što ne žele da trpe ove pritiske, te da odbijaju da postanu „SNS informativni servis ili televizija koja će plasirati hvalospeve o vlasti bez provere činjenica o radu bilo kog organa ili institucije“.

Dijana Subotički Miletić naglašava i da ova televizija za 2016. godinu nije primila ni dinara iz gradskog budžeta, za razliku od TV Rubin, što je gotovo onemogućilo poslovanje, s obzirom na to da se VK TV većim delom finansirala od projekata, a manjim od oglašivača.

„Nije ovo prva godina u poslednjih 16 da ne primimo na godišnjem nivou ni dinara, ali je ove godine opstrukcija svih organa dostigla vrhunac. Naši predlozi projekata uvek su prolazili kod pokrajine i republike, ali to su sitni projekti preko kojih nismo mogli da izguramo finansijsku konstrukciju za dnevno emitovanje programa. Uprkos tome, zaposlenih je bilo više od desetoro, ni u jednom trenutku nismo imali nijednog radnika na crno i svi su dobili plate. Nikome nismo dužni ni dinara“, kaže ona.

VK radio nastavlja da emituje program, a sledeće godine će proslaviti dve decenije postojanja, tokom kojih se i sam suočavao s pritiscima, naročito u vreme Slobodana Miloševića, kada im je, kaže Dijana Subotički Miletić, oduzeto šest predajnika i nijedan nikada nije vraćen.

Ipak, radio je opstao jer je jeftin medij, a putem njega i veb-sajta, koji je pokrenut pre oko godinu dana, pokušaće, dodaje ona, „da izguraju još malo slobodne misli“.

______________________________________________________________________________________

Gradonačelnik Kikinde: Neprijatno smo iznenađeni

Iz kabineta gradonačelnika Kikinde Pavla Markova za Cenzolovku kažu da su „veoma neprijatno iznenađeni“ konstatacijama VK TV da su ih javne institucije opstruirale u radu, kao i dovođenjem u vezu „lokalne samouprave sa odlukom privatne firme, u okviru koje posluje VK televizija, da prestane sa radom“.

„Lokalna samouprava i VK TV su imale veoma korektnu saradnju, sve informacije su im bile dostupne i blagovremeno dostavljane, bili su prisutni na svim događajima, aktivno su učestvovali na konferencijama za medije“, navodi se u odgovorima iz kabineta.

Oni kažu i da gradonačelnik zna da postoje određeni problemi „između jednog javnog preduzeća, komunalnog preduzeća i VK TV“, zbog čega su, kako tvrde, razgovarali sa predstavnicima JP „Kikinda“.

„Kao odgovor smo dobili da i VK TV odbija korektnu saradnju“, navode u odgovorima, uz napomenu da su ovom javnom preduzeću preporučili da sarađuje sa televizijom, „što je sa njihove strane i prihvaćeno“.

Iz kabineta demantuju da je iz vrha vlasti ikada bilo pritisaka na novinare ovog kikindskog medija, „jer kontakti sa novinarima nikada nisu išli u tom pravcu, niti je ikako moguće vršiti takav vid ucena i pritisaka, niti nam je to bilo kad neko rekao ili prebacio od strane novinara VK TV“.

„Naša saradnja je bila, ponovo ističemo, vrlo korektna, a kao jedan primer navodimo da smo prošle godine organizovali besplatno letovanje u Grčkoj za lokalne novinare, među kojima su bili i novinari VK televizije, te smo posebno iznenađeni ovakvim pitanjem.“

Nije istina, tvrde, ni to da na konkursima komisija za dodelu para za medijske projekte favorizuje TV Rubin, jer je, kažu, „nezavisna“ i vlast ne određuje visinu sredstava koja se opredeljuju medijskim kućama, te da je VK i prošle i ove godine dobila milionske iznose, „koji su varirali u prethodnom periodu u zavisnosti od ponude projekata“.

______________________________________________________________________________________

 Foto: commons.wikimedia/ Zacabeb 

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend