25. jul 2014.

Verbić: Učenici treba da uče o medijskoj pismenosti

verbic

Srđan Verbić Foto: Beta (Nenad Petrović)

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić poručio je danas da se učenici moraju osposobiti da imaju kritički stav o onome što čitaju u medijima, te da bi u školama u okviru svih predmeta trebalo da uče o medijskoj pismenosti

Na konferenciji za medije „Ne daj da te spinuju“, Verbić je istakao da učenici treba da nauče da analiziraju ono što se pojavljuje u medijima.

„Moramo da osposobimo ljude koji izlaze iz škole da imaju kritički stav prema tome šta se pojavljuje u medijima, da ne čitaju samo jedan medij, da analiziraju i ono što čuju od drugih i posebno da analiziraju ono što oni šalju u taj medijski prostor (putem fejsbuka ili tvitera)“, kazao je ministar.

Prema njegovim rečima, živimo u svetu u kome informacije nisu jednosmerne ka čitaocima i gledaocima, već svi mogu na vesti da reaguju, te da na društvenim mrežama to sve češće čine mlade osobe.

„Mi smo odmah u medijima čim reagujemo… a učenici treba da nauče razliku između podatka i informacije i moraju da razumeju kakva je razlika između činjenice i tumačenja“, istakao je ministar prosvete.

On je naglasio da upravo ovakva jedna kampanja može da pokaže koliko je važno razumeti pročitano.

„Želimo da iz škola izađu ljudi koji su, između ostalog, i medijski pismeni. Nije bitno koliko znaju, već kako reaguju na to što znaju, kako reaguju na ono što misle da znaju i na ono što dobijaju kroz informacije“, rekao je Verbić.

Senli Pinćoti, v.d. direktora Kancelarije za demokratiju i upravu u Agenciji Sjedinjenih Američkih Držžava za međunarodni razvoj, rekla je da ta organizacija podržava projekte medijskog opismenjavanja, jer je to veoma važno za razvoj demokratije u društvu.

Pošto se, prema njenim rečima, novim tehnologijama povećava i broj informacija, neophodno je naučiti mlade kako da dobiju one proverljive.

„Medijska pismenost važna je za razvoj kritičkog mišljenja dece, a treba da im pomogne da nauče kako da se ponašaju u virtuelnom svetu“, kazala je ona.

nedajdatespinuju

Kampanju „Ne daj da te spinuju“ osmislila je i realizovala P.R.A. agencija, a podržala USAID. Pobedniku nagradnog konkursa „Ne daj da te spinuju“ Dušanu Arsovskom dodeljena je nagrada, a Radio-televiziji Vojvodine uručena je zahvalnica kao medijskom partneru i aktivnom učesniku kampanje.

Cilj je da se podigne svest srednjoškolaca, ali i čitavog društva, o važnosti kritičke konzumacije i proizvodnje medijskih sadržaja.

Multimedijalna kampanja počela je krajem marta emitovanjem duhovitih radio i TV spotova na lokalnim i regionalnim stanicama i televizijama, objavljivanjem tekstova u regionalnim i lokalnim medijima, a posebno je bila značajna on line kampanja.

Tokom kampanje emitovano je šest radio spotova na devet radio stanica i pet televizijskih spotova na 10 televizija.

Promeniti odnos prema obrazovanju

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić ocenio je da obrazovanje u Srbiji „nije toliko loše“, već da učenici nisu motivisani da uče, jer „ne znaju šta bi s tim“ kad izađu na tržište rada.

„Možemo obrazovanje da menjamo, ali ako neko ko izađe iz škole nema gde da se zaposli ili ne može na osnovu znanja koje ima da osnuje firmu, imamo ozbiljan manjak motivacije svih u obrazovnom sistemu da naprave korak napred“, izjavio je Verbić u intervjuu za Novi magazin.

Ministar prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Srđan Verbić ocenio je da obrazovanje u Srbiji „nije toliko loše“, već da učenici nisu motivisani da uče, jer „ne znaju šta bi s tim“ kad izađu na tržište rada.

Upitan o ostvarivosti planova Strategije obrazovanja do 2020. godine, koja predviđa i 35 odsto visokoobrazovanih, Verbić je odgovorio da je bolje da do tog prioda Srbija dobije 25 odsto kvalitetno obrazovanih, nego trećinu visokoobrazovanih na uštrb kvaliteta.

Ministar je dodao da bi strategijom trebalo promeniti sam odnos prema obrazovanju, odnosno da udžbenici treba da postanu pomoćno, umesto jedinog sredstva za učenje i da je vreme da nastavnici i roditelji shvate da ne mogu sva deca da uče po istom sistemu i uvek iste stvari.

On je dodao da predavači moraju da budu spremni da stalno nadograđuju svoje znanje, jer „nastavnik koji nije sposoban da uči sa decom nije za taj posao“.

„Onaj ko svakog dana ne uči nešto novo za svoj posao ili je zreo za penziju ili je nerealan i neupotrebljiv. To se odnosi i na nastavnike.

To nije profesija sa garantovanim mestom na kojem se 40 godina priča ista priča“, kazao je Verbić.

On je povodom najavljenog štrajka sindikata, za 1. septembar, rekao da je to pravo sindikata, ali da su zbog krize plate svuda male, a da se profesorske (nastavničke) plate u Srbiji mogu porediti sa onima u drugim zemljama.

„Jasno je samo da novca niotkuda nema. Teško je bilo šta prognozirati, ali mislim da ćemo se na početku školske godine suočiti sa situacijom da moramo da radimo, čak i ako naš rad nije adekvatno nagrađen“, kazao je Verbić.

Ministar je za Novi magazin pojasnio da će se platnim razredima samo izjednačiti primanja onih koji rade isti posao, ali na različitom mestu. Pa bi tako nastavnik matematike u osnovnoj školi u Beogradu imao istu platu kao neki u unutrašnjosti.

Verbić je kazao i da bi Nacionalni okvir kvalifikacija trebalo da bude donet do kraja godine, kao i da je plan da se prestane sa nostrifikovanjem diploma, već da se ide na direktno priznavanje diploma.

Upitan da li bi iz ove pozicije ponovo prihvatio ministarsko mesto Verbić je rekao da bi, jer je to mogućnost da se nešto uradi, a ne samo kritikuje.

„Ako tolike godine neko priča da ne valja ovo i ono, evo prilike da se nešto menja“, zaključio je Verbić.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend