24. dec 2019.

ANEM poziva REM da se prilikom izrade pravilnika nedvosmisleno pridržava važećih medijskih zakona 

Asocijacija nezavisnih elektronskih medija (ANEM) ukazala je, u kontekstu javne rasprave koju sprovodi Regulatorno telo za elektronske medije o nacrtima Pravilnika o načinu izvršavanja obaveza Javnih medijskih servisa tokom predizborne kampanje i Preporuke komercijalnim pružaocima medijske usluge o obezbeđivanju zastuplјenosti bez diskriminacije u toku predizborne kampanje registrovanih političkih stranaka, koalicija i kandidata, da ne postoji ni jedan razlog za različit tretman izvršavanja obaveza javnih medijskih servisa tokom predizborne kampanje, u odnosu na izvršavanja obaveza komercijalnih  pružalaca medijskih usluga.

Naime, članovi 22. stav 1. tač. 3) i 10), 25. stav 1. i 60. Zakona o elektronskim medijima na koje se Regulatorno telo za elektronske medije poziva kao na osnov za bliže uređivanje načina izvršavanja obaveza javnih servisa tokom kampanje, podjednako se odnose i na javne servise i na komercijalne medije, pa je nejasno zašto bi Regulatorno telo Pravilnikom , samo u odnosu na javne servise, propisivalo obavezujuća pravila kada bi ista nužno morali da poštuju i komercijalni mediji. Neprihvatljivo je da ista pitanja,  u odnosu na komercijalne medije, budu regulisana samo neobavezujućom preporukom, ističe Asocijacija nezavisnih elektronskih medija.

ANEM dalјe ukazuje na neprihvatlјivost i pojedinih formulacija u nacrtima, kao što su one kojima se poziva na „poštovanje principa proporcionalne jednakosti“ prilikom informisanja o predizbornim aktivnostima podnosilaca izbornih lista i kandidata, ili zahtev da se ostvari „usklađenost programa sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata“. Pri navedenom, niti je propisano šta proporcionalna jednakost znači, posebno imajući u vidu da Zakon o elektronskim medijima insistira na nediskriminatornosti, a ne proporcionalnoj jednakosti, niti pak na osnovu čega bi se cenio značaj političkih stranaka odnosno kandidata, i kako bi se obezbedila zakonom propisana obaveza nediskriminatornosti u kontekstu usklađenosti programa sa ocenom značaja političkih stranaka odnosno kandidata, kakva god i čija god ta ocena bila.

Pozivanje na „proporcionalnu jednakost“ odnosno „usklađenost programa sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata“, posebno je problematično u kontekstu obaveze javnih medijskih servisa propisane Zakonom o javnim medijskim servisima da političke strane, koalicije i kandidate u vreme predizborne kampanje predstavlјa besplatno i jednako, a ne usklađeno sa značajem političkih stranaka odnosno kandidata.

Imajući navedeno u vidu, ANEM je od Regulatornog tela tražio da obaveze elektronskih medija u predizbornoj kampanji reguliše na jedinstven način, pravilnikom koji će biti obavezujuć i za javne servise i za komercijalne medije, kao i da odustane od formulacija kojima se zakonom propisana obaveza nediskriminatornosti razvodnjava dvosmislenim formulacijama o proporcionalnoj jednakosti ili oceni značaja političkih stranaka, odnosno kandidata.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend