21. apr 2017.

Argumentima na laži

To što "Pokret Podrži RTV "u svom saopštenju od 19. aprila naslovljenom I PROGRAMSKI SAVET RTV PRISTAJE NA PROPAGANDU je toliko neutemeljen na istini i činjenicama da govovo i ne zaslužuje ikakvu pažnju, no u strahu da sto puta ponovljena laž ne postane istina, kao član Programskog saveta RTV želim argumentovanim činjenicama saopštiti svoju istinu – pa neka procenjuje, sudi i komentarise ko i šta hoće.

rtv_vojvodina_logo_maliKojim to činjenicama/argumentima Pokret svoje saopštenje naslovljava “I PROGRAMSKI SAVET RTV PRISTAJE NA PROPAGANDU“ – kada, kako, čime…to Programski savet pristaje i na koju to propagandu?

Kojim to političkim interesima služi Programski savet – šta su argumenti i konkretni dokazi za takvu tvrdnju?

Dr Aleksandra Đurić Bosnić je svoju ostavku podnela, to u pomenutom tekstu naglašavaju i u Pokretu Podrži RTV, što smatra da je “izveštavanje RTV sa protesta studenata veoma neprofesionalno“.

Povezane priče

Gospođa Đurić-Bosnić u svojoj ostavci kaže da je “ pokušala da upozori – internim dopisom – upravu RTV-a na obaveze prema javnom interesu i očuvanju profesionalnih standarda“, ali prećutkuje da ona kao član Programskog saveta, ni kao član ni kao predsednik – nema pravo na to bez da Savet o tome raspravlja i donese zaključak.

A Programski savet o tome nikada i nigde nije raspravljao!

Kad je u pitanju napisano u ostavci, tačan je navod “dosadašnja iskustva obraćanja Programskog saveta Generalnom direktoru i Upravnom odboru RTV pokazuju da naše inicijative nisu bile uzimane u obzir ili, kada jesu, činjeno je to tek kada teme nisu bile više aktuelne i van svih razumnih rokova“.

Ali to nije priča o radu Saveta, već o gnevu i razočarenju predsednice koji je s pravom ugradila u inače tanušnu argumentaciju svoje ostavke.

Istine radi, predsednica je samoinicijativno napisala i emailom članovima Saveta dostavila predlog takve inicijative, tražeći od njih da se sa “da“ ili “ne“ izjasne da li tako nešto da uputi Generalnom direktoru i Upravnom odboru, na šta je većina članova Saveta odgovorila da nema potrebe za internim dopisivanjem dok se ta problematika ne raspravi na ranije već zakazanoj sednici Saveta za 18. april.

Dakle, njoj u Savetu niko nije uskratio podršku, već samo tražio da se o tome prvo raspravi na sastanku a potom donesu Zaključci koji će menadžmentu RTV biti upućeni u ime Saveta a ne lično predsednika.

Na tu sednicu Saveta, predsednica je došla sa već unapred, u pisanoj formi pripremljenoj i članovima Saveta pročitanoj neopozivoj ostavci, čime je potpuno obesmislila njihovu ranije iskazanu spremnost da se o celoj problematici oko izveštavanja sa protesta zajednički raspravlja.

To što predsednica u svojoj ostavci piše “ shvatila sam da nam se razumevanje uloge Programskog savata tako duboko razlikuje, da više ne reprezentujem većinu u tom telu, i da moja pozicija predsednice više nije legitimna – te da je neopoziva ostavka jedino moguće rešenje“ je stvar njenog ličnog poimanja timskog rada i krajnje nekolegijalnog ubeđenja da je njena lična inicijativa trebala/morala biti bespogiovorno podržana bez ikakve prethodne rasprave.

Dakako da ona ima pravo na takvo mišljenje, čak i na uobraženje da to navede kao jedan od razloga za ostavku – ali, kako je ostavka bila neopoziva, članovima Programskog saveta nije ostavila mogućnost ni da rasprave o tim i takvim njenim uobraženjima, mišljenju, zabludama ili šta već.

Ako su to činjenice – a tvrdim da jesu – na osnovu čega to POKRET PODRŽI RTV smatra da PROGRAMSKI SAVET RTV PRISTAJE NA PROPAGANDU?

To što optužuju Slavicu Subotić Braun da je u sukobu interesa takođe nema nikakve veze sa Programskim savetom, jer on svoje članove nije birao sam već je tu uradio Upravni odbor nakon što je Skupština Vojvodine sprovela javni konkurs i predložila širu listu kandidata, od kojih je Upravni odbor doneo odluku o izboru 15 članova Saveta.

Na kraju, takođe sasvim proizvoljno i bez i jednog konkretnog argumenta, Pokret u svoj saopštenju piše „Takvom odlukom, Programski savet pristao je da bude deo medijske propagande i manipulacije koju već punih godinu dana sprovodi pokrajinski javni servis i na taj način narušava ugled te kuće i javni interes kojem je dužan da služi“.

Nigde ni reči o kakvoj se ODLUCI radi, kada i kako je to Savet PRISTAO DA BUDE DEO MEDIJSKE PROPAGANDE I MANIPULACIJE – o čijoj i kakvoj manipulaciji je reč i KAKAV I ČIJI TO JAVNI INTERES NARUŠAVA.

Optužbe su do te mere proizvoljne i neargumentovane da ne zaslužuju dalju prepisku.

Ipak, ono što bi za eventualnu dalju prepisku, komentare, ocene, procene, kvalifikacije… bilo poželjno je, želi li Pokret Podrži RTV, da sazna pravu istinu o radi Programskiog saveta u minulih godinu i po od kako je izabran – da pročita Zapisnike (dostupne na sajtu RT) sa njihovih do sada 14 održanih sednica i uveri se šta i kako su radili, o čemu raspravljali, kakve zaključke donosili, kakav i čiji interes su zastupali.

Jer, poslužićemo se onom narodnom, “ako laže koza ne laže rog“.


*Autor je član Programskog saveta RTV

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to friend