09. mar 2020.

BIRODI: Nastavlja se trend dominacije Vučića u medijima

Procenat pozitivnog izveštavanja o predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću, Srpskoj naprednoj stranci (SNS) i premijerki Srbije Ani Brnabić, u proseku posmatrano opada, ali raste negativno predstavljanje opozicije koja će bojkotovati predstojeće izbore, pokazao je monitoring Biroa za društvena istraživanja (BIRODI).

Monitoring od 2. do 20. februara ove godine, na uzorku centralnih informativnih emisija televizija sa nacionalnom pokrivenošću i kablovskom TV N1, pokazao je nastavak trenda „dominacije“ Vučića i SNS u pogledu zastupljenosti, ali i da je sa 92 odsto od novembra do 2. februara pozitivno izveštavanje smanjeno na „i dalje visokih“ 78 odsto.

Kako je BIRODI naveo u saopštenju, kao predsednik države i SNS Vučić je od 2. do 20. februara imao 11.563 ‬“pozitivne sekunde“, i 532 „negativne“.

„Ovakav način predstavljanja Vučića koji je i glavni akter izborne liste oko SNS, utiče na ravnopravnu zastupljenost izbornih lista, jer javni funkcioner suprotno Ustavu, član 6 koji reguliše sukob javnog i privatnog ineresa, obavlja i funkciju predsednika stranke“, ocenio je BIRODI.

Iako nalazi monitoringa govore da je Vučić u funkcionerskoj kampanji, funkcija predsednika Srbije izuzeta je od člana 29. Zakona o Agenciji za borbu protiv korupcije kojim se posredno reguliše funkcionerska kampanja, a to mu daje mogućnost da koristi javne dogadjaje da promoviše listu koju predvodi, dodaje se u saopštenju.

Procenat pozitivnog izveštavanja o premijerki Ani Brnabić, piše u monitoringu, tokom prvih 20 dana februara smanjen je na 69 odsto, ali je i dalje na nivou koji joj omogućava funkcionersku kampanju.

Kada su u pitanju opozicioni lideri, u delu opozicije koji izlazi na izbore i dalje je pretežno pozitivno izveštavanje sa 52 odsto pozitivnog vremena, ali je i taj trend takodje u padu u odnosu na raniji monitoring, dok kod onih koji će bojkotovati izbore dominira negativno predstavljanje (42 odsto).

Ministri i Vlada Srbije imaju 48 odsto pozitivnog vremena u izveštajima medija, koje je, navodi BIRODI, ispod nivoa da se može reći da imaju funkcionersku kampanju.

„Ovo je prvi pozitivan rezultat koji ukazuje da se primenuje ili poštuje Zakon o Agenciji za borbu protiv korupcije, član 29. kojim se posredno reguliše funkcionerska kampanja“, ocenio je BIRODI.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend