01. avg 2019.

Cena vernosti vlasti: Milionske cifre za „Insajder tim“ koji stoji iza Informera

Vernost tabloida u Srbiji se već godinama na medijskim konkursima "debelo" naplaćuje iz budžeta lokalnih samouprava, u milionskim iznosima. To prećutkuje glavni i odgovorni urednik "Informera" kada kritikuje Ministarstvo kulture koje je ove godine na konkursu medijima, koji su kritički prema vlasti, dodelilo nešto manje od 7,5 miliona dinara.

To je, inače, manje nego što je samo taj tabloid dobio tokom 2018.

Prvo se požalio na naslovnoj strani… „Država plaća 7.400.000 hejterima koji vode kampanju protiv države“.

A odmah potom i u jutarnjem programu televizije Pink…

„Draža Petrović, veliki genije, koji pljuje državu gde god stigne, i vlast i predsednika i Vladu, i sve, uzima od te iste države silne stotine hiljada dinara“, naveo je u ponedeljak, na toj televiziji, Dragan J. Vučićević, glavni i odgovorni urednik Informera.

„To što je davao novac i medijima koji kritikuju vlast je nešto što treba pohvaliti, jer nisu dali medijima koji nisu mediji već propagandne batine Aleksandra Vučića“, kaže Dragoljub Petrović, glavni i odgovorni urednik lista Danas.

„A ja, koji se ne finansiram od države… Ne, nisam dobio nikad, kolko znam, nikada nisam dobio od Ministarstva kulture i informisanja ni dinara. I ne žalim se“, rekao je Vučićević.

Ni ne mora da se žali, iako tako zvuči, a ni ne govori istinu – na konkursima lokalnih samouprava Vučićevićev „Insajder tim“, koji stoji iza Informera, profitira već godinama i u milionskim ciframa – tako je bilo i na ovogodišnjem medijskom konkursu grada Beograda.

„Oni su ukupno na beogradskom konkursu dobili šest miliona dinara za 2019. godinu. U prethodnoj godini su dobili, recimo, zajedno na svim konkursima koliko smo uspeli da skupimo podatke – odnosno Raskrikavanje skuplja te podatke i ima ih na svom sajtu – oni su dobili nekih 8,9 miliona dinara, što je više nego što je ovih 7, 8 medija zajedno dobilo na konkursu Ministarstva kulture“, kaže Tamara Filipović iz NUNS-a.

Inače, pomenuti konkurs je izuzetak – na svim ostalim tabloidi bliski vlasti i televizije naklonjenje predsedniku dobijaju najveći deo novčanog kolača – iako je, po pravilima – sufinansiranje namenjeno medijima koji poštuju etički kodeks.

„Što nije slučaj sa Informerom koji je u 2018. godini za poslednjih pet meseci prekršio 600 puta kodeks“, ističe Tamara Filipović.

„Ako vi dajete tim tabloidima, to i nisu mediji, to bi moglo da se razmisli šta su – vi onda, u stvari, podržavate nešto najgore što postoji u novinarstvu“, kaže Draža Petrović.

A podržava se od kada je aktuelni sistem na snazi. Tako je moguće da medij, poput Informera, ne bude zvanično „na budžetu“, ali da se finansira iz kasa gradova i opština u kojima vlada Srpska napredna stranka.

Video prilog televizije N1 pogledajte OVDE

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend