29. maj 2018.

CINS: Da li postoje povlašćeni mediji?

CINS će na panel diskusiji 30. maja u EU info Centru od 11 do 13 časova predstaviti istraživanja o problemima u finansiranju medija

Preuzeto sa cins.rs

Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) organizuje panel diskusiju „Da li postoje povlašćeni mediji?“, na kojoj će novinari CINS-a predstaviti nalaze višemesečnih istraživanja o problemima u finansiranju medija na primerima Televizije PinkNovinske agencije Tanjug i medijskih konkursa putem kojih novac dobijaju tabloidi iako ne poštuju Kodeks novinara Srbije.

Panel će biti održan 30. maja u sali EU info Centra, Kralja Milana 7, od 11 do 13 časova.

Diskusija će imati tri celine koje će trajati oko 30 minuta pojedinačno:

– Šta izvozi TV Pink?
– Kako posluje „nepostojeći“ Tanjug?
– Medijski konkursi i tabloidi – gde je javni interes?

Među potvrđenim panelistima su Predrag Blagojević, urednik Južnih vestiPetar Jeremić, predsednik izvršnog odbora Udruženja novinara Srbije (UNS) i član Komisije za žalbe pri Savetu za štampuDragan Janjić, urednik novinske agencije BetaRade Đurić iz Transparentnosti Srbija, kao i predstavnik kancelarije Poverenika za informacije od javnog značaja i zaštitu podataka o ličnosti. Na događaj su pozvani i predstavnici nadležnih institucija.

Moderatorke panela biće Anđela Milivojević i Dina Đorđević, novinarke CINS-a.

Između ostalog na panelu će se pričati o tome kako je Agencija za osiguranje i finansiranje izvoza(AOFI) dala firmi Pink international company, emiteru televizije Pink, preko 10 miliona evra na ime garancija i kredita od 2014. godine. Detalji o uslovima pod kojim je firma Željka Mitrovića dobila pozajmicu od AOFI-ja i dalje su skriveni od javnosti. Poverenik za pristup informacijama od javnog značajaRodoljub Šabić, je još u maju 2016. zatražio od Vlade Srbije da obezbedi objavu podataka o ugovorima koje je AOFI sklapala sa kompanijom Pink. Vlada do danas nije postupila po ovom zahtevu.

Deo diskusije biće posvećen poslovanju novinske agencije Tanjug – odlaganju poreza i isplatama države prema Tanjugu od 2015. do danas, ali i budućnosti TanjugaTanjug je bio jedan od 73 državna medija za koje je ranije planirana privatizacija. Prodaja nije uspela u dva navrata, a ova agencija je trebalo da bude ugašena još 2015. godine, ali je ipak nastavila sa radom. Do danas nije u potpunosti objašnjeno po kom osnovu.

Posebnu celinu tokom diskusije zauzeće medijski konkursi na kojima tabloidi dobijaju novac, uprkos velikom broju opomena koje im je izrekao Savet za štampu. Jedan od preduslova za dobijanje novca na medijskim konkursima jeste poštovanje Kodeksa novinara Srbije.

Istraživanja CINS-a objavljena do sada u okviru ovog projekta:

https://www.cins.rs/srpski/research_stories/article/pink-ponovo-dobio-kredit-od-aofi-ja
https://www.cins.rs/srpski/research_stories/article/drzavne-institucije-tanjugu-isplatile-vise-od-114-miliona-dinara-
https://www.cins.rs/srpski/research_stories/article/beograd-odlozio-tanjugu-placanje-poreza-

Povezane priče

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend