22. feb 2018.

Đilas: Uvredljivo objašnjenje RTS o funkcionerskoj kampanji

Kandidat za gradonačelnika Beograda na predstojećim izborima Dragan Đilas ocenio je danas da je uvredljivo za gradjane Srbije kada Radio-televizija Srbije (RTS) na dokumentovanu kritiku opozicije da favorizuje vladajuće stranke kao kontraargument ponudi objašnjenje da se radi o funkcionerskoj kampanji, iako je i ona zakonom zabranjena.

„Gomila besmislica, poluistina i laži verovatno su razlog da sramno pismo Evropskoj uniji emitera (EBU) potpiše i pošalje ‘kolegijum RTS’, umesto onih koji snose odgovornost za uređivačku politiku Javnog servisa, a to su Dragan Bujošević, direktor RTS-a, ili Vladimir Vuletić, predsednik Upravnog odbora… ‘Uređivački kolegijum’, međutim, ne navodi o kakvim se ‘državničkim aktivnostima’ Siniše Malog i Gorana Vesića, kao i ostalih kandidata SNS-a, radi“, naveo je Đilas u pisanoj izjavi.

RTS je juče kao neosnovane odbacila kritike opozicije u Srbiji koja se, zbog navodno neravnopravnog tretmana u izveštavanju Javnog servisa, žalila EBU. Odgovarajući na pismo federacije čiji je član, RTS je naveo da ne negira u potpunosti tvrdnju opozicije da u programima Javnog servisa više pažnje posvećuje vladajućoj koaliciji ali je i dodao da treba praviti razliku izmedju obaveznog predstavljanja kandidata, partija i pojedinaca u kampanji i dela u kome RTS „obaveštava javnost o događajima koji su važni za građane a ne moraju, ali i mogu, biti povezani sa izborima“.

Đilas je kritikovao to što je RTS u odgovoru pomenuo da je on 2004. godine, kao direktor Narodne kancelarije, navodno prekršio izbornu tišinu i da nije imao primedbe na izveštavanje RTS o predsedničkim izborima prošle godine.

„Sramno je da se pritom prećutkuje da se u to vreme nisam bavio politikom niti sam bio član neke političke stranke, pa nisam ni mogao da ocenjujem izveštavanje RTS. Mogle bi se do u beskraj nabrajati besmislice iz ovog pisma, ali dovoljno je to što kao potvrdu svoje ‘objektivnosti’, RTS  nudi poređenje sa televizijskim emiterima poput TV Pink ili TV Hepi“, dodao je on.

Kandidat koalicije „Beograd odlučuje ljudi pobeđuju“ je rekao da će EBU nakon izbora biti dostavljeni podaci koji će pokazati „pravu sliku Javnog servisa kao propagandnog mehanizma vladajuće stranke“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend