12. avg 2018.

List bez izdavača dobija milionske sume od komunalnih preduzeća

Iako tabloid Palež iz Obrenovca od 2011. godine egzistira nelegalno, jer je njegov izdavač brisan iz registra Agencije za privredne registre, a od 16. jula ove godine i sam list je izbrisan iz registra medija APR-a…

… taj mesečnik naklonjen vladajućoj Srpskoj naprednoj stranci ne samo da i dalje nesmetano izlazi već dobija i znatna novčana sredstva iz budžeta opštine, ustanova, komunalnih i drugih preduzeća, kažu za Danas u Savezu za Obrenovac.

Prema računicama tog saveza, koji je formiralo nekoliko opštinskih odbora opozicionih stranaka, u periodu u kome deluje nelegalno, Palež je od opštine Obrenovac i gradskih preduzeća i PRO TENT-a dobio najmanje sedam miliona dinara.

– Po našim zakonima državni organi, lokalna samouprava i javna preduzeća ne mogu da na bilo koji način finansiraju, oglašavaju se, sklapaju bilo kakve ugovore o poslovnoj saradnji sa neregistrovanim medijima. I pored toga Palež je, iako formalno pravno ne postoji, niti bi smeo da izlazi, inkasirao značajnu sumu novca. Razlog za to je bliskost tog tabloida Srpskoj naprednoj stranci koji negativno piše i izveštava o političkim protivnicima aktuelne vlasti – navode za Danas u Savezu za Obrenovac.

Povezane priče

Oni dodaju da je još 20. juna 2011. godine udruženje građana „Bitka za Kolubaru“ iz Zvečke rešenjem Agencije za provredne registre izbrisano iz Registra udruženja. To udruženje je inače izdavač lista Palež a po aktuelnim zakonskim rešenjima u Srbiji medij ne može da radi ako je njegov izdavač nepostojeće pravno lice, a u ovom slučaju udruženje građana izbrisano iz odgovarajućeg registra. Takođe, poručuju iz Saveza za Obrenovac, Palež ne može legalno da se štampa i distribuira i zbog toga što ga je 16. jula ove godine Agencija za privredne registre izbrisala iz Registra medija. Međutim i pored svega mesečnik Palež i dalje postoji, odnosno njegova distribucija nije zabranjena iako zakonska rešenja i odluke nadležnih organa zahtevaju da do toga dođe, tvrde u Savezu za Obrenovac.

– Poseban problem predstavlja to što su u periodu od 20. juna 2011. godine od kada Palež posluje potpuno nelegalno i nezakonito opština Obrenovac, osam komunalnih preduzeća, Dom zdravlja i PRO TENT tom mesečniku uplaćivali znatna novčana sredstva po raznim osnovama, između ostalog vezano i za informisanje o radu tih institucija. Znači, reč je o periodu kada Palež formalno pravno ne može da egzistira, jer ne postoji izdavač lista, a zakonska rešenja u Srbiji su striktna u odredbama da lokalna samouprava i javna preduzeća ne mogu da finansiraju neregistrovane medije. Takođe, predviđene su i novčane kazne za one koji se bave medijskim poslom a istovremeno nisu registrovani za tu delatnost.

– Važno je istaći da zakonska rešenja propisuju i novčane kazne u iznosu od 50 do 150 hiljada dinara i za odgovorna lica u organima vlasti i pravnom licu koje je pretežno u državnoj svojini koja pomažu izdavača medija koji nije registrovan, odnosno ako se oglašava ili koristi druge usluge medija koji nije registrovan – napominju u Savezu za Obrenovac.

Okupljeni u tom savezu tvrde i da je sporno što je obavezu za objavljivanje informacija o aktivnostima javnih komunalnih preduzeća koja su uplaćivala novac Paležu preuzimala PR agencija „Palež štampa“ Vesne Joksimović, supruge Momčila Joksimovića, koja je učestvovala na konkursima za dodelu novčanih sredstava. Kako objašnjavaju u Savezu za Obrenovac „Palež štampa“ nije izdavač lista Palež pa je sporna osnova po kojoj je ta agencija mogla da garantuje bilo kome objavljivanje informacija u tom mediju a sporno je i to što je reč o mesečniku koji izlazi nelegalno.

– Obzirom da smo na osnovu Zakona o slobodnom pristupu informacijama došli do podataka o načinu finansiranja navedenog medija, a kako zakon Joksimovića i udruženja i medije koje je registrovao kao zastupnik i osnivač i njegovu suprugu Vesnu Joksimović pr. Agencija „Palež štampa“, kao formalnog učesnika na konkursima za sufinansiranje projekata u oblasti javnog informisanja, prepoznaje kao povezana lica, upozoravamo javnost i nadležne da su u pitanju takozvani simulovani pravni poslovi grupe lica, sračunati sa ciljem nanošenja direktne štete po budžet opštine Obrenovac – zaključuju u Savezu za Obrenovac.

Bez kontakta i odgovora

Pokušali smo da kontaktiramo i urednika Paleža Momčila Joksimovića da bismo čuli njegovu stranu priče, ali se na redakcijski broj telefona niko nije javljao, a niko nam nije odgovorio ni sa fejsbuk stranice tog mesečnika. Prema informacijama koje smo dobili, Joksimović redovno prisustvuje konferencijama za novinare u Skupštini opštine Obrenovac, a Palež po raznim osnovama sarađuje sa opštinom, ali su nadležni u toj opštini Danasu rekli da nemaju Joksimovićev kontakt.

Predsednik opštine Obrenovac Miroslav Čučković se dva dana nije javljao na svoj telefon, a nije odgovorio ni na SMS poruku Danasa da prokomentariše to što je Palež od 2011. godine finansiran sredstvima iz budžeta opštine i javnih komunalnih preduzeća iako je egzistirao nelegalno.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend