20. nov 2018.

Medijski konkurs Beograda: Ponovo milioni fantomskim firmama

Najviše novca na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u Beogradu i ove godine dobiće Studio B, firme za koje je Pištaljka još prošle godine utvrdila da su povezane sa Studiom B i preko kojih se novac sliva u kasu te kuće, kao i novine poznate po kršenju etičkog Kodeksa novinara Srbije. Direktno za svoje projekte Studio B je dobio 16,1 milion dinara, a firme povezane sa njim nešto manje od 20 miliona dinara. Ukupno je na konkursu podeljeno 89,8 miliona dinara.

Studio B je od juna ove godine u vlasništvu Saše Blagojevića, školskog druga bivšeg gradonačelnika Beograda i ministra finansija u Vladi Republike Srbije Siniše Malog. Blagojević je vlasnik i novina Alo kojima je na ovogodišnjem konkursu dodeljeno šest miliona dinara za projekat „Beogradska rubrika u dnevnom izdanju lista Alo“.

Kao i prethodne dve godine, Grad Beograd odbija da podrži Pištaljku, tvrdeći da projekat „Istraživanje korupcije i sukoba interesa u izvršnim organima Grada Beograda i gradskim opštinama“ nije u javnom interesu. „Projekat nije usklađen sa namenom konkursa i ne ostvaruje se javni interes u oblasti javnog informisanja čime bi projekat bio od posebnog značaja za informisanje stanovništva ne teritoriji grada Beograda“, navodi se u obrazloženju komisije koja je odlučivala o raspodeli novca.

Komisiju su činili Katarina Filipović (na predlog udruženja radio stanica „RAB Srbija“), Petar Kočić (na predlog Društva novinara Vojvodine), Miodrag Miljković (nezavisni stručnjak za medije), Marko Ivanić (na predlog udruženja elektronskih medija „ComNet“) i Aleksandar Simić (predlog Udruženja sportskih novinara Beograda (USNB). Simić se našao u očiglednom sukobu interesa pošto je zaposlen na Studiju B.

Komisija se, kako piše u odluci, sastala tri puta i odlučila da novčano podrži 38 projekata. Osim projekta novina Alo, po šest miliona su dobili i listovi Srpski telegraf i Informer, iako je Savet za štampu u više navrata odlučio da su te novine prekršile Kodeks novinara Srbije, što znači da nisu ni smele da budu u konkurenciji za dobijanje javnog novca.

Politika je konkurisala sa projektom „Moj grad – moja opština“, a gradske vlasti su im dodelile tri miliona dinara. Firma koja izdaje list Kurir i na desetine drugih izdanja, Adria media grupa, dobila je 2,5 miliona dinara za tri projekta. Nedeljnik Pečat dobio je 900.000 dinara za „Projekat proizvodnje medijskih sadržaja za štampane medije“.

Osim televizije Studio B, novac za medijske projekte dobile su i televizije Kopernikus (milion dinara) i televizija Sos kanal plus (dva i po miliona dinara). Firma Srbija danas koja je postala većinski vlasnik novosadskih dnevnih novina Dnevnik dobila je 1,5 miliona dinara.

Velike iznose dobile su firme i nezavisne produkcije koje su neprepoznatljive na medijskom tržištu i nepoznate široj javnosti. Tako je preduzetnička radnja Ivane Savić „Mis produkcija“ dobila pet miliona dinara za projekat „BG efikasnost za B(eograd)udućnost“. Ova firma dobila je novac i na konkursima za sufinansiranje medijskih sadržaja u opštinama Zemun i Obrenovac, a registrovana je na Vračaru.

Firma „Glas nacije“, osnovana u aprilu ove godine, dobila je 1,8 miliona dinara za projekat „Belgrade in fifty steps“. Registracionu prijavu za tu firmu podneo je advokat Igor Isailović, koji je ranije bio zastupnik Siniše Malog a sa predsednicom Vlade Anom Brnabić bio suvlasnik firme „Energy & Innovation“, koja je sada u likvidaciji. Vlasnik „Glasa nacije“ je Milovan Jokanović.

Pištaljka je prošle godine pisala da su odluke o dodeli sredstava na beogradskim konkursima za medije sporne između ostalog jer se dodeljuju firmama koje nisu registrovane za medijsku delatnost, ali i udruženjima muzičara. Ove godine muzičara nema, ali se pojavljuju iste one firme povezane sa Studiom B koje su i prošle godine dobile ogromne iznose.

Na primer, firma Zofin je sada dobila pet miliona dinara za projekat „Beograd grad kranova“, uprkos tome što je Pištaljka otkrila i dokumentovano pisala da je ta firma prošle godine učestvovala i dobila novac sa plagiranim projektom. Zofin je na prošlogodišnjem konkursu aplicirao sa projektom u kom se ponaljaju identične rečenice iz narativnog izveštaja Radija JAT pa se čak koristi i ime JAT-ovog projekta za 2016. godinu. Radio JAT je u vlasništvu Miloša Krdžića, supruga bivše vlasnice Studija B Ružice Krdžić. Pištaljka je već pisala da je firma Zofin osnovana pet dana po raspisivanju konkursa 2017. godine i da je na tom konkursu dobila četiri miliona dinara. Jedni vlasnik Zofina je izvesni Zoran Nikolić.

Na ovogodišnjem konkursu pet miliona dinara dobila je i firma Folim za projekat „Tajne beogradskih muzeja“. Folim je, kao i Zofin, osnovan po otvaranju konkursa za sufinansiranje 2017. godine i na tom konkursu takođe dobila pet miliona dinara.

Među dobitnicima novca za 2018. godinu pojavljuje se takođe od prošle godine poznata firma – VI production. Ovoj firmi je ove godine dodeljeno 4,4 miliona dinara, a prošle godine čak trećinu od 1,5 miliona dinara koliko su dobili na konkursu opredelili su za plaćanje usluga Studiju B.

Iako se ove godine među dobitnicima sredstava ne pojavljuje firma Irik koja je bila registrovana na istoj adresi kao i Studio B, vlasnica ove firme Biljana Resanović dobila je dva miliona dinara preko udruženja Humani tim gde je zakonski zastupnik za projekat „BG stetoskop“.

Firma Video calibration – koja je do raspisivanja prošlogodinjeg konkursa imala drugo ime (Metalon calibration) i bavila se prodajom mašina da bi onda naprasno postala firma za proizvodnju kinematografskih, audio-vizuelnih i televizijskih sadržaja i dobila dva miliona dinara – i ove godine bogato je nagrađena sa šest miliona dinara. Vlasnik ove firme sada je Biljana Marković.

Pištaljka se na konkurs prijavila sa projektom vrednim 3,2 miliona dinara i predlogom da grad podrži istraživanje korupcije sa 2,5 miliona dinara. Odbijeni smo.

Rešenje Agencije za privredne registre i Rešenje o raspodeli sredstava Grada Beograda pogledajte na sajtu Pištaljka.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend