02. jul 2021.

Milioni za režimske medije u Vojvodini (III): Tradicionalno bogat ulov u VTV mreži

I u Subotici se ponavlja isti obrazac iz više gradova i opština u Vojvodini da novac iz budžeta najviše dobijaju mediji bliski vlasti, pa su na lokalnim konkursima najviše dobili oni povezani s Vladanom Stefanovićem, Milanom Šveljom, Jožefom Pinterom, te neizostavnom Panonija fondacijom

Subotica (foto: Julian Nyča (cc)

Poslednji medijski konkurs za sufinansiranje projekata iz oblasti javnog informisanja u Subotici nije doneo nikakvo iznenađenje – još jednom je gro novca pripalo medijima bliskim lokalnim vlastima, onima koji su na konkursima „pobeđivali“ i prethodnih godina.

Zadržan je obrazac viđen u više gradova i opština u Vojvodini, pa su tako najveće svote pripale medijima koji se povezuju s Vladanom Stefanovićem, Jožefom Pinterom, te neizostavnom Panonija fondacijom.

Istraživanje Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra (VOICE) pokazalo je da je i pre dve godine po istom obrascu najveći deo medijskog budžeta otišao upravo ovim trima grupacijama i da „milionske iznose dobijaju mediji koji su otvoreno prorežimski“.

VTV mreža upecala 8,8 miliona

Najveći deo kolača – ukupno 8.800.000 dinara – na konkursu za 2021. godinu otišlo je u ruke medija u sklopu VTV mreže.

Za projekat „Subotica – Život, ljudi, događaji“ firmi VTV d.o.o., čiji je vlasnik i direktor Vladan Stefanović, pripalo je 4.500.000 dinara.

Sada već tradicionalno, i na konkursu za 2021. godinu značajan iznos pripao je i Panonija fondaciji, čiji je osnivač Nacionalni savet Mađara. Ova fondacija konkurisala je s tri projekta i sva tri su im odobrena. To će sve građane Subotice koštati 1.800.000 dinara

Još 2.300.000 komisija je opredelila za Magazin Dani, to jest projekat „Subotička svakodnevica“, a dva miliona dinara za Radio Suboticu i njihov projekat „Multijezično“. Svi ovi mediji deo su iste mreže i prijavljeni su na istoj adresi – Arsenija Čarnojevića broj 3 u Subotici.

U sklopu VTV grupacije funkcioniše čitav niz lokalnih medija: Radio i TV Subotica, TV Bečej, TV Novi Bečej, TV Bačka Vrbas, Magazin Dani, Novobečejski dani…

Njihova uređivačka politika poprilično je sinhronizovana. Dominiraju izjave lokalnih funkcionera i saopštenja najrazličitijih gradskih i opštinskih odbora SNS-a, kao njihovih koalicionih partnera, pre svih Saveza vojvođanskih Mađara (SVM), Pokreta socijalista aktuelnog ministra policije Aleksandra Vulina i Socijaldemokratske partije Rasima Ljajića.

Prema dostupnim informacijama, Stefanovićevi mediji ove godine su na različitim medijskim konkursima u Vojvodini i konkursu koji je raspisalo Ministarstvo kulture i informisanja dobili najmanje 28.725.000 dinara.

Nova povezana lica

Da ne bude sve preslikano kao prethodnih godina, na ovogodišnjem konkursu pojavilo se i jedno novo i očigledno dobro povezano lice – Milan Šveljo, preduzetnik iz Crvenke.

Prema informacijama iz javno dostupnih izvora, Šveljo je u februaru otvorio firmu za proizvodnju kinematografskih dela, audio-vizuelnih proizvoda i televizijskog programa. Već u prvih nekoliko meseci dobio je značajne svote na više konkursa u Vojvodini.

Za bliskost s gradskom vlašću u Novom Sadu optužio ga je bivši gradonačelnik Borislav Novaković. Pošto je Šveljo u glavnom gradu Vojvodine na konkursu dobio 700.000 dinara, Novaković je ocenio da ovom odlukom „skandal dobija i posprdnu notu“.

U medijima VTV mreže dominiraju izjave lokalnih funkcionera i saopštenja SNS-a, kao i njihovih koalicionih partnera, pre svih Saveza vojvođanskih Mađara, Vulinovog Pokreta socijalista i Ljajićeve Socijaldemokratske partije

Šveljo je u Apatinu dobio 900.000 dinara, a u Suboticu mu je za projekat „Sačuvaj sebe i druge“ pripalo čak dva i po miliona. Komisija je smatrala da je „projekat opravdan potrebom ukazivanja na sveprisutne probleme u zaštiti životne sredine“.

Sličnog stava bila je i komisija u Somboru, pa mu je u tom vojvođanskom gradu dodeljeno 1.800.000 dinara. Ovde je naziv projekta „Osnaži se“, a kao medij navodi se portal vojvodjanski.com.

Ovaj sajt nema impresum, ali u donjem levom uglu ispisane su reči: „Programiranje: VTV d.o.o.“.

Da li je nova firma deo iste medijske mreže kao i VTV iz Subotice (najveći dobitnik na konkursu) ili je u pitanju slučajnost? Kako oni sami komentarišu tvrdnje da na medijskim konkursima novac dobijaju udruženja i mediji bliski SNS-u?

Cenzolovka je pokušala da dobije odgovore na ova pitanja njihovim slanjem na ukupno pet adresa. Nijedan odgovor, međutim, još nije stigao.

Panonija pod uticajem SVM

Sada već tradicionalno, i na konkursu za 2021. godinu značajan iznos pripao je i Panonija fondaciji, čiji je osnivač Nacionalni savet Mađara. Ova fondacija konkurisala je s tri projekta i sva tri su im odobrena. To će sve građane Subotice koštati 1.800.000 dinara.

Podsećamo, Fondacija Panonija pokretač je Panon televizije, Panon radija i Subotičkog mađarskog radija. Zamenik direktora fondacije je Gabor Agardi o kome je Cenzolovka već pisala.

U jednom trenutku on je bio urednik radija, a istovremeno i član odborničke grupe SVM-a u Gradskoj skupštini (što je ozbiljan etički problem), ali i član Programskog saveta Radio-televizije Vojvodine (što je već ozbiljan zakonski problem).

Istraživanje VOICE-a iz januara ove godine pokazalo je da su mediji u sklopu Panonija fondacije pod neposrednim političkim uticajem SVM-a, što je slučaj i s drugim glasilima čiji je osnivač ili suosnivač Nacionalni savet Mađara.

MILION ZA PANONIJU I U BAČKOJ TOPOLI

Fondacija Panonija je i na konkursu u Bačkoj Topoli dobila milion dinara.

Na istom konkursu za koji je opština opredelila 15 miliona dinara, više od polovine (7.900.000)  pripalo je Informativnom centru d.o.o. Bačka Topola. Zastupnici tog preduzeća Kornelia Mirić Namestovski i Endre Husak bili su na listi SVM-a za pokrajinske izbore 2016. godine, a i na listi SVM-a na prošlogodišnjim izborima.

Cenzolovka je ranije pisala o narodnoj poslanici iz redova SVM-a Rozaliji Ekeres, direktorki lista Mađar so. Ona je tada izjavila da će uputiti zahtev nadležnim telima da protumače da li postoji sukob interesa u obavljanju funkcije na kojoj se nalazi. Tada su medijski eksperti rekli da su ove funkcije nespojive, a zvaničnog stava nadležnih u vezi sa tim još uvek nema.

YU ECO – tradicionalno

Drugi najveći deo novca (6.620.000 dinara) – posle neprikosnovenih medija u Stefanovićevom vlasništvu – dobila je subotička kompanija YU ECO d.o.o., koja je osnivač istoimene televizije i radija.

Veći deo novca (4.500.000 dinara) dodeljen im je za projekat „Ostvarivanje javnog interesa građana Subotice u oblasti javnog informisanja“, dok im je dodatnih 2.120.000 pripalo za projekat „Najlepša jesen života“.

Šveljo je u Apatinu dobio 900.000 dinara, a u Suboticu mu je za projekat „Sačuvaj sebe i druge“ pripalo čak dva i po miliona. Komisija je smatrala da je „projekat opravdan potrebom ukazivanja na sveprisutne probleme u zaštiti životne sredine“

Komisija je smatrala da je ovde „reč o višegodišnjoj ustaljenoj praksi kvalitetnog informisanja na srpskom, hrvatskom i mađarskom jeziku“.

Suvlasnik i direktor te firme Jožef Pinter – koji se u lokalnim medijima pojavio vozeći se na fijakeru s Vojislavom Šešeljom, liderom Srpske radikalne stranke, pravosnažno osuđenim za zločine protiv čovečnosti – od 2017. godine samo na konkursima u Subotici inkasirao je najmanje 16.400.000 dinara.

Dodatnih milion dinara pripalo je još jednoj osobi povezanoj s televizijom YU ECO, preduzetniku Goranu Polovini, koji se na sajtu televizije navodi kao osoba zadužena za tehničko vođstvo.

Cenzolovka je pokušala da stupi u kontakt i s Polovinom, kao i s televizijom YU ECO i Panonija fondacijom. Nismo dobili nijedan odgovor.

PROČITAJTE I: 

Milioni za režimske medije u Vojvodini (I): U tom Somboru svega na volju naprednjaka

Milioni za režimske medije u Vojvodini (II): Ko će u Temerinu kome ako neće svoj svome?

2 komentara za: “Milioni za režimske medije u Vojvodini (III): Tradicionalno bogat ulov u VTV mreži

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend