02. mar 2020.

Preko produkcija zaobilaze zabrane finansiranja medija koji krše Kodeks

Na ovogodišnjim medijskim konkursima u Vojvodini nastavljeno je finansiranje Radio-televizije Pančevo, preko Vagner produkcije, iako je REM ovoj medijskoj kući izrekao mere upozorenja. Novac je dodeljen i za sadržaje na portalima koji učestalo krše Kodeks novinara Srbije, poput sajtova Srbija danas i ePančevo.

Produkcija Vagner (Wagner production) je u Kovačici, Beloj Crkvi, Plandištu i Opovu za sadržaj koji će biti emitovan na Radio-televiziji Pančevo dobila ukupno 2.420.000 dinara.

Inače, Cenzolovka je pisala da je većina novca koje su produkcije dobijale na medijskim konkursima za sadržaj na Radio-televiziji Pančevo upravo završavale na računu te medijske kuće.

Dunav televizija, čiji je izdavač preduzeće Radio-televizija Pančevo je na konkursima u Žablju, Šidu i Titelu dobila 1.350.000 dinara.

Podsetimo, Regulatorno telo za elektronske medije (REM) izdalo je dozvolu za pružanje medijske usluge televiziji Dunav, čiji je osnivač preduzeće Radio-televizija Pančevo, koje je vlasnik i istoimenog radija i televizije. REM je RTV Pančevu dao dozvolu za televiziju Dunav, iako joj je prethodno izrekao mere upozorenja zbog kršenja zakona.

Savet REM-a je prošle godine ukorio RTV Pančevo zbog povrede Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga, jer su na televiziji te medijske kuće emitovani „uvredljivi komentari“ na račun novinara sajta Pančevo Si Ti Nenada Živkovića.

Drugo upozorenje je REM ovoj medijskoj kući izrekao zbog toga što su na internet stranici televizije Pančevo objavljeni tekstovi „u kojima su iznošeni navodi o nestručnosti, nemoralnom i nezakonitom“ postupanju predsednice Višeg suda iz Pančeva Stanke Simonović.

REM je u obrazloženju upozorenja ovoj televiziji naveo da Simonovićevoj nije pružena mogućnost da odgovori na ove kvalifikacije.

Novac za portal koji „linčuje“ novinara

Firmi „Open vju“ (Open View) vlasnika Aleksandra Čupića je na konkursima u Smederevu, Kovačici i Opovu za sadržaje na portalima ePančevo i ePodunavlje dodeljeno 4.880.000 dinara.

Podsetimo, portalu ePančevo Savet za štampu izrekao je niz javnih opomena. Reagovao je i zbog „medijskog linča“ koji je vodio protiv novinara Živkovića i ocenio da ovakva kampanja može biti „izuzetno opasna“.

Grad Smederevo je ove godine dodelio novac portalu ePodunavlje, iako ovaj sajt nije proizveo 300 originalnih medijskih sadržaju što je prema projektu, za koji je 2017. godine u ovom Gradu dobio sedam miliona dinara, bio u obavezi. Umesto originalnih sadržaja ova firma je dostavila tekstove koji su preuzeti iz drugih medija sa ili bez navođenja izvora.

Urednici koji vređaju novinara

Novinar Nenad Živković tužio je odgovornog urednika televizije Pančevo Miroslava Milakova i Radio-televiziju Pančevo zbog priloga te televizije iz februara prošle godine u kojima se, prema tužbi, vređaju njegovi čast i ugled.

Na prvom ročištu je prikazano šest video snimaka koji su upoređivani sa sadržajem tekstova na sajtu televizije Pančevo. Sud je utvrdio da sadržaji priloga odgovaraju tekstovima objavljenim na sajtu te televizije.

Utvrđeno je između ostalog, da jedan tekst sa sajta nije potpisan za razliku od video priloga u kojem su kao autori navedeni Milakov i Aleksandar Čupić, urednik ePančeva.

Još novca za portal Srbija danas

Beogradske firme Absolute media vlasnice Ane Abramović i New media team Strahinje Vujadinovića su na konkursima u Beloj Crkvi, Kovačici, Plandištu, Opovu i Žablju dobile 1.600.000 dinara za sadržaj koji će biti objavljen na portalu Srbija danas (srbijadanas.com).

Inače, firme Abramovićeve i Vujadinovića su na prošlogodišnjim konkursima za medije dobile ukupno pet miliona dinara u 12 lokalnih samouprava.

Podsetimo, portal Srbija danas je preko ovih firmi dobijao novac na medijskim konkursima i 2017, o čemu je UNS pisao, uprkos tome što je te godine prema monitoringu Saveta za štampu  za devet nedelja imao 938 prekršaja novinarski kodeks.

Pravila

U Pravilniku za sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja navodi se da komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere od strane regulatornih tela, odnosno od REM-a i Saveta za štampu.

U pomenutim lokalnim samouprava projekte su u komisijama ocenjivali predstavnici Društva novinara Vojvodine, Nove mreže Srbije, Udruženja elektronskih medija KomNet, Asocijacije elektronskih medija Vojvodine, kao i nezavisni medijski stručnjaci.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend