30. maj 2017.

Presuda novosadskog Osnovnog suda potvrda nezakonitosti i drugih smena na RTV-u

Odluka Osnovnog suda u Novom Sadu da u prvostepenom postupku poništi odluku Upravnog odbora o smeni direktora programa Slobodana Arežine i naloži RTV-u da ga vrati na funkciju, potvrda je da su prošlogodišnje smene na RTV-u bile protivzakonite, a obrazloženja koja je rukovodstvo davalo zasnovana na nesitinama.

Transparent ispred upravne zgrade RTV-a i Radija Novi Sad Foto: Podrži RTV

Transparent ispred upravne zgrade RTV-a i Radija Novi Sad Foto: Podrži RTV

S obzirom na to da je ta odluka rezultirala smenom čitavog uredničkog tima, drastičnim urušavanjem programa i padom gledanosti, očekujemo da se ponište i ostale odluke koje je v.d. rukovodstvo donelo, a da odgovorni za štetu učinjenu javnom servisu snose i krivičnu odgovornost.

Ova presuda je očekivana, zasnovana je na pravdi i pravu, pa očekujemo da će postati i pravosnažna, odnosno da vlast neće uspeti da je pritiskom na pravosuđe izmeni na višoj sudskoj instanci.

Posle ovakve sudske odluke, nedopustivo je da članovi Upravnog odbora provedu i jedan dan više na svojim pozicijama, pa  još jednom zahtevamo da bez odlaganja podnesu neopozive ostavke, jer je potvrđeno da su radili protiv zakona, interesa javnog servisa i građana koji su ga osnovali, koji ga plaćaju i kontrolišu.

Ukoliko to ne učine sami, Pokret “Podrži RTV” zahteva od Regulatornog tela za elektronske medije da ih smeni i tako spreči dalje urušavanje našeg javnog servisa. U suprotnom će i sami postati saučesnici u nezakonitim radnjama koje se u toj kući sprovode već godinu dana.

Iako je ova sudska odluka velika pobeda u borbi koju “Podrži RTV” već godinu dana vodi za javni servis, od borbe ne odustajemo, jer svi odgovorni za učinjenu štetu moraju da snose moralnu i krivičnu odgovornost.

Arežina: Ova presuda značajna je i zbog drugih ljudi koji su oterani sa RTV-a

Komentarišući presudu novosadskog suda, bivši direktor programa RTV-a Slobodan Arežina rekao je da je njegovo sklanjanje bez zakonskog osnova bio ujedno i napad na slobodu medija.

“Možda zvuči patetično, ali mislim da je presuda važna i zbog velikog broja ljudi u RTV-u koji su posle moje smene bukvalno oterani iako su odlično radili i u naponu stvaralačke snage. I u tom smislu ova presuda mnogo znači” izjavio je Arežina i podsetio na to da je tužbu podneo jer je osećao obavezu prema profesiji.

Advokat Siniša Novković koji zastupa Radio-televiziju Vojvodine u ovom slučaju nije bio dostupan za komentar, jer je na sastanku.

U presudi stoji da je Sud naložio RTV-u da Arežinu vrati na posao, odnosno na funkciju direktora programa, u roku od osam dana pod pretnjom prinudnog izvršenja.

Protiv ove presude moguća je žalba Apelacionom sudu u roku od 15 dana.

Presudu Osnovnog suda u Novom Sadu pročitajte ovde.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend