26. mar 2019.

REM posle dve godine reagovao zbog pomeranja RTS-a u kablu SBB-a

Savet Regulatornog tela za elektronske medije (REM) danas je podneo zahtev za pokretanje prekršajnog postupka protiv SBB-a zato što pre dve godine ovaj operator nije obavestio Regulatora da je program Radio-televizije Srbije (RTS) pomerio iza stranih kanala.

Foto: Jana Nikolić

Podsetimo, kablovski operator SBB je marta 2017. godine promenio raspored kanala, pa je  svoj prekogranični kanal, televiziju N1 stavio na prvo mesto na daljinskom upravljaču na kojem je do tada bio program RTS 1. Ovaj operator danas je ponovo promenio poziciju RTS 1, pa ga je sa drugog mesta, gde je postavio svoj kanal TV Nova S, pomerio na treću poziciju.

„Operator je bio u obavezi da u pisanoj formi obavesti Regulatora o svakoj promeni broja i strukture programskih paketa“, navodi se na sajtu REM-a.

Kako se navodi na ovom sajtu, REM će voditi postupak protiv kompanije SBB zbog povrede odredbe člana 100 Zakona o elektronskim medijima.

Inače, u ovom članu Zakona stoji da je „operator dužan da prilikom distribucije medijskog sadržaja poštuje logičku numeraciju kanala, koju određuje Regulator uzimajući u obzir prirodu medijske usluge i zonu pokrivanja za koju je izdata dozvola za pružanje medijske usluge“.

Savet REM-a danas je objavio i „obavezujuće kriterijume za bliže uređivanje logičke numeracije kanala“.

Inače, nov raspored kanala kod kablovskog operatora SBB je 2017. godine izazvao polemiku da li SBB može samostalno da menja numeraciju kanala ili je odluka o tome ipak u nadležnosti Regulatora.

Naime, u Zakonu o elektronskim medijima, u članu 22, stav 1, tačka 12 propisano je da Regulator „bliže utvrđuje logičku numeraciju kanala“.

Na pitanje UNS-a da li je REM nadležan za utvrđivanje logičke numeracije kanala za operatore, generalni sekretar REM-a Nenad Janković je pre dve godine rekao UNS-u da je „REM-u stigao zahtev RTS-a da se preispita odluka SBB-a o novoj numeraciji kanala u digitalnoj ponudi i da će Savet REM-a narednih dana odlučivati o tom zahtevu“.

UNS-u je tada generalni direktor Radio-televizije Srbije Dragan Bujošević rekao da Javni servis od SBB-a nije prethodno dobio nikakvo obaveštenje da će se numeracija kanala promeniti.

Televizija N1 koja je u vlasništvu Junajted grupe čiji je SBB deo, tada je objavila na svom sajtu da REM „ima nameru da spreči kablovskog provajdera SBB da od 15. marta promeni raspored kablovskih kanala na svojoj mreži“ i navela da „smatra da se radi o političkim pritiscima, iza kojih stoji namera da se po svaku cenu umanji gledanost jedinog nezavisnog TV kanala u zemlji“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend