21. avg 2017.

RT Kragujevac ponovo počinje sa radom?

Gradsko veće odobrilo dva miliona dinara za RTK iako nema dozvole za emitovanje programa

Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić (Foto: Miki Jevtović)

Radio-televizija Kragujevac (RTK) koja je krajem juna, najpre uredbom Vlade Srbije, te potonjom odlukom gradske Skupštine, vraćena u privremeno vlasništvo grada, trebalo bi prema poslednjim oficijelnim najavama uskoro ponovo da počne sa radom.

RTK naime, zbog dugova napravljenih u vreme dok je vlasnik te medijske kuće bio kruševački biznismen Radoica Milosavljević, već mesecima nema dozvole za emitovanje programa.

Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić rekao je da je moguće da RTK ponovo profunkcioniše do kraja ovog meseca, ukoliko do tada dobije neophodne dozvole za emitovanje.

– Radio-televizija Kragujevac još uvek ima neizmirenih obaveza, pre svega prema Emisionoj tehnici i Regulatornom telu za elektronske medije (REM) i nemoguće je da dobije dozvole dok se one ne izmire, rekao je Nikolić za UNS, dodajući da je grad preuzeo obavezu da televiziju stavi na noge jer je 10.000 građana za dva dana potpisalo peticiju da se RTV Kragujevac sačuva.

Grad Kragujevac je posle preuzimanja RTK, krajem juna isplatio po 12 zaostalih plata svim zaposlenima, dok je država većini zaposlenih koji su odlučili da prihvate ponuđeni socijalni program i napuste firmu, isplatila otpremnine.

Bivši poverenik Sindikata „Nezavisnost“ u Radio-televiziji Kragujevac Goran Antonijević ponovio je juče da je pre nego što je grad preuzeo tu medijsku kuću u njoj bilo više od 60 zaposlenih, a da su posle realizacije socijalnog programa u RTK ostala 24 zaposlena. Ne tako davno, RTK, koja je slovila za najveći i najznačajniji elektronski medij južno od Save i Dunava (sa celodnevnim televizijskim i dva, takođe celodnevna, radijska programa), imala više od 100 zaposlenih.

Radio-televizija Kragujevac, podsetimo, privatizovana je u oktobru 2015. godine kada ju je kupio biznismen Radoica Milosavljević. Pošto Milosavljević nije poštovao obaveze iz kupoprodajnog ugovora ni prema državi, ni prema firmi koju je kupio i zaposlenima u njoj, RTK je za godinu dana njegovog „gazdovanja“ zapala u finansijsko-poslovnu agoniju, praćenu popisom i bagatelnom rasprodajom pokretne imovine preduzeća (automobila, montaže, kamera, agregata…), koja je, početkom godine, okončana poništenjem privatizacije. Prethodno je, u decembru prošle godine, već bilo obustavljeno emitovanje programa.

Nakon što je na inicijativu Ministarstva kulture i informisanja izmenjena Uredba o prenosu kapitala zaposlenima bez naknade, Skupština grada Kragujevca 28. juna ove godine usvojila je odluku o preuzimanju ove medijske kuće u roku od šest meseci, do nove privatizacije.

Stručna javnost već duže upozorava da ponovno podržavljenje RTK predstavlja ozbiljno bezakonje. Zakon o javnom informisanju, naime, zabranjuje državno vlasništvo u medijima, a propisuje da lokalne samouprave svake godine raspisuju konkurse za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog značaja novcem iz gradske ili opštinske kase, i to bez ikakve diskriminacije.

Gradska uprava u Kragujevcu, međutim, ne poštuje ni tu zakonsku obavezu, te tri godine zaredom nije raspisivala konkurs za sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog interesa, već je novac za to namenjen isplaćivan RTK i u vreme dok je vlasnik te medijske kuće bio Radoica Milosavljević.

NUNS: Bezakonje gradske vlasti

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNS) najoštrije je, uoči minulog vikenda, protestovalo protiv odluke gradskih vlasti u Kragujevcu da se budžetski novac namenjen za projektno sufinansiranje medijskih sadržaja od javnog značaja (pre)usmeri Radio-televiziji Kragujevac, koja od kraja prošle godine ne emituje program.

U saopštenju NUNS navedeno je da gradska uprava Kragujevca na čelu sa gradonačelnikom Radomirom Nikolićem nastavlja tako da krši Zakon o javnom informisanju i da ignoriše svoje obaveze prema javnom interesu i javnom informisanju.

Kragujevačko gradsko veće je prošle nedelje usvojilo „program rasporeda sredstava za finansiranje razvoja informisanja u gradu Kragujevcu u ovoj godini“ po kome su predviđena sredstva u ukupnom iznosu od 20 miliona dinara, i to za usluge po ugovoru 18 miliona dinara i za subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama u iznosu od dva miliona dinara, raspoređenih u korist Privrednog društva Radio-televizija Kragujevac d. o. o.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend