25. jan 2019.

Sud odlučio: TV Smederevo nije pravdalo projekat, ali ne mora da vrati novac

Privredni sud u Požarevcu odbio je tužbeni zahtev da TV Smederevo d.o.o. vrati dva miliona dinara Gradu Smederevu koliko je ova medijska kuća dobila na Konkursu za sufinansiranje medijskih projekata u 2017. godini.

Kako UNS saznaje Grad je podneo žalbu na ovu presudu.

„TV Smederevo imalo je obavezu da program emituje u trajanju od 138 sati. Dostavljen je medijski sadržaj od 151 minut i 43 sekunde na kompakt disku na kome su snimljena 22 priloga (vesti), pri čemu se ne može nesumnjivo zaključiti da je taj sadržaj i emitovan“, navodi se u tužbi Grada Smedereva. Dalje se dodaje da se Grad obraćao ovoj medijskoj kući da sadržaje dostave i u dodatnom roku kako bi bio ispoštovan ugovor, koji je potpisalo TV Smederevo sa Gradom, što ono nije uradilo.

Odgovarajući na tužbu, TV Smederevo ističe da je reč o „opstrukciji“ Gradske uprave i da zbog toga projekat pod nazivom „Smederevo danas“ nije opravdan u celosti, stoji u obrazloženju presude suda, u koju je UNS imao uvid .

„TV Smederevo nijednom nije bilo zvanično obavešteno o društvenim dešavanjima u gradu, niti su im bili upućeni pozivi da prisustvuju koferencijama za novinare, manifestacijima i da nije bilo moguće pronaći sagovornike na teme u vezi sa radom lokalne samouprave, jer su pozive ove medijske kuće odbijali svi“,  ističe se u odgovoru na tužbu TV Smedereva.

Suprotno, Grad Smederevo ističe u tužbi da prema obavezama iz ugovora, on nije bio u obavezi da TV Smederevo zove na dešavanja, kao i da ova medijska kuća „nije pružila nijedan materijalni dokaz o opstrukciji od strane lokalnih vlasti“.

Na saslušanju direktora ove medijske kuće Jovica Šešlak, kako stoji u obrazluženju presude, navodi se da se nakon privatizacije TV Smedereva promenio odnos Grada Smedereva tako što je „opstruiran rad televizije“.

„Opstrukcija je bila kroz neblagovremenu primopredaju imovine, koja je započeta u avgustu 2017. godine i do danas nije završena“, navodi se u svedočenju Šešlaka i dodaje da je rezultat toga bila „zaplena kompletne opreme televizije, a koju se nakon toga morali da kupuju iz sopstvenih sredstava“.

On je negirao navode iz tužbe da nije emitovan dovoljan broj minuta programa, već da „vesti traju od tri do pet minuta i da se emituju deset puta dnevno, a dnevnik koji traje 20 minuta, emituje se tri puta dnevno, što znači da je minutaža veća“.

Sud je saslušao i zamenika gradonačelnika Grada Smedereva Bojana Teofilovića koji je naveo da ovaj postupak ne predstavlja pravni, već politički problem.

Gradonačelnica Grada Smedereva Jasna Avramović stanovišta je da je Jovica Šešlak nepoželjna osoba, rekao je na saslušanju Teofilović, stoji u presudi.

Prilikom konsultacije sa Jasnom Avramović, Teofilović je od nje dobio instrukcije da ne gostuje na TV Smederevo, jer ovu televiziju vodi Šešlak „koji je nepoželjna ličnost“ . Dalje u presudi stoji da je Teofilović izjavio da se to dešavalo nekoliko puta, ali da se on nije mogao setiti kada tačno.

On je izjavio i da je bilo konferencija za medije koje je organizovao Grad, kao i da se skoro svaki dan daju izjave za medije, ali da TV Smederevo nije pozivano i da je „izbegavano za davanje izjava“.

Teofilovićevo svedočenje, sudija Sava Tošić prihvatio je u celosti, smatrajući ga „jasno, objektivno i nepristrasno“, zato što je ostavilo „utisak iskrenosti“.

Sud je utvrdio da je TV Smederevo delimično ispunilo svoje obaveze, zato što je emitovalo informativni program u trajanju od 151 minut i 43 sekundi, iako je prema projektu trebalo da emituje 138 sati programa.

Međutim, sud navodi da 151 minut i 43 sekundi treba da se pomnoži sa brojem deset, zato što je emisija emitovana po deset puta svakog dana, kako je naveo tuženi, pa se tako dobija preko 25 sati programa.

„Sud nije prihvatio kao dokaz izveštaj kabineta gradonačelnice Grada Smedereva da nije održana nijedna konferencija za novinare, s obzirom na to da konferencije mogu da održe i drugi organi i funkcioneri lokalne samouprave, javna preduzeća i institucije“, navodi se u presudi.

Obaveza Grada nije bila samo da TV Smederevu prenese sredstva, već i da svojim aktivnostima omogući tuženom da na svaki način pruži informacije neophodne za pravljenje informativnog programa, istikao je sud u obrazloženju.

TV Smederevo je sudu ukazalo i da ga je Grad sprečio da sprovede projekat, zato što mu je drugu polovinu novca preneo u drugoj polovini poslednjeg meseca realizacije projekta, a da su oni „mala medijska kuća sa velikim finansijskim problemima“, pa nije moglo da ispuni ugovorne obaveze.

U presudi se dalje navodi da je tačno da TV Smederevo Gradu nije „ispunio ni svoju obavezu dostavljenja dokaza o namenskom utrošku sredstava“, ali da je to samo jedan deo ugovorne obaveze.

„Kako Grad Smederevo nije omogućio TV Smederevu ispunjenje glavne ugovorne obaveze-informisanje javnosti, ne može očekivati ni da mu ova medijska kuća dostavi izveštaj za nešto što nije mogao da uradio“, ocenio je sud.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend