27. feb 2020.

U Beloj Crkvi i ove godine novac medijima koji krše zakon i novinarski kodeks

Na ovogodišnjem konkursu za medijske projekte u Beloj Crkvi sa pola miliona dinara finansirane su emisije koje će biti na Radio-televiziji Pančevo, kojoj je Regulatorno telo za elektronske medije (REM) izreklo mere zbog kršenja zakona. Osim ove medijske kuće 1,7 miliona dinara dobili su portali Srbija danas i eVršac, poznati po kršenju Kodeksa.

Rešenju o raspodeli sredstava projektima u Beloj Crkvi za 2020. godinu navodi se da je produkciji Vagner (Wagner production) za emisiju na rumunskom jeziku „Buna ziua“ koja će biti prikazana na Radio-televiziji Pančevo dodeljeno pola miliona dinara.

Dodelom novca za medijski sadržaj koji će biti na Radio-televiziji Pančevo nastavljena je prošlogodišnja praksa. Produkcije Vagner i „VI Production vlasnika Vladimira Ilića su za sadržaj koji je trebalo da bude emitovan na Radio-televiziji Pančevo na prošlogodišnjem pančevačkom konkursu dobile ukupno 9.750.000 dinara.

Inače, i direktno slivanje novca u Radio-televiziju Pančevo usledilo je posle mera upozorenja Saveta REM-a zbog kršenja Zakona o elektronskim medijima i Pravilnika o zaštiti ljudskih prava u oblasti pružanja medijskih usluga.

Pravilnik i Komisija


U Pravilniku za sufinansiranju projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja navodi se da komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere od regulatornih tela, odnosno od REM-a i Saveta za štampu.

Projekte je u Beloj Crkvi ocenjivala komisija u sastavu Sandra Savić (PROUNS), Aleksandra Pataji (KomNet) i Marija Stanković (samostalna prijava).

Nagrada i za kršenje Kodeksa

Portali Srbija danas i eVršac su na konkursu u Beloj Crkvi dobili 1,7 miliona dinara. Žalbe na tekstove na ovim portalima često su predmet sednica Saveta za štampu.

Beogradska firma Absolute media vlasnice Ane Abramović je na belocrkvenskom konkursu za portal Srbija danas (srbijadanas.com) dobila pola miliona, a firma eVršac Grup vlasnika Aleksandra Čupića za portal eVršac 1,2 miliona dinara.

Inače, firme Abramovićeve i „New media team“ iz Beograda Strahinje Vujadinovića su na prošlogodišnjim konkursima za medijske projekte dobile ukupno pet miliona dinara u 12 lokalnih samouprava. Obe firme prijavljivale su se na konkursima za sadržaj koji će biti objavljen na sajtu Srbija danas.

Podsetimo, portal Srbija danas je preko ovih firmi dobijao novac na medijskim konkursima i 2017. godine, o čemu je UNS pisao, uprkos tome što je 2017. godine prema istraživanju Saveta za štampu 938 puta prekršio novinarski kodeks.

Poslednji prekršaj portala Srbija danas koji je u januaru ove godine izrekao Savet za štampu je zbog prenošenja pisma Željka Mitrovića Draganu Đilasu, u kojem se „grubo povređuju čast, ugled, dostojanstvo i integritet“ Đilasa.

Portalu eVršac vlasnika Aleksandra Čupića je u septembru prošle godine Savet za štampu izrekao javnu opomenu zbog tekstova o članici Izvršnog odbora Demokratske stranke i specijalisti ginekologije i akušerstva Tatjani Vešović. Ona je u žalbi Savetu navela da ovaj portal vodi trogodišnju „hajku protiv nje i stvara atmosferu linča“.

Pola miliona za tek osnovanu firmu

Novosadskoj firmi „Dunav produkcija“ je za projekat „Zajednica u Beloj crkvi“, čiji će sadržaji biti objavljeni u „Dnevniku“, dodeljeno pola miliona dinara, iako je ova produkcija osnovana nedelju dana posle raspisivanja konkursa u Beloj Crkvi.

Na sajtu Agencije za privredne registre stoji da je ova produkcija osnovana 21. januara 2020. godine, a da je njena vlasnica Jovana Lukić. Opština Bela Crkva raspisala je konkurs 13. januara ove godine, odnosno nedelju dana pre registrovanja ove produkcije.

Projekti sa istim nazivom

Na konkursu u Beloj Crkvi Studio B i radio „Bus“ iz Kovina dobili su ukupno 1,370 hiljada dinara za projekte pod istim nazivom kao i na smederevskom konkursu.

U Smederevu je novosadskoj produkciji NS Vid media za projekat „Vešte ženske ruke“ koji će biti realizovan na televiziji Studio B dodeljeno 980 hiljada dinara. Radio „Bus“ je na istom konkursu sa projektom „Moj komšija – radio emisije“ dobio 850 hiljada dinara.

Luks radio se odriče novca u Smederevu


Posle objavljivanje teksta UNS-a da su na smederevskom konkursu novac dobili mediji koji ne pravdaju projekte i krše novinarski kodeks Luk radio (Lux radionas je obavestio da će odbiti 260.000 dinara, koliko im je dodeljeno na tom konkursu.

U objavi na Fejsbuk stranici ovog radija navodi se da novac koji su dobili nije dovoljan, već „ponižavajući“ je, kao i da slušaoci Luks radija „neće biti uskraćeni ni za jednu informaciju od javnog značaja“, ali da rad sednica skupštine i lokalne samouprave „neće biti u mogućnosti da kvalitetno isprate i izveštavaju“.

Kome je još dodeljen novac iz budžeta Opštine Bela Crkva pogledajte OVDE.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend