02. mar 2022.

U izbornoj godini Grad Niš daje više novca za medije, rekordna cifra gornjeg limita za projekte

I dok je prošle godine iz budžeta Niša medijima za projekte podeljeno 69 miliona dinara, ove je cifra narasla na 85 miliona. Ukupan iznos je uvećan u izbornoj godini, baš kakva je bila i 2020. godina kada je medijima dato 89 miliona, a uvećan je i gornji limit, pa tako jedan projekat jednog medija sada može da dobije čak 20 miliona dinara.

Iako nema zvanične potvrde da se suma uvećava zbog izbora, činjenica je da već drugi izborni ciklus za redom Grad Niš dočekuje sa drastičnim uvećanjem izdvajanja novca za medijske projekte.

2019. godine, kada se nije glasalo, iz budžeta je izdvajano oko 79 miliona dinara za medije, a onda je već naredne izborne naraslo na 89 miliona. Isto je i sada sa 2021. I 2022. godinom – sa 69 na 85 miliona dinara.

Kako piše u konkursu sredstva se odobravaju za realizaciju projekata uvođenja, poboljšanja ili proširenja programskih sadržaja.

(…) u novinama i elektronskim medijima koji se distribuiraju ili emituju na teritoriji Grada Niša, a od posebnog su značaja za javno informisanje građana, uključujući i internet stranice upisane u registar medija, a sa osnovnim ciljem da mediji budu: sredstvo javnog informisanja, zaštitnik javnog interesa i kulturnog nasleđa, platforma informalnog i neformalnog obrazovanja, inicijator masovne komunikacije, a uz afirmaciju pluralističkog pristupa, vladavinu prava i aktivnu participaciju građana u procesu ostvarivanja prioriteta, definisanih strateškim dokumentima i potrebama građana – piše u konkursu.

 

Niš obara i rekord u gornjem maksimalnom limitu koji može da dobije jedan projekat, jednog medija koji konkuriše. On je sa prošlogodišnjih 13 miliona dinara narastao na 20 miliona, što je četvrtina od ukupne sume koja se izdvaja iz budžeta.

2020. godine limit je bio 15 miliona, dok je, recimo, prošle godine ta granica u brojnim gradovima bila znatno niža – u Beogradu je gornji limit bio 7 miliona dinara, a u Novom Sadu 6 miliona. Ministarstvo kulture i informisanja je zacrtalo znatno niže limite – za televizije maksimalno 3 miliona po projektu, za štampane medije 2 miliona.

Već godinama novac odlazi za projekte medija koji su vlasničkom strukturom ili uređivačkom politikom povezani sa vladajućom Srpskom naprednom strankom, a deli se uglavnom između dve porodice – Radomirović i Gašić koje drže i nekoliko medija u Nišu.

Ovog puta konkurs je otvoren do 14. marta ove godine, a možete ga pronaći – ovde.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend