08. dec 2016.

Veterani Novosti pisali Davenportu

Klub veterana Večernjih novosti obavestio je danas Delegaciju EU u Srbiji o nacionalizaciji imovine Kompanije Novosti, presudom Privrednog apelacionog suda, kojom je Novostima oduzeto 7.819,54 m2 poslovnog prostora u zgradi u Kosovskoj ulici br. 22-26, uz ocenu da Vlada Srbije postupa suprotno zakonima, sopstvenoj politici i propisima EU

U pismu dostavljenom šefu Delegacije EU u Srbiji, ambasadoru Majklu Davenportu, ukazuje se na osnovanu sumnju da je Vlada Srbije „uticala na odluku drugostepenog – Privrednog apelacionog suda, i tako postupila protivno Poglavlju 23 o kojem pregovara sa EU“.

„Osnovano sumnjamo da je ova sporna presuda doneta pod političkim pritiskom i direktnim uticajem Vlade Republike Srbije, koja je suvlasnik Kompanije Novosti A.D. sa 29,5 odsto vlasništva“, napominje se u saopštenju Kluba veterana.

Republika Srbija oduzela je 23. juna 2011. godine upravljačka prava iznad 24,99 odsto većinskom vlasniku Milanu Beku, dodaje se u saopštenju, „tako da već više od pet godina upravlja ovom velikom medijskom kućom“.

Veterani Večernjih novosti, nekadašnji višegodišnji novinari, urednici, glavni urednici i direktori ovog lista, uputili su zahtev Vrhovnom kasacionom sudu za reviziju drugostepene presude Privrednog apelacionog suda, ali izražavaju zabrinutost da bi „izvršna vlast u Srbiji mogla da utiče i na odluku Vrhovnog kasacionog suda“.

Po njihovoj oceni, Republika Srbija je, spornom presudom, „grubo prekršila zagarantovano svojinsko pravo zaposlenih, novinara, urednika i akcionara osnivača Kompanije Novosti A.D“.

Kako se navodi u saopštenju, „Privredni apelacioni sud nije zaposlenima, novinarima, urednicima i akcionarima Večernjih novosti priznao ni jedan jedini kvadrat vlasništva“.

Klub veterana podseća da su zaposleni u Večernjim novostima od 1966. godine u izgradnji ove poslovne zgrade učestvovali sa čak 51,78 odsto, što je dokazano pred Privrednim sudom u Beogradu, koji je u dve svoje ranije prvostepene presude to i priznao.

Veterani Večernjih novosti konstatuju da Republika Srbija nije uložila ništa, nijedan dinar, u ovu poslovnu zgradu ukupne površine 13.968,45 m2, u Kosovskoj 22-26 u Beogradu, pa tako ni u 7.819,54 m2 koji su spornom presudom oduzeti Kompaniji Novosti A.D.

Spornom presudom Privrednog apelacionog suda, Republika Srbija je imovinu vrednu više od 19,5 miliona evra, oduzetu medijskoj kući Večernje novosti, „poklonila virtuelnom novinsko izdvačkom preduzeću ‘Borba'“, tvrdi Klub veterana.

Prema statistici vlasništva akcionarskih društava, objavljenoj na portalu Centralnog registra hartija od vrednosti (HOV), to preduzeće zvanično ne postoji, ukazuje se u saopštenju Kluba veterana.

Na taj način Republika Srbija je to preduzeće „poklonila samoj sebi“, smatra Klub veterana.

Umesto da se povuče iz vlasništva u medijima, kako obavezuju medijski zakoni, država je još više ušla u Kompaniju Novosti A.D, objašnjava Klub veterana i upozorava da je Vlada Srbije time postupila suprotno važećim zakonima i sopstvenoj proklamovanoj politici.

U saopštenju se podseća da je Vlada Srbije, pre 1,5 godine, donela odluku o izlasku iz vlasničke strukture Kompanije Novosti A.D., ali do danas tu odluku nije sprovela.

Pravni status Kompanije novosti A.D. nije rešen, a kako nije poznato ko je vlasnik, jer su akcije pod zalogom, već samo ko ima upravljačka prava, sadašnji menadžment nije u situaciji da planira dugoročno upravljanje Kompanijom, konstautuje Klub veterana.

Veterani Večernjih novosti traže od ambasadora Davenporta da o ovom slučaju zvanično upozna i organe EU, svesni mogućnosti da „najviša izvršna vlast Republike Srbije to oceni kao pokušaj destabilizacije vlasti“.

„To je, nažalost, u Srbiji postala uobičajena reakcija na svaku dobronamernu kritiku da evropski put ne čine fraze, obećanja i najave, već suštinske reformske promene i pre svega poštovanje zakona“, zaključuje Klub veterana Večernjih novosti.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend