16. feb 2020.

BIRODI: Vučić za tri meseca 20 sati u dnevniku Pinka, 98% pozitivno predstavljen

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) u svom izveštaju "Alarm media monitoring" navodi da je po rezultatima tromesečnog posmatranja, u centralnom dnevniku RTS-a i TV Pinka predsednik Srbije bio dominantno pozitivno predstavljen, na TV Pink čak 98 odsto vremena. S druge strane, predstavnici opozicije su bili neuporedivo manje pozitivno predstavljani, čak i cenzurisani, pokazalo je istraživanje BIRODI-ja.

Predsednik Srbije i Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Vučić bio je predstavljen sa 81 odsto pozitivnog vremena u ukupno 3,38 sati u centralnom dnevniku RTS-a. U isto vreme analizom dnevnika TV Pink, zaključeno je da je Vučić bio predstavljen sa 98 odsto pozitivnog vremena tokom 20,15 sati, koliko ga je bilo u toj informativnoj emisiji.

U izveštaju se navodi i da su „izuzetno pozitivno“ na RTS-u bili predstavljeni i predsednica Vlade Ana Brnabić i ministar inostranih poslova Ivica Dačić.

„Pozitivno“ (sa preko 50 odsto pozitivnog vremena u odnosu na ukupno vreme pojavljivanja), ali u „nemerljivo manjem vremenskom periodu“, predstavljeni su opozicioni političari: Vojislav šešelj, Zoran Živković, Djordje Vukadinović, Boris Tadić i Zoran Lutovac.

BIRODI navodi da su u isto vreme na RTS-u sa preko 50 odsto „negativnog vremena“ predstavljeni Dragan Đilas i Sergej Trifunović, dok su „cenzurisani“ lideri opozicije, predstavnici stranaka nacionalnih manjina i opozicioni narodni poslanici kao što je Saša Radulović.

U posmatranom periodu na TV Pink su sa preko 50 odsto „pozitivnog vremena“ predstavljeni Vojislav Šešelj, Nenad Čanak, Čedomir Jovanović i Miloš Jovanović, dok su negativno predstavljeni Zoran Lutovac, Zoran Živković, Vuk Jeremić, Dragan Đilas, Boris Tadić i Boško Obradović.

U periodu od tri meseca TV Pink je „cenzurisao“ Sašu Radulovića, Đorđa Vukadinovića i predstavnike stranaka nacionalnih manjina.

Ova organizacija navodi da postoje indicije da su dve najuticajnije televizije sa nacionalnom frekvencijom u Srbiji – RTS i TV Pink, kršile Zakon o elektronskim medijima, što zaključuju na osnovu istraživanja od 1. septembra do 30. novembra 2019. godine.

RTS i TV Pink su u tom periodu „izrazito pozitivno izveštavale o predstavnicima vlasti, dok su izrazito negativno izveštavale ili su cenzurisale neke članove opozicije“, piše BIRODI i ukazuje da su time njihovi gledaoci „bili uskraćeni za objektivno, istinito i nepristrasno izveštavanje o političkim akterima“.

BIRODI je saopštio da zbog toga „zahteva od Regulatorne agencije za elektronske medije (REM) da u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima obezbedi zakonitost“ tako da RTS i TV Pink „uspostave vremenski i tonalitetski balans u izveštavanju o svim relevatnim političkim akterima u svojim centralnim informativnim emisija“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend