31. maj 2021.

EUObzerver: Tviter najbolji u primeni kodeksa EU o dezinformacijama

Društvena mreža Tviter je najbolja među američkim tehnološkim gigantima u primeni evropskog Kodeksa dobre prakse u suzbijanju deziformacija, čak iako to radi samo delimično, piše briselski portal EUObzerver.

„Niko nije u potpunosti poštovao kodeks“, izjavio je komesar za unutrašnje tržište Evropske unije Tijeri Breton. „Ali, od Gugla, Fejsbuka, Tvitera, Majkrosofta i TikToka jedan je to radio bolje od ostalih“.

Kako saznaje EUObzerver, u pitanju je Tviter.

Svih pet tehnoloških giganata je prihvatilo dobrovoljni kodeks za suzbijanje dezinformacija koji je Evropska komisija sastavila 2018. godine.

Zbog nedovoljno dobrih rezultata, EK je 26. maja predstavila nove smernice za poboljšanje kodeksa, kako bi postao efikasnije sredstvo u borbi protiv dezinformacija.

Reforma kodeksa razmatra se u vreme raširenih teorija zavera u vezi s pandemijom korona virusa, koje neke odvraćaju od vakcinacije a druge navode na uzimanje lažnih lekova protiv kovida-19.

Potpredsednica EK Vera Jurova izjavila je da dezinformacije dovode u opasnost živote ljudi.

„Novi, snažniji kodeks je neophodan jer je važno da onlajn platforme i drugi učesnici suzbijaju sistemske rizike koji proizlaze iz njihovih usluga i algoritamskog širenja sadržaja, da više ne budu samo pod svojim nadzorom i da prestanu zarađivati na dezinformacijama, a da se pritom u potpunosti očuva sloboda govora, rekla je Jurova.

Dogovor o novom kodeksu treba da bude postignut do kraja godine, a zatim da bude ugrađen u Zakon o digitalnim uslugama (DSA). Planirano je da DSA stupi na snagu 2022. godine, uvodeći veći nadzor i moguće sankcije za kompanije koje ne poštuju kodeks.

Prema novom predlogu kodeksa, kompanije će morati da dokažu da rade na sprečavanju širenja dezinformacija i da se protiv toga bore na više jezika.

Od njih se takođe traži da obezbede više podataka za istraživače, da se pozabave političkim reklamama i smanje izbornu manipulaciju.

„Dezinformacija je i dalje nešto što se dobro prodaje, tako da želimo da angažujemo i reklamnu industriju da ne postavlja oglase pored dezinformacija“, rekla je Jurova.

Korisnici se takođe pozivaju da ukažu na štetan sadržaj, a svako čiji je sadržaj uklonjen može da uloži žalbu.

Komisija planira da u novembru usvoji pravila o političkom reklamiranju kako bi sprečila strano mešanje.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend