14. mar 2021.

N1 i Nataša Miljković bez dokaza optužuju Politiku i Ljiljanu Smajlović

List „Politika“ nikada nije objavio lažnu Betinu vest pod naslovom „Beba spasena helikopterom Vojske Srbije”, odgovara Ljiljana Smajlović na optužbe koje je jutros voditeljka Televizija N1 Nataša Miljković uputila na njen i račun tog lista dok je bila glavna i odgovorna urednica „Politike“.

Ljiljana Smajlović: I onaj ko nikad nije kupio Politiku, u arhivi Narodne biblioteke Srbije može da proveri šta su te novine objavile, svakog bogovetnog dana i svakog mogućeg datuma. Zašto lažu N1, Nataša Miljković i Srđan Dragojević? (foto: N1, Jutjub, skrinšot)

Godišnjica pada vojnog helikoptera, 2015. godine, kada je sedam ljudi izgubilo živote, među kojima su bili novorođenče, piloti i medicinsko osoblje bila je prilika da se opet, kao i te godine, list „Politika“ optuži da je objavio lažnu informaciju.

Novinska agencija Beta je, naime, objavila pogrešnu vest da je bolesna beba iz Novog Pazara stigla u Beograd i da je na Aerodromu „Nikola Tesla” dočekao tim lekara. Tu informaciju preneli su te večeri mnogi mediji, kao što se obično radi sa agencijskim vestima. Lažnu Betinu vest tada je preneo i sajt „Politike“, ali se ona nije pojavila u štampanom izdanju tog lista.

Voditeljka Televizije N1 Nataša Miljković, međutim, razgovarajući sa članovima Radne grupe za bezbednost novinara danas je u uživo programu, pozivajući se na tvit režisera Srđana Dragojevića, iznela optužbu da je list „Politika“ objavio tekst pod naslovom „Beba spasena helikopterom Vojske Srbije“, iako je tadašnja urednica tog lista Ljiljana Smajlović to negirala.

„Da li je u pravu Srđan Dragojević koji na Tviteru kaže ‘Sve što treba da znamo o 99% medija u Srbiji’ i podseća na naslov ’Beba spasena helikopterom Vojske Srbije’. Dakle, ta vest je objavljena te večeri u Politici“, rekla je voditeljka N1 Nataša Miljković. Srđan Dragojević je, naime, uz tu objavu, na Tviteru postavio fotografiju lista koji je istu informaciju objavio, bez dokaza da je reč o „Politici“.

Nataša Miljković je ipak iznela optužbu: „Ljilja Smajlović je doduše tvrdila da oni to nisu objavili, da je ostalo na onlajn, mada ovaj tvit i ova slika dokazuje da je ipak odštampana ta vest. Dakle, kao da se ništa nije desilo. Gde je tu odgovornost novinara u izveštavanju?“, pitala je voditeljka N1 članove Radne grupe za bezbednost novinara, koji su u međuvremenu, tu grupu napustili.

Ljiljana Smajlović za Udruženje novinara Srbije, odgovora da lažu i Srđan Dragojević i Nataša Miljković i Televizija N1.

„To što je nešto objavljeno ćirilicom još nije dokaz da je to objavila ‘Politika’. To što Srđan Dragojević i Nataša Miljković prikazuju nije ‘Politikin’ ćirilični font i nije ‘Politikin’ prelom. U ‘Politici’ nema nadnaslova još od januara 2007, kada je proslavljeni Mirko Ilić redizajnirao grafički izgled lista”, objašnjava Ljiljana Smajlović.

Ona je upitala i „otkud onda tako providna laž“. „I onaj ko nikad nije kupio ‘Politiku‘, u arhivi Narodne biblioteke Srbije može da proveri šta su te novine objavile, svakog bogovetnog dana i svakog mogućeg datuma. Zašto lažu?“, navodi Smajlovićeva.

Ona podseća da je Srđana Dragojevića „pre dve godine javno uhvatila u laži da političke protivnike ne naziva ‘fašističkim svinjama’”, kao i da voditeljka N1 „to sigurno zna jer je bilo u Utisku nedelje, u kom je tu istu laž izneo i Slobodan Georgiev, uprkos mnoštvu dokaza na društvenim mrežama“, ističući da joj je „tim neshvatljiviji postupak Nataše Miljković koja ne proverava činjenice pre nego što ponovi tuđe laži, ili izmišlja svoje”.

„Prilikom transfera na Televiziju Nova S saznali smo od nje da na ranijim radnim mestima nije mogla da radi kako treba. Možda će nam jednog dana, posle nekog novog transfera, reći zašto u nedelju 14. marta nije mogla ili htela da se svojom profesijom bavi u skladu sa Kodeksom novinara Srbije. Ali nadam se da će ovu grešku i pre toga da ispravi. Baš kao da je pravi novinar“, kaže Smajlovićeva.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend