21. mar 2019.

ORF o izveštaju Bete: Stavlja nam se u usta neizrečeno

Austrijski javni servis ORF zatražio je od srpske agencije Beta ispravku teksta u kojem je ta agencija pogrešno prenela izveštaj ORF-a o događanjima u Beogradu.

Reč je o tekstu koji je išao uz intervju jednog od funkcionera Saveza za Srbiju Vuka Jeremića, rečeno je Tanjugu u Beču.

Dopisnik ORF iz Beograda Kristijan Veršic objasnio je zašto su tražili ispravku: „Morao sam da reagujem jer sadržaj mog priloga koji je objavljen u sinoćnjem dnevniku ‘ZIB 2’ o Srbiji nije korektno prenet. Zatražio sam ispravku od agencije Beta, jer nije korektno prenela ono što je navedeno u mom prilogu i nama se stavlja u usta što nije rečeno“.

Kazao je da je Beta prenela informaciju kao da ORF optužuje predsednika Srbije Aleksandra Vučića za razaranje slobode medija, a ORF je, kako je objasnio, samo preneo tvrdnje opozicije, a nije iznosio svoj stav o tome.

„Ja već 19 godina radim na ovim prostorima i trudim se da prenosim i kritičke intervjue, ali uvek bez mešanja u unutrašnje stvari jedne zemlje“, rekao je Veršic.

Beta je, takođe, u svoj tekst stavila da je agencija ORF u prilogu o protestima govorila o tome da desetine hiljada ljudi protestuje u Beogradu, ali u prilogu ORF ne pominje se nikakva brojka.

Takođe, na kraju priloga je ORF preneo da opozicija preti bojkotom budućih izbora ako se stanje medija ne poboljša.

„Trenutno bi to mogla biti samo prazna pretnja. Opozicija je heterogena, njoj nedostaje nesporeni vođa. Pored toga je Vučić i dalje najpopularniji političar u Srbiji i uživa podršku zapada, koji u Vučiću vidi faktor političke stabilnosti na Balkanu“, podvlači ORF u svom prilogu, a Beta je taj deo izostavila u svojoj vesti.

Inače u tom izveštaju, odnosno prilogu iz Beograda, Veršic je kazao da se situacija u Srbiji ponovo smirila.

„Nakon višemesečnih mirnih demonstracija je u subotu jedna manja grupa upala u državnu televiziju Srbije, a u nedelju su demonstrati blokirali zgradu Predsedništva predsednika Aleksandra Vučića.

Opozicija prebacuje Vučiću da kontroliše u potpunosti medije i ograničava demokratske slobode. Vučić te optužbe odbacuje, ali i nezavisne nevladine organizacije vide jasnu regersiju kod sloboda medija u Srbiji“, navedeno je u prilogu.

Takođe je ORF naveo da privatna televizija Pink važi za medijski oslonac Vučiću, a da državna televizija RTS najsnažnije odražava odnose političke moći i bila je cilj demonstranata, koji su, predvođeni jednim ultranacionalistom, upali u redakciju te ustanove, ali nisu ništa uništavali.

„Policija je uhapsila 18 osoba, a samo tri lica trebalo je i da izađe pred sud. Druge opozicione vođe, kao što je raniji šef diplomatije Jeremić, nisu upale u televiziju, ali prikazuju mračnu sliku medijskih sloboda u Srbiji“; naveo je ORF u prilogu koji je iz Beograda priredio Veršic.

Beta je emitovala ispravljenu verziju vesti, ali je u prvobitnoj verziju, koja je demantovana, navela sledeće:

„Predsednik Narodne stranke i bivši ministar spoljnih poslova Srbije Vuk Jeremić izjavio je za austrijsku državnu televiziju ORF da je stav nekih zapadnih vlada prema predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću „prilično razočaravajući“. Ta televizija izveštava da desetine hiljada ljudi mesecima protestvuje zbog Vučićeve „autoritarne vladavine, ugrožavanja demokratskih sloboda i kontrole gotovo svih medija“, odnosno medijskog mraka.

„Važne zapadne države, među kojima i Austrija, veoma su sramežljive u kritici Vučićevog režima. Od zemlje poput Austrije, koja je podržava evropski put Srbiji, očekivao bih daleko veći zabrinutost u vezi sa stanjem demokratskih sloboda u Srbiji“, rekao je Jeremić u intervjuu za Dnevnik ORF-a.

Jeremić je dodao da u Srbiji postoji pet televizija sa nacionalnom frekvencijom od kojih su svih pet direktni instrument vlasti, kao i osam dnevnih listova sa relevantnim tiražom, od kojih šest neskriveno podržava vlast i demonizuje opoziciju.

„Danas dajem intervju austrijskoj državnoj televiziji, dok ni na jednoj srpskoj nacionalnoj televiziji pune dve godine kao lider jedne od najvećih opozicionih stranaka nisam mogao nijednom da se pojavim“, rekao je Jeremić.

ORF iz Beograda javlja da se Radiotelevizija Srbije „povinuje političkoj moći“, dok uticajna privatna televizija Pink, kao i ostale, daju još jaču medijsku podršku Vučiću.

Austrijska televizija izveštava o dramatičnim scenama u Beogradu tokom prošlog vikenda u prostorijama RTS-a.

„RTS je bio cilj demonstranata, koji su ušli u televiziju, ali nisu ništa uništili. Policija je uhapsila 18 demonstranata, ali samo trojica će biti izvedena pred sud. Predstavnici opozicije i demonstranti tražili su da uživo govore u programu javnog servisa“, javlja ORF.

ORF podseća da Jeremić nije bio među opozicionim liderima koji su ušli u RTS, ali da događaji tokom vikenda govore o „mračnoj slici medijskih sloboda“.

Austrijska televizija navodi i da opozicija preti bojkotom izbora ako se situacija u medijima ne bude poboljšala.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend