12. nov 2019.

RTS-u smeta naslov iz Danasa, ali ne i optužbe predsednika

Nakon višegodišnje prakse napada vlasti i predsednika Srbije Aleksandra Vučića, prorežimskih tabloida, prvenstveno Informera i TV Pink na profesionalni integritet novinara i urednika Radio-televizije Srbije, rukovodstvo javnog servisa je konačno odgovorilo saopštenjem.

Oni, međutim, nisu odgovorili Informeru, koji uvredljivim nadimkom za Dragana Bujoševića već godinama implicira da je generalni direktor javnog servisa pod političkom kontrolom prethodne vlasti, ili predsedniku Srbije, koji je u više navrata direktno napadao novinare i urednike ove kuće optužujući ih za favorizovanje opozicije. Oni su uvredljivim saopštenjem odgovorili Danasu zbog naslova teksta koji se bavio istraživanjem poverenja u medije koje je sprovela fondacija „Konrad Adenauer“.

„Redakcija ‚Danasa’ je na delu pokazala zašto je smatraju ‚opozicionim Informerom’. ‚Danas’ citira podatke iz istraživanja fondacije ‚Konrad Adenauer’ u kome se kaže da 33 odsto građana Srbije veruje RTS-u, ali da samo 20 odsto veruje štampanim medijima. ‚Urednici’ (nažalost ovu reč moramo da stavimo pod navodnik) ‚Danasa’ na ovim činjenicama zasnivaju naslov‚ Srbija ne veruje RTS’, iako je jasno da Srbija mnogo više veruje javnom medijskom servisu nego opozicionom tabloidu i njegovoj provladinoj braći. Ako je iz ona dva podatka trebalo izvući naslov o tome kome Srbija ne veruje, jedino je očigledno da bi u njemu morali da budu štampani mediji među kojima su i ‚Danas’ i njegov pobratim ‚Informer’“, deo je saopštenja koji je objavio RTS.

Prema rečima Tamare Skrozze, novinarke nedeljnika Vreme i članice Komisije za žalbe Saveta za štampu, RTS iz dana u dan tone sve dublje u medijski mulj iz kojeg se, kako dodaje, na trenutak jedva iščupala posle Petog oktobra.

– Činjenica da smo pre neki dan pričali o tome da RTS prenosi tekstove Informera, a da sada Danas naziva tabloidom – više je nego poražavajuća, ne samo za RTS, već i za građane koji ga plaćaju (a uskoro će ga plaćati još više). Ako im se nije svidelo istraživanje po kojem im ljudi ne veruju, prvo je trebalo da se zamisle nad svojim izveštavanjem, a ne da se obračunavaju s listom koji je to istraživanje preneo. Ovakva epistolarna komunikacija i ovakav ton ne priliče mediju koji pretenduje da bude pravi javni servis, navodi Skrozza.

Istraživanje koje je prouzrokovalo reakciju RTS-a sprovela je fondacija „Konrad Adenauer“ a predstavljeno je prošle nedelje na konferenciji Medijske organizacije jugoistočne Evrope (SEEMO) u Zagrebu. Prema tom istraživanju gotovo 67 odsto ispitanih građana Srbije veoma malo ili nimalo ne veruje RTS-u, dok 81 procenat ispitanih nema poverenja u informacije koje plasiraju televizijske stanice u privatnom vlasništvu.

Ovi brojevi odgovaraju nalazima istraživanja o poverenju u javni servis koji sprovodi Biro za društvena istraživanja (BIRODI). Kako navodi Zoran Gavrilović iz BIRODI-ja, RTS-u najviše poverenja daju stariji građani i manje obrazovani. Odgovor na pitanje zbog čega je to slučaj, Gavrilović vidi u nalazima monitoringa koji je BIRODI radio u septembru i oktobru ove godine. Prema tim podacima, u čak 92 odsto priloga, u kojima se predsednik Srbije Aleksandar Vučić pojavio u Drugom dnevniku RTS-a, bio je prikazan pozitivno (51 odsto) ili neutralno (41 odsto). Taj se podatak ne razlikuje bitno od televizija Hepi, Prva i O2, dok televizija Pink prednjači sa 63 odsto priloga u kojima je predsednik prikazan u pozitivnom svetlu.

– Naša istraživanja su pokazala da se RTS u svojoj centralnoj informativnoj emisiji ne bavi društveno relevantnim temama. Oni prećutkuju sve priče koje ne idu u korist vladajućem režimu. U Upravnom odboru, Programskom savetu i redakcijskom kolegijumu RTS-a sede ljudi koji prave program za partiju na vlasti, a ne za građane, kaže Gavrilović.

Danas je u toku jučerašnjeg dana pokušao da dobije komentar od predsednika Upravnog odbora RTS-a Vladimira Vuletića i direktora Dragana Bujoševića, ali oni nisu odgovarali na naše poruke i pozive.

Gde plačete

U oktobru prošle godine predsednik Vučić je, govoreći na konferenciji za medije, optužio novinarku RTS-a da je nepristrasna u korist opozicije. „Koliko ste puta vi, gospođice Stojisavljević, koliko su puta s vaše televizije, s RTS-a, išli da plačete tamo u prostorije Vuka Jeremića zbog jednog saopštenja Milenka Jovanova, pa što niste išli da plačete u redakciju Informera zato što Dragan Đilas traži da ide u zatvor glavni urednik Informera, valjda vam je više stalo do kolege. A traže tri godine zatvora. Niste izgleda to ni objavili na RTS-u. Jer valjda je bogougodno da se napada jedan novinar koga ne vole direktor i glavni urednik državne televizije“, poručio je Vučić.

Poligon za napade

Srpska napredna stranka je u aprilu 2014. godine dok se formirala nova Vlada Srbije optužila RTS da napada predsednika te partije. „SNS se ne žali ni na šta, ali želimo da informišemo građane da Radio-televizija Srbije, umesto da bude javni servis svih građana, služi kao svakodnevni poligon za prljave napade na predsednika SNS-a Aleksandra Vučića. Imali smo prilike da prethodnih dana, kao i danas, u danu kada se formira Vlada Republike Srbije, budemo svedoci bujice neosnovanih primedbi voditelja RTS-a, sa jedinim ciljem – da se unizi nova vlada i ugled Aleksandra Vučića“, pisalo je u saopštenju SNS-a.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend