23. apr 2022.

Sremska televizija obmanula inđijsku javnost

Plasirana vest o grafitima na fasadi tek rekonstruisane železničke stanice u Inđiji, koju je preneo i pokrajinski javni servis, demantovana je istog dana. Sremska televizija plasirala je vest 20. aprila o uništavanju fasade koristeći izjavu predsednika opštine Inđija Vladimira Gaka koju je dao pre mesec dana 25. marta, a vezana je za stanje fasade zgrade stanice pre zvaničnog puštanja u rad.. Deo izjave o fasadama stanične zgrade u kojoj predsednik opštine govori o uništenoj fasadi u prilogu ove televizije iskorišćena je tako da zvuči kao trenutno stanje stvari.

Sredili smo, idemo dalje, pa to je naš grad, nemojmo to raditi. To bi bilo kao  da je neko išarao svoju kuću. Inđija cela je naša kuća, bilo da je železnička, autobuska stanica, centar grada, podvožnjak, sve je to isto. – reči su Vladimira Gaka koje je Sremska televizija iskoristila u spornom prilogu.

U samom televizijskom prilogu se ne može videti oštećenje, radovi ili izjava bilo kog službenog lica, jedini „svedok“ nemilog događaja nazvanog „vandalizam“ je predsednik inđijske opštine koji tvrdi da je lokalna samouprava sanirala štetu. Novinarka u prilogu tačno navodi gledaoca da se „vandalizam“ dogodio nakon otvaranja i da su „vandali već oštetili fasadu nove zgrade stanice u Inđiji“ te da nemaju svi razvijenu kulturu ponašanja.

Lažna vest emitovana na Sremska tv

Nedugo potom lokalni portal, blizak vlasti, objavljuje demanti događaja i pobija tvrdnje ove televizije, ne objašnjavajući ko ne govori istinu u prilogu, te ni sam demanti nije dovoljno precizan. Upoređujući vest i demanti stiče se utisak da predsednik opštine Vladimir Gak govori neistine.

Sremska televizija i Radio televizija Inđija, su u vlasništvu Aleksandra Vinčića i na konkursu opštine Inđija namenjenom finansiranju medija u 2021. godini ovi mediji su dobili oko 10 miliona dinara, odnosno polovinu ukupnih sredstava opredeljenom za medije.

Kako pokazuje baza javnih konkursa Birna Srbija i Građanskih inicijativa. regionalne televizije čija je uređivačka politika bliska vlastima – RTV Novi Pazar, Novosadska TV, kao i Sremska televizija, za nepune tri godine dobile su najviše sredstava iz budžeta. Prema pravilima o dodeli državne pomoći, pojedinačni mediji ne bi trebalo da dobiju više od 23 miliona dinara u toku tri uzastopne godine, međutim analiza pokazuje da je preko 40 regionalnih televizija premašilo tu granicu.

Kako se može videti iz baze, od 2019. sve do septembra ove gotovo trećina od 14,7 milijardi dinara za finansiranje projekata otišla je medijima. Rekordni dobitnici su RTV Novi Pazar – 155 miliona, a potom Novosadska TV sa 87 miliona, kao i Sremska televizija koja je, kako smo naveli, dobila 61 milion.

Foto: skrinšot rešenje o dodeli sredstava 2021. godina

Kako se kreira neistina i obmanjuje javnost

Međutim, u celoj izjavi od 25. marta, Gak ističe da nakon rekonstrukcije inđijska železnička stanica izgleda „prelepo“ te poziva građane da ne uništavaju imovinu, „kao što je to bio slučaj pre“. Izvlačenjem iz konteksta Gakove izjave plasirana je lažna vest koju je pored Sremske televizije plasirala i Radio televizija Vojvodine obmanjujući svoje gledaoce neistinitim informacijama.

Šef saobraćaja na železničkoj stanici u Inđiji Nada Brkić, za IN Medija je izjavila da informacija koja je plasirana u medijima nije tačna.

– Niko nije švrljao po fasadi, to nije istina. Imamo video nadzor, imamo čuvare, policija je tu niko nije uništavao. Ono što je bilo išvrljano je ograda zelena „zvučni zid“ ali ne na stanici nego dužinom pruge. To nije fasada zgrade stanice kao što su objavili neki mediji i ne znam zašto su to tako predstavili. – objašnjava Nada Brkić šef saobraćaja na železničkoj stanici u Inđiji.

Ona objašnjava da se dešavalo da se švrljaju zaštitni paneli duž pruge, ali nikako stanica i da kod njih Sremska televizija nije proverila tvrdnje koje je plasirala u javnost.

– Dolazili su neki drugi mediji da pitaju da li je istina, ali Sremska televizija nije. – kaže Nada Brkić.

Vladimir Gak se na prvo pitanje IN Medije da li se ili nije desilo uništavanje stanice oglušio, ali je na konstataciju da je zloupotrebljena njegova izjava za obmanjivanje javnosti ipak imao komentar.

– Vi to treba da vidite kao ozbiljan novinar, a ne da Vam ja saopštim. – kratko je prokomentarisao Gak za IN Mediju.

Sremska televizija nije se izvinila zbog obmanjivanja javnosti niti uklonila spornu vest.

Verica Marinčić (IN Medija)

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend