20. dec 2017.

Srpski telegraf šampion kršenja Kodeksa novinara

Savet za štampu zabeležio je od marta do novembra ove godine 5.292 medijska sadržaja u kojima je bilo kršenja Kodeksa novinara Srbije, a "šampion" je Srpski telegraf sa 1.282 teksta u kojima se ne poštuju pravila profesije, rečeno je danas na konferenciji za novinare.

Član Komisije za žalbu Saveta za štampu Petar Jeremić rekao je da je, pored Srpskog telegrafa, konstatovano da je dnevni list ALO imao 1.070 tekstova u kojima se krši Kodeks, Kurir 1.016, a Informer 953 teksta.

Sledi Blic sa 472 teksta kojima se krši kodeks profesije, Novosti sa 345 teksta, Danas sa 116 i Politika sa 38, rekao je Jeremić i naglasio da nisu svi prekršaji isti i da ima nekih koji to čine iz nepažnje, dok se u nekim slučajevima radi o zloj nameri.

Članica Komisije za žalbe Saveta za štampu Tamara Skroza rekla je da bi se po ovim brojevima Politika mogla pohvaliti da ima najmanje prekršaja, ali ne treba zaboraviti da je taj list izmišljao autore tekstova, odnosno objavljivao mizogine sadržaje kakvi nisu viđeni u tabloidima.

Povezane priče

Kada je reč o vrstama prekršaja Kodeksa novinara, Skroza je ukazala na drastičan skok kršenja odredbi koje navode da mediji ne bi trebalo da se politički svrstavaju, odnosno da naslov odgovara sadržaju teksta.

Kršilo se i poglavlje Kodeksa koje govori da ne treba slepo verovati svom izvoru, odnosno nema informacija koje bi presudno uticale na stavove čitalaca, nastavljen je rast kršenja pretpostavke nevinosti, a ponovo je medijski događaj godine ubistvo pevačice Jelene Marjanović, rekla je Skroza.

Jelena Surčulija Milojević, sa Fakulteta političkih nauka, predstavila je rezultate monitoringa poštovanja Kodeksa novinara Srbije na osam informativnih portala – Telegraf, Espreso, Srbijadanas, 021, B92, Mondo, BKTV njuz i Noiz.

Za devet nedelja monitoringa, od 1. oktobra do 30. novembra, rekla je ona, zabeležena su 4.344 prekršaja i to najčešće nenavođenje izvora informacija, kršenja prava na privatnost i otkrivanje identiteta žrtava i osumnjičenih, kao i nepoštovanje kulture javne reči.

Surčulija Milojević je rekla da je na portalu Espreso zabeležen najveći broj prekršaja, njih 1.548, na portalu Srbijadanas 938, Telegraf 824 i BKTV njuz 525 kršenja Kodeksa novinara.

Najmanji broj zabeleženih povreda Kodeksa je uočen na portalima 021 – 177, B92 122, Mondo 108 i Noiz 102, dodala je ona.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend