13. dec 2022.

Tabloidi broje evropske krize, a za domaće u njima nema mesta – kome to služi?

Ako čitate tabloide u Srbiji, građani u Evropi maltene da nemaju šta da jedu, dok Srbija postaje zemlja blagostanja i obećane budućnosti. Čemu, ili kome, služi kampanja u provladinim medijima, koja građane obaveštava o navodnoj ekstremnoj finansijskoj krizi i propasti zemalja zapadnog sveta?

Ranije ove jeseni, nismo imali domaćeg mleka na rafovima prodavnica – nije ga bilo taman toliko dugo da shvatimo da bismo platili koliko god je potrebno, samo da se mleko vrati. Tako je i bilo – danas ga kupujemo, po mnogo višim cenama.

A ako ćemo suditi prema pisanjima domaćih tabloida, točak sreće se okrenuo – Evropljani žive na ivici egzistencije, dok je građanima Srbije procvetalo.

„DOK BRITANCI PSEĆU HRANU GREJU NA KAŠIKU I SVEĆU, SRBIN VILJUŠKOM BOC! Srbija se fantastično nosi sa krizom, postaje obećana zemlja“, glasi naslov u tablodu Informer. Da li je Srbija postala obećana zemlja čak i za Engleze?

„Propagandno glasilo Informer je istrgao iz konteksta jednu izjavu humanitarnog radnika u jednoj ostavi-radnji u Velsu. Britanci jesu osiromašili – uzrok ovog stanja jeste Bregzit – upravo odluka da se izađe iz EU, jesu posledice globalne pandemije kovida 19 i energetska kriza koja je izazvana ratom u Ukrajini“, kaže Danica Ilić, novinarka iz Londona.

Čitali smo prethodnih meseci i kako u Francuskoj nema ulja, kako su Srbi prinuđeni da rodbini iz Evrope šalju osnovne namirnice jer tamo valjda nemaju šta da jedu, pa čak i da Beč potencijalno ostaje bez – bečke šnicle.

Proverili smo kako trenutno žive Nemci…

„Stvarno su mnogi ljudi teško osiromašili i velika je inflacija, cene stanova su već od ranije katastrofične, to se jedva više može platiti. Međutim, kada to kritikuju srpski tabloidi, ja mislim da oni na to nemaju pravo, jer prvo treba da kritikuju isto ili još gore takvo stanje u sopstvenoj zemlji“, kaže Nemanja Rujević, novinar Dojče Velea.

Kome ili čemu služe apokaliptični naslovi o propasti životnog standarda na Zapadu i vanredno sjajnom životu u Srbiji?

Novinar Nedim Sejdinović podseća da je medijska propaganda o tome kako je na Zapadu gore nego u Srbiji, poznat i oproban recept još iz nesrećnih devedesetih godina.

„Ovo što rade mediji u Srbiji jeste neka vrsta političko-antropološkog eksperimenta i očigledno je cilj da se pomeraju granice propagande, dezinformacija, laži, do neslućenih razmera, a ono što zabrinjava jeste da takva zloupotreba medija još ima nekog efekta, odnosno da građani ove zemlje još uvek veruju tako primitivnoj, surovoj i sirovoj propagandi“, kaže Sejdinović.

Dok tablodi broje evropske krize, za brojne domaće, u njima jedva da ima mesta.

Video prilog N1

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend