09. jul 2019.

Tabloidi kao oglasna tabla vlasti

Čak i oni stanovnici opštine Stari grad koji u nedelju nisu imali nameru da na trafikama kupe dnevni list Alo, mogli su da dođu do „svog“ primerka jer su poštanski sandučići bili zatrpani tim novinama, a aktivisti SNS-a delili su ih besplatno na teritoriji ove beogradske opštine

Sigurno nije slučajnost što je baš tog dana jedan od glavnih tekstova u listu Alo bio „Bahato, bahatije, Bastać“ u kojem su nabrojane navodne malverzacije Marka Bastaća, predsednika opštine Stari grad. On je, prema saznanjima novinara Aloa koji se pozivaju na izveštaj inspekcije „u koji su imali uvid“, proneverio više od 122 miliona dinara zaobilazeći javne nabavke, uzimajući od „starih i iznemoglih lica“, finansirajući proteste, ali i trošeći na „krkanluke“ u kafanama i restoranima.

Marko Bastać ocenjuje za Danas da je sve što objavljuje dnevni list Alo „kombinacija laži i tendecioznih tumačenja iz izveštaja jedne od brojnih inspekcija koje opsedaju opštinu Stari grad“.

– Finalnu verziju tog izveštaja sa kojim oni barataju mi u opštini ćemo dobiti tek u četvrtak. Interesantno ja da različite inspekcije po pravilu svoja „saznanja“ prvo dele sa uredništvom dnevnog lista Alo. Ova pojava je direktna posledica partnerskog odnosa ministra finansija, u čijoj nadležnosti su pomenute inspekcije, i vlasnika dnevnog lista Alo – ističe Bastać. On dodaje da to što su aktivisti SNS-a u nedelju otkupili jedan deo tiraža dnevnog lista Alo i podelili ga po zgradama na opštini Stari grad predstavlja staru praksu instrumentalizacije paradržavnih tabloida u svrhu obračuna sa političkim neistomišljenicima i predstavnicima slobodnih opština u Srbiji.

– Sa tom praksom režima Aleksandra Vučića upoznate su relevantne međunarodne organizacije koje insistiraju na poštovanju Evropske povelje o lokalnoj samoupravi koja se u Srbiji brutalno krši. Javna je tajna da se sve ovakve aktivnosti finansiraju novcem građana preko različitih javnih preduzeća koja onda završavaju u gubicima, poput EPS-a koji je u prošloj godini zabeležio minus od 11 miliona evra – naglašava Bastać.

Potpredsednik Narodne stranke Nikola Jovanović kaže za Danas da prezire politiku koja se vodi preko tabloida, umesto kroz ozbiljan javni dijalog.

– Prezirem politiku koja se svodi na negativnu kampanju. Umesto da se SNS bavi gospodinom Bastaćem, bolje da odgovore građanima zašto su centralnim gradskim opštinama uzeli nekoliko nadležnosti u korist JP Beogradska tvrđava, što su uradili na mala vrata na 12. sednici Skupštine grada Beograda – podseća Jovanović.

Upitan da prokomentariše otkup dela tiraža tabloida kako bi on bio podeljen žiteljima beogradske opštine, bivši predsednik DS Bojan Pajtić kaže za Danas da SNS u svom delovanju koristi tehniku koju Amerikanci nazivaju „bacanje blata na zid“.

– Oni toliko blata bace na svoje protivnike, da se nešto mora i zalepiti. Problem je što čovek ne može ni da se brani od takve satanizacije, jer je 90 odsto medija pod kontrolom režima. Da parafraziram Bećkovića – prokleta je zemlja u kojoj su paščad puštena, a kamenje vezano – kaže Pajtić.

Bivši predsednik NUNS-a Vukašin Obradović ocenjuje za naš list da će predstojeći izbori pokazati svu „maštovitost“ vladajuće stranke u borbi protiv političkih protivnika.

– Ovo je samo početak. Mi smo do sada imali situacije kada zainteresovane strane otkupe tiraž da se neki tekst ne bi čitao, sada se otišlo korak dalje i otkupljuju se tiraži novina da bi tekst bio čitan. To je nova praksa, ali meni nije iznenađujuća. Ona samo pokazuje koliko je jaka sprega između pojedinih medija, pre svega tabloida, i vladajuće stranke. Takođe, potvrđuje tvrdnje da mi i nemamo tabloide u pravom smislu, već tabloidne oglasne table vladajuće stranke. Ovaj slučaj to najbolje pokazuje – ističe Obradović. Prema njegovim rečima, bilo bi interesantno ispitati iz kojih sredstava se finansiraju ovakve akcije.

Bastać: Misle da su van domašaja zakona

– O Alou najbolje govori slučaj Vasilija Papovića, pomoćnika urednika, koji je pokušao da obmane javnost kako sam sa svojim saradnicima upao u njihovu redakciji zaboravljajući da smo čitav događaj snimili i da on na snimku govori kako imamo zakonsko pravo na demanti koji smo mu predali a koji on nikada nije objavio. Ovakvi potezi uredništva dnevnog lista Alo su posledica njihove ubeđenosti da su zahvaljujući tajnom partneru njihovog vlasnika, lažnom doktoru Malom Siniši, van domašaja zakona – kaže Marko Bastać.

Alo bez odgovora

Glavni urednik dnevnog lista Alo Duško Vukajlović juče nije odgovarao na pozive i poruke Danasa, te smo ostali uskraćeni za odgovor na pitanje da li je neko u nedelju otkupio deo tiraža ovih dnevnih novina.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend