05. jul 2019.

Ućutkivanje sagovornika: Novinarka Pinka preuzima odgovornost, RTS ćuti

Nakon što je Uroš Marković iz Sportskog centra Gale Muškatirović juče u dva navrata - u jutarnjem programu Pinka a potom i RTS-a - pokušao da kritikuje gradsku vlast, munjevito je cenzurisan od strane reporterki koje su ga prekinule u pola rečenice i završile uključenje. Dok reporterka Pinka Milica Slavković za Raskrikavanje tvrdi da je to uradila samoinicijativno, reporterka RTS-a Sanja Belović uporno ne odgovara na pozive, a iz uredništva Jutarnjeg programa javnog servisa ili nemaju komentar ili spuštaju slušalicu.

Uroš Marković postao je heroj društvenih mreža juče tokom dana kada su njegova uključenja u TV programe dospela na Tviter. Ideja obe reporterke je bila da se priča o kupališnoj sezoni, lepom vremenu, ceni ulaznica i pogodnostima za kupače i rekreativce, ali je Marković smatrao da ima nečeg prečeg o čemu treba da govori, a to je „Vesić Goran“.

Novinarka Pinka Milica Slavković za Raskrikavanje je odbila da odgovori zašto je ovo uradila. Na pitanje da li ju je redakcija instruirala da ne daje izjave medijima, ona tvrdi da nije.

„Ne, ne, to je moja lična odluka. Apsolutno je sve moja odluka“, rekla je ona.

A da li je njena odluka bila i da prekine sagovornika ili su joj to naredili iz režije? Slavković odgovara isto.

„Apsolutno je sve moja odluka“, a na komentar novinarke Raskrikavanja da Uroš Marković tvrdi da je preko slušalica čuo glas iz režije da se obustavi isključenje, Slavković kaže da je to „apsolutno jedna velika laž“ te da ona neće da „zalazi u nekakve priče“.

„Ja razumem da ste Vi novinarka, ali stvarno nećete izvući nikakvu informaciju trenutno“, kaže ona i napominje da će komentarisati „kada bude bilo vreme“.

Za komentar nisu bili dostupni ni odgovorni sa javnog servisa, pa je tako javnost ostala uskraćena za pojašnjenje zašto je Uroš Marković cenzurisan, čija je to odluka bila, zašto Goran Vesić ne sme da se kritikuje na RTS-u, da li bi Marković bio isključen da je kritikovao i nekog iz opozicije, kao i kako se sve ovo uklapa u „naše pravo da znamo sve“.

Reporterka Sanja Belović nije odgovarala na brojne pozive i poruku novinarke Raskrikavanja.

Urednica Jutarnjeg programa Dušica Tasić je, kada se novinarka predstavila, rekla da je na sastanku, a nakon pitanja da se čujemo posle sastanka, Tasić je spustila slušalicu.

Drugi urednik Jutarnjeg, Aleksandar Tucaković, takođe nije bio raspoložen za razgovor.

„Sve što možete da napišete da sam ja izjavio jeste da nemam komentar“, rekao je on.

Na pozive i poruke nisu odgovarali ni glavni i odgovorni urednik RTS-a Nenad Lj. Stefanović i generalni direktor Dragan Bujošević.

Nadmudrivanje sistema

Ovo nije prvi put da predstavnici institucija na teritoriji opozicione opštine Stari Grad koriste živa uključenja na naizgled „lagane“ teme da bi iskritikovali vlast, s obzirom na manjak medijskog prostora koji dobijaju.

Tako je u februaru Milan Cerovac iz Opštine Stari grad, u jeku antirežimskih protesta „1 od 5 miliona“, iskoristio priliku da pošalje poruku u uključenju iz Biroa za nađene stvari.

„Došli smo do neverovatne cifre od 5 miliona različitih stvari, tako da baš ovde možda možete da nađete 1 od 5 miliona kofera, ili 1 od 5 miliona ključeva, ili 1 od 5 miliona novčanika, ili 1 od 5 miliona mobilnih telefona…“, nabrajao je Cerovac.

Šta je Marković pokušao da kaže?

Pojedini mediji su Urošu Markoviću, nakon što je cenzurisan u jutarnjim programima, dali priliku da kaže ono što je nameravao.

„Činjenice koje mi nisu dozvolili da izgovorim se odnose na odluku Skupštine grada kojom se osniva preduzeće 25. maj – Milan Gale Muškatirović, što je uvod u otimanje sportskog centra od opštine Stari Grad od strane Vesić Gorana i naprednih jurišnika. Nameravaju da preuzmu upravljanje sportskim centrom kao što su opštini oduzeli brojne nadležnosti, upravljanje poslovnim prostorom i drastično smanjili budžet“, rekao je Marković za Danas.

Inače, ovaj sportski centar je, kako piše N1, pre 2017. godine imao 150 miliona dinara dugova prema javnim preduzećima, a dug je u međuvremenu, prema tvrdnjama direktora Dušana Raičevića, smanjen za trećinu.

Međutim, nedavno se pojavio još jedan problem na koji su upozorili predstavnici centra i Opštine Stari Grad – naime, Skupština Grada je usvojila odluku kojom se taj objekat, koji je bio pod ingerencijama opštine, sada pretvara u privredno društvo.

Iz ove opštine kažu da je to vrlo sporno jer se time izbegava postupak konkursa za direktora, a „u nekoj kasnijoj fazi izbeći će se postupci javne nabavke“.

Sa druge strane, predstavnici vlasti navode da nema govora o otimanju imovine, i tvrde da je za nagomilane dugove i loše poslovanje odgovorno rukovodstvo Opštine na čelu sa Markom Bastaćem.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend