23. okt 2020.

UNS spinovanjem brani provladine tabloidne medije osuđene za klevete

Udruženje novinara Srbije optužilo je Okružni sud u Cirihu i Junajted grupu (UG) da prikrivaju činjenice o presudi u kojoj je sud presudio u korist suvlasnika Grupe Dragana Šolaka protiv televizija Pink, Studio B, kao i tabloida Informer zbog klevetanja i širenja laži. UNS je, takođe, doveo u pitanje i profesionalizam Junajtedovih televizija jer su, kako kažu u UNS-u, preneli saopštenje UG, a da pre toga nisu imali uvid u presudu. Sve to postalo je ubrzo "municija" u orkestriranoj kampanji prorežimskih medija i skretanju pažnje sa odluke.

Foto: N1

Podsetimo – odluke švajcarskog suda da ovi tabloidni mediji lažu. U konkurentskom NUNS-u opisuju to jednom rečju – spinovanje.

Vest da je sud u Cirihu utvrdio da su Pink, Informer i Studio B vodili hajku protiv Dragana Šolaka, suvlasnika Junajted grupe, izazvala je veliko interesovanje Udruženja novinara Srbije, ne zbog toga što su spomenuti mediji opet prekršili pravila profesije, već to što nije objavljena i sama presuda, iako je švajcarski sud ustanovio da je reč o građanskom sporu i da bi njenim objavljivanjem bila ugrožena zaštita podataka o ličnosti. UNS-ovo insistiranje na tome da se nešto „krije“, osuđeni mediji iskoristili su za relativizaciju presude.

Pink: Okružni sud u Cirihu odbio je da…

Studio B: …Udruženju novinara Srbije dostavi presudu…

Pink: …kojom je, kako su N1 i većina srpskih medija objavili…

Studio B: …nepobitno utvrđeno da su Pink, Informer i naša kuća…

Pink: …vodili medijsku kampanju objavljujući neistine…

Studio B: …o Draganu Šolaku, suvlasniku Junajted grupe.

Pink: Na pitanje UNS-a da li su imali uvid…

Studio B: …u presudu kada su objavili vest o njoj…

Pink: …čelnici sajta televizije N1 kažu da nisu…

Studio B: …te da je to bilo saopštenje Junajted grupe koje su oni…

Pink: …preneli, a koje je prosleđeno medijima. Očigledno je ovo još jedan u nizu dokaza za iznošenje laži na ovoj televiziji…

Sve je dodatno „začinila“ UNS-ova zamerka što je kao izvor za saopštenje Junajted grupe potpisan N1, iako je u njemu jasno naznačeno da je reč o saopštenju, kao bilo kom drugom. Predsednik UNS-a Vladimir Radomirović čvrst je u svom stavu:

„N1 se, kao i vi sada, ponaša kao portparol Junajted grupe, a interesi vlasnika ne smeju da utiču na izveštavanje medija“.

N1: Ja se izvinjavam, ali da je i Vlada Srbije poslala… saopštenje mi bismo ga tako potpisali.

Radomirović: Dakle, vi biste rekli „Vlada Srbije je rekla to, to i to“…

N1: Što smo i uradili…

Radomirović: Ovde je vaš naslov „Švajcarski sud je rekao nešto“, a vi niste imali uvid u to što je švajcarski sud rekao…

Predsednik Nezavisnog udruženja novinara Srbije (NUNS) kaže – nema ništa čudno u prenošenju saopštenja, već je čudno što se neko čudi da su domaći tabloidi izgubili negde na sudu.

„Zaista me čudi kada neko insistira na celoj presudi ako je u pitanju neki taj takozvani medij sa druge strane sa kojim mi sami znamo u novinarskim i medijskim udruženjima koliko problema imamo“, navodi Željko Bodrožić, predsednik NUNS-a.

Bodrožić dodaje da je reč o dobro poznatoj pojavi na medijskoj sceni Srbije – spinu. „Tako se mi sad bavimo ovde da li je presuda do kraja objavljena ili nije, umesto da se bavimo našim akutnim problemom – a to je da su neki mediji, to jest „nazovi mediji“ podivljali, da je društvo izludelo više zbog tog manira pojedinih ljudi koji rade u takozvanim medijima, a koji svaki dan zagađuju naš javni prostor“, podvlači predsednik NUNS-a.

Kao i predsednik UNS-a i članica Suda časti tog udruženja Ljiljana Smajlović se pita da li su tužene strane uopšte učestvovoale u sudskom procesu i da li su za njega znale. „Dakle, to je presuda gde se odlučivalo na sudu gde je samo jedna strana bila zastupljena i ja sam stvarno razočarana i u N1 i u Novu. Moram da vam kažem, nije lako uručiti dokumenta u inostranstvo“, navela je, gostujući na Nova S, Smajlović.

Nova S: Pa mi imamo dokumenta…

Smajlović: Kako je moguće da imate dokumenta kada nećete da nam pokažete. –

Nova S: Kako bi advokat te jedne strane mogao da učestvuje?

Smajlović: Pa otkud mi to znamo, to ste nam vi rekli da je to advokat jedne strane, to je tvrdnja iz N1 da je jedna strana angažovala advokata. Ja ni to nisam sigurna.

A da su sve strane zaista bile obaveštene i pozvane na sud, te da su mogle da angažuju advokata dokazuju odgovori Minstarstva pravde Okružnom sudu u Cirihu, u kojima se navodi da su pozivi uredno dostavljeni.

dokumenta

Dokumenta smo probali da pokažemo i predsedniku UNS-a.

dokument 2

N1: Da li ovaj dokument potvrđuje da su bili informisani o početku postupka?

„To možete vi da tvrdite, ali ja ne znam. Oni kažu da nisu, Vi mi sad pokazujete neki dokument… ja ne znam šta je to“, kaže Radomirović.

N1: Kako ne znate šta je to? Pogledajte još jedanput. Znači, piše Vam ovde lepo.

Radomirović: Ja ne znam šta da radim stvarno… Ne razumem.

N1: Ali piše Vam lepo. Znači, ne možete da kažete da ne razumete o čemu je reč ako sam…

Radomirović: Vi mi pokazujete nešto iz Vašeg telefona da ja to vidim, ja to ne znam šta je…

Ni na pitanje da li će od Ministarstva pravde tražiti da potvrdi autentičnost dokumenata koje smo mu pokazali, s obzirom na sumnjičavost Radomirović odgovara: Ne znam šta da Vam kažem više…

dokument 3

Georgiev: Smajlović relativizuje stvari

U vezi sa ovim slučajem posebnu pažnju je izazvalo gostovanje Ljiljane Smailović na televiziji Nova S. Direktor Newsmax adria Slobodan Georgiev smatra je aktuelna predsednica časti UNS-a pokušala da relativizuje temu presude, stajući u odbranu medija koje je sud u Švajcarskoj osudio za klevetu.

„Smajlović ipak zauzima određeni medijski prostor koji koristi da relativizuje stvari i da pod okriljem priče o profesionalnom novinarstvu i novinarskoj etici zapljune i opljune jedine novinare i medije koji se u ova teška vremena na profesionalan način bave ili pokušavajući da se bave novinarstvom. Tako je uradila i danas, iznoseći gomilu neistina u svomm nastupu o tome šta je sud u Švajcarskoj odlučio, ko je tražio podatke, ko je za šta odgovoran, nazivajući televiziju na kojoj gostuje „opozicionom“, govoreći voditeljki da radi za nekakvog gazdu, kao da su novinari nečiji robovi. To je, po meni, jedno neprimereno ponašanje, ali me ne čudi s obzirom na to od koga dolazi“, kaže Georgiev.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend