17. mar 2022.

Meta hakera možemo biti svi – kako da zaštitimo svoje naloge

Filip Milošević iz Share Fondacije upozorio je u Novom danu da meta hakera možemo biti svi, ali i objasnio kako se od napada možemo zaštititi. "Malo da pazimo gde klikćemo i šta, da vodimo računa o lozinkama, koristimo menadžere lozinki...", samo su neki od saveta.

Neke od zabluda koje imaju korisnici društvenih mreža su pretpostavka da naši profili nisu zanimljivi hakerima, jer meta hakera možemo biti svi, jedna od zamki je i kada ne čitamo uslove korišćenja društvenih mreža, kao i nekritički odnos prema sadržaju mreža.

Filip Milošević iz Share Fondacije rekao je da su najčešće na meti hakera građani, jer ih ima najviše.

„Svako od nas ima određen broj profila društvenih mreža, osim građana često se hakuju i kompanije iz nekih motiva ili državne institucije, nažalost, to su u poslednje vreme često i bolnice i domovi zdravlja. Neki žele finansijsku dobit, neki žele da se obračunaju sa njima, a neki to rade iz puke zabave“, kaže.

Ističe da nas za „zlonamerne hakere najviše lakom metom čini naša digitalna higijena“.

„Neki koraci koje je preduzimamo, a vrlo lako bismo mogli da ih preduzmemo da budemo bezbedni. Higijena lozinki je jako bitna, da ne budu baš jednostavne, i da ne koristimo istu kombinaciju lozinki i korisničkih imena na više sajtova“, kaže on.

Objasnio je i kako funkcioniše menadžer lozinki, koji može pomoći. Kako je rekao, Mozilu preporučuju, a Gugl Hrom ne.

„Dobra lozinka samo treba da ima skroz random generisane različite karaktere, da ne postoji nikakav lični element ili podatak kao što je ime, prezime, ime sestre, brata, psa, jer to su informacije do kojih lako možemo doći, bitno je da imamo higijenu kada su lozinke u pitanju, da ne klikćemo na linkove koje nam šalju sumnjivi ljudi, ali ni sumnjive linkove koje šalju prijatelji, jer je moguće da su njihovi nalozi kompromitovani“, kaže.

Objašnjava da to možemo razlikovati tako što ćemo samo da se zapitamo „šta je to“.

„Kada kliknemo na taj link, neće odmah ući virus, ali će verovatno tražiti da se ulogujem, a onda razmisliš ‘ne, ja sam već ulogovan'“, kaže on.

Sadržaj je, kaže, više bitan kompanijama, da bi nam posle servirale oglase.

„A šta objavljujemo, šta lajkujemo nije toliko bitno hakerima“, kaže Milošević.

Savetovao je kako da budemo bezbedniji na mreži.

„Malo da pazimo gde klikćemo i šta, da vodimo računa o lozinkama, koristimo menadžere lozinki… Čak i ako kliknemo na pogrešan link ili imamo glupe lozinke, važna je dvostruka provera identita, jako je bitna da je uključimo“, rekao je.

Ostavite komentar

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

*

Send this to a friend