05. dec 2018.

Veštačka inteligencija koja analizira medije

Osnovni cilj je pribavljanje podataka o aktivnostima brendova na internetu, ali se može koristiti i u svrsi analiziranja prisutnosti određenog pojma u medijima, kao i u u istraživačke svrhe (ako želimo da kvalitativno i kvantitativno izmerimo prisustvo neke pojave ili termina u medijima i na društvenim mrežama)

Digital Element je pametna analitika koja prikuplja i analizira podatke sa interneta, dobijenih iz medija, sa društvenih mreža i foruma. Ovakav tip analitike naziva se content intelligence i kao takav prvi je u regionu.

Osnovni cilj je pribavljanje podataka o aktivnostima brendova na internetu, ali se može koristiti i u svrsi analiziranja prisutnosti određenog pojma u medijima, kao i u u istraživačke svrhe (ako želimo da kvalitativno i kvantitativno izmerimo prisustvo neke pojave ili termina u medijima i na društvenim mrežama). S toga je ova anlitika zanimljiva i brendovima, ali i fakultetima, nevladinim organizacijama.

Digital Element je i prva mašina koja sa razumevanjem čita srpski jezik, jer pre svega analizira sadržaj koji je objavljen na srpskom jeziku, bilo da su to mediji, komentari na forumima ili postovi na društvenim mrežama.

Softver prikuplja podatke dobijenih iz 350 online medija (praktično svih viđenijih online medija u Srbiji), društvenih mreža, blogova i foruma. Ukupan broj dokumenata koji se nalaze u Element bazi je preko 35 miliona.

Izveštaji Digital Elementa imaju podatke koji se osvežavaju u realnom vremenu i kojima je moguć pristup 24/7. Zato kažemo i da je Digital Element izvor najznačajnijih informacija o sadržaju na domaćem internetu.

Samo u toku jučerašnjeg dana objavljeno je preko 42000 novih sadržaja. U ovih 42000 ubrojano je preko 4000 tekstova u online medijima, preko 10000 komentara na tekstove u online medijima, preko 27000 objava i komentara na objave na društvenoj mreži Fejsbuk, preko 2000 tvitova.

Ova analitika beleži i meri ne samo ponašanje medija i trendove u njima, već i ponašanje korisnika na društvenim mrežama kao odgovor na aktuelne društveno-političke teme i kampanje brendova.

Online mediji

U proteklih nedelju dana objavljeno je preko 27.000 tekstova u online medijima, preko 68.000 komentara na medijskim objavama.

Najčitanija vest objavljena na online medijima u prethodnih sedam dana bila je iz sfere zdravlja, a odnosila se na prevenciju uplala sinusa u zimskom periodu. Ostale teme ticale su se vesti o rijaliti programima poznatim ličnostima. Interesantno je da su sve vesti koje su bila najčitanije u pomenutom periodu imale click bait naslove, odnosno naslove koje mame čitaoce da kliknu na vest.

U ovom periodu najčitanije su bile teme iz oblasti života, zatim iz politike, a na trećem mestu teme iz sporta. Ovo je vrlo logičan poredak ako uzmemo u obzir to da je oblast podrazumevana pod sekcijom život ubraja širok spektar tema – od pisanja o javnim ličnostima, preko mode, i lifestyla. Politika, kao i uvek, beleži visoku čitanost u našim medijima. Sport je je opravdano bila aktuelna tema jer je bilo dosta dešavanja i u košarci i u klubskom fudbalu.

Društvene mreže

U proteklih nedelju dana objavljeno je preko 16000 tvitova, preko 152000 objava i komentara na objave na društvenoj mreži Fejsbuk i preko 21000 sadržaja na društvenoj mreži YoutTube.

Na društvenim mrežama najviše odjeka (reach) zauzimaju vesti medija, pa zatim političara. Konkretno na tviteru prvo mesto po broju ritvitova zauzimaju mediji, a kasnije nalog jednog političara. Ovo je takoiđe vrlo jasan pokazatelj opšte primetnog trenda, a to je da političari, pogotovo konkretne ličnosti imaju veliki broj sledbenika što je vrlo vidljivo pogotovo na Tviteru.

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend