25. jan 2022.

Agencija za zaštitu životne sredine odustala od postupka protiv KRIK-a

Agencija za zaštitu životne sredine odustala je od postupka protiv KRIK-a i zakonskog zastupnika Stevana Dojčinovića jer KRIK navodno nije na vreme platio ekološku taksu od 228 dinara i sud je obustavio postupak. Ovo je jedan od deset postupaka sa kojima se KRIK suočio u prethodnih godinu dana, a koje su medijska udruženja i međunarodne organizacije nazvale pritiskom na novinsku redakciju.

Agencija je 10. decembra prošle godine sudu poslala dopis u kome je navela da odustaje od zahteva za pokretanje prekršajnog postupka protiv KRIK-a i Dojčinovića pa je postupak tri dana kasnije i obustavljen, piše u rešenju Prekršajnog suda u Beogradu.

Agencija je pokrenula postupak jer KRIK navodno nije na vreme platio 228 dinara za ekološku taksu – odnosno naknadu za posebne tokove otpada.

KRIK je kasnio sa plaćanjem pošto Agencija ni posle brojnih molbi nije obavestila redakciju o visini iznosa koji treba da plati. Agencija je zatim pokrenula postupak protiv KRIK-a pred Prekršajnim sudom, a prijavu nije povukla ni kada KRIK platio taksu – iako je to uobičajeno u ovakvim postupcima. Zaprećena maksimalna kazna za ovaj prekršaj iznosila je 2,1 milion dinara.

Agencija je od postupka odustala svega dva dana pošto je KRIK javno ukazao na čak deset postupaka koji su pokrenuti protiv novinara i urednika ove redakcije, i istakao da veruje da su u pitanju SLAPP tužbe čiji cilj nije da se zadovolji pravda, već da se izvrši pritisak na novinare da bi odustali od daljeg pisanja o korupciji i kriminalu u vrhu vlasti. Postupci vrede ukupno 90 miliona dinara –  tri puta više od godišnjeg budžeta KRIK-a.

Većina se vodi po tužbama ljudi koji su bliski aktuelnoj vlasti.

Među onima koji su nas tužili su Predrag Koluvija, optužen da je organizovao proizvodnju droge, Bratislav Gašić, šef obaveštajne agencije BIA, načelnici policijske Jedinice za zaštitu svedoka, kontroverzni biznismeni Stanko Subotić, Bogoljub Karić, kum predsednika Srbije Nikola Petrović, izdavač provladinog tabloida Kurir, kao i međunarodna korporacija „Mineco“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend