01. jan 2018.

Arežina dobio na sudu, ali kad se vraća na RTV…

Apelacioni sud u Novom Sadu potvrdio je prvostepenu presudu kojom se Radio-televiziji Vojvodine nalaže da na mesto direktora programa vrati Slobodana Arežinu, čija smena u maju prošle godine je pokrenula lavinu drugih smena, ali i proteste "Podrži RTV" u Novom Sadu.

Međutim – da li će ova odluka suda i biti sprovedena u delo i da li bi na bilo koji način mogla uticati na program pokrajinskog javnog servisa nije potpuno jasno.

Ono što nisu uspeli ulični protesti, postignuto je jednom sudskom presudom. Apelacioni sud u Novom Sadu odlučio je – Slobodan Arežina mora biti vraćen na posao u Radio-televiziji Vojvodine. I to ne na neki drugi koji odgovara njegovoj stručnoj spremi, već upravo na onaj s kog je nezakonito smenjen.

„S obzirom na to da njegov mandat na funkciji direktora nije istekao, vraćanje na poslove koje je tužilac obavljao pre razrešenja opravdana je i logična posledica poništaja spornog rešenja“, stoji u presudi.

Odluka suda zatekla je i samog Arežinu, koji kaže – ova presuda vetar je u leđa svima koji se bore za medijske slobode. Kad uđe u svoju staru kancelariju, kako najavljuje, biće velikih promena.

„Ja mislim da će moj prvi potez biti zahtev da se emisije koje su ukinute posle moje smene i novinari koji su radili te emisije vrate u program, da se glavne funkcije u uređivanju vrate ljudima koji su na tom mestu bili u vreme kad sam ja bio direktor programa – sa tim zahtevima ću ići prema Upravnom odboru i zavisno od njihovog odgovora slediće moji potezi“, kaže Slobodan Arežina.

Na pitanje da li očekuje pritiske od strane rukovodstva koje ga je smenilo ili uticaje na uređivačku politiku koju namerava da promeni, Arežina odgovara: „Ja znam šta hoću da uradim i šta je moja namera, a da li će ih biti, to je njihova stvar“.

Presuda Apelacionog suda bi trebalo da bude samo početak, poručuju u Nezavisnom društvu novinara Vojvodine i dodaju – ako je smena Arežine bila nezakonita, neko mora da snosi odgovornost za sve posledice takve odluke.

„Bilo bi logično da članovi Upravnog odbora, koji su takvu odluku doneli, podnesu ostavke ili da ih REM smeni. U svakom slučaju, oni moraju i krivično da odgovaraju zbog svega što su uradili, s obzirom na to da je od maja 2016. godine do dana današnjeg naneta nemerljiva šteta ugledu RTV-a“, smatra Dinko Gruhonjić, programski urednik NDNV.

Rešenje za vraćanje na posao smenjeni programski direktor RTV-a još uvek nije dobio, a kada će ono biti sačinjeno, danas nije bilo moguće saznati.

Po već ustaljenoj praksi, generalni direktor RTV-a Miodrag Koprivica nije odgovarao na pozive N1.

Budući da se ni Upravni odbor RTV-a nije oglašavao povodom presude, za sada je nepoznato kako će povratak bivšeg direktora uticati na uređivačku politiku ovog javnog servisa.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend