29. jul 2020.

Gde Ministarstvo finansija okom – režimski tabloidi skokom

Nisu izneverili očekivanja: istraga koju je Ministarstvo finansija pokrenulo preko Uprave za sprečavanje pranja novca danas je s oduševljenjem dočekana u žutoj štampi i pretvorena u otvorenu hajku na organizacije i pojedince, uglavnom istaknute kritičare Aleksandra Vučića.

Foto: Cenzolovka

Uprava za sprečavanja pranja novca (USPN), iz samo njoj znanih razloga, odlučila je da ispita prilive novca pojedinih poznatih novinara, nevladinih organizacija, najvećih novinarskih udruženja i istraživačkih centara.

U zahtevu poslatom bankama, koji je otkrila Newsmax Adria, pozvala se na Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, što su – kao što se moglo pretpostaviti – tabloidi jedva dočekali.

Bilo kakvo dalje istraživanje ovako neobične odluke države za žutu štampu je, očigledno, predstavljalo gubljenje vremena. Oni su, naime, vidoviti kakvi su, uz pomoć isto takvih sagovornika, one koji se usuđuju da kritikuju vlast odmah proglasili za „plaćenike“, preplašene zbog ove istrage.

Nisu za to izneli nijedan dokaz, ali oni i inače ne gube vreme na takve trice i kučine. Prikazalo im se da je novinare i NVO uhvatila „Prpa zbog pranja para“ (Alo), najavljuju „Pevaće odakle im keš“ (Srpski telegraf), te objašnjavaju kako „Nije hajka na NVO i novinare, ispitivali smo i imovinu ministara“ (Kurir).

Dozlaboga dosadno. Koliko i zloslutno

Informer, perjanica u iskazivanju ljubavi prema Vučiću i njegovim prijateljima, još jednom je opravdao zasluženu reputaciju medijskog lidera u praktikovanju paranormalnih aktivnosti.

Ovog se puta istakao naslovom preko dve strane: „Plaćenici u strahu od istrage i pranja novca“. Dramatično otkriće nije potvrđeno nekim dokazom, ali je zato istaknuto velikim slovima.

„Prpa, bato, neviđena panika se digla…“, kaže Informer u nadnaslovu. Ta rečenica je skoro pa citat iz uvodnog teksta u listu Alo. Ko je od koga prepisivao nije poznato, ali ostaje utisak da se propagandisti ponavljaju, te da boluju od nedostatka svežih uvreda u blaćenju novinara i medija.

Informer ovog puta nije izmišljao sačekuše i atentate na Vučića, ali je napravio salto mortale tipičan za ovu vlast – potrudio se da pretvori žrtve u nasilnike

Vlasnik i urednik Informera, te zaslužni propagandista Dragan J. Vučićević dobio je odmah ujutro i bonus gostovanje na Pinku.

Tamo je ponovio ono što je Informer već objavio – da je ovakva akcija USPN preporučena od strane Ujedinjenih nacija i Evropske unije.

Gde u tim preporukama piše da treba istraživati baš poznate kritičare vlasti, nije objasnio. Zato nije oklevao da još jednom optuži pojedince za napad na državu.

Ovog puta nije izmišljao sačekuše i atentate na Vučića, ali je napravio salto mortale tipičan za ovu vlast – potrudio se da pretvori žrtve u nasilnike. One koje Ministarstvo bez objašnjenja sumnjiči za pranje novca i terorizam proglasio je instant opasnim likovima i zastrašujućim organizacijama, pod čijom se čizmom trese nemoćna država.

Informer je ilustrovao optužbe fotografijama Slobodana Georgieva (Newsmax Adria), Nataše Kandić (Fond za humanitarno pravo), Stevana Dojčinovića (KRIK).

Ali su iz nejasnog razloga dodali i urednika TV N1 Jugoslava Ćosića.

Ni Ćosić ni N1 nisu na spisku Uprave, što, naravno, nije smetalo Vučićeviću, koji vidi sebe kako jednim udarcem ubija dve muve sa Vučićevih leđa, napadnutih sa svih strana.

Ok, Ćosić nije na spisku Uprave, ne istražuju ga zbog pranja novca, ali, uz malo sreće, biće tamo gde treba primećeno ako Informer i njega kandiduje, ističući da je dobijao „sumnjive uplate“.

Analitičari, produžena ruka tabloidnih hajki

Kurir je odabrao nešto manje agresivan pristup – oslanjajući se na izjavu v. d. direktora Uprave za sprečavanje pranja novca Željka Radovanovića, koji tvrdi da oni nisu bili selektivni.

Saznajemo od Radovanovića i da su ispitivali i prihode i imovinu četiri aktuelna ministra – ostavljajući nas da nasuvo maštamo ko su oni i zašto baš njih.

Ko je od koga prepisivao nije poznato, ali ostaje utisak da se propagandisti ponavljaju, te da boluju od nedostatka novih uvreda u blaćenju novinara i medija

Tu su i standardni „analitičari“, produžena ruka tabloidnih hajki – Marijan Rističević, Ratko Dmitrović, Nebojša Krstić… koji su se još jednom istakli razumevanjem za akcije vlasti.

U međuvremenu, reagovale su mnoge nevladine organizacije, mediji, novinari, međunarodne organizacije… tražeći objašnjenje za ovakvu istragu, a posebno za to kako je lista sastavljena i odakle sumnja da se oni koji se na njoj nalaze bave pranjem novca ili finansiranjem terorizma.

Treba li reći da ih tabloidi nisu ni pomenuli?

O njihovim reakcijama možete čitati ovde:

Civilno društvo i mediji neće odustati od borbe za demokratsku i slobodnu Srbiju

Delegacija EU u Srbiji: Neopravdane istrage ne bi trebalo da se sprovode

NVO: Naše finansije među najtransparentnijim, isti donatori i za državu 

Reporteri i Amnesti o istrazi medija i NVO: Zastrašivanje i pokušaj ućutkivanja kritičara vlasti

Georgiev: Stavljeni smo u isti koš sa kriminalcima

Nedeljkov: Opasnija namera da se manipuliše javnošću i stvara atmosfera paranoje

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend