22. mar 2019.

Gde se izgubila vest da su Reporteri bez granica osudili upad u RTS

Reporteri bez granica (Reporters sans frontieres - RSF) osudili su upad dela demonstranata i lidera opozicije u zgradu Radio-televizije Srbije (RTS) i naveli da Javni servis treba nepristrasno da izveštava o antivladinim protestima. Većina medija prenela je samo deo informacije i objavila da „Javni servis nije propagandni alat…“.

Od dve objave RSF na Tviteru mediji su prenosili onu u kojoj ne piše da su Reporteri osudili upad u zgradu RTS-a.

U prvoj objavi na Tviteru RSF osudili su upad dela protestanata u zgradu RTS-a „u pokušaju da se čuje njihov glas“, uz ocenu da takvi „metodi krše uređivačku nezavisnost i demokratske principe“.

„Međutim, Javni servis nije propagandni alat i treba da obezbedi nepristrasno izveštavanje, bez obzira da li se vlasti to sviđa ili ne“, navodi se u sledećoj objavi RSF na Tviteru i dodaje da RTS „mora da prestane da ignoriše one koji su demonstrirali tri meseca i trebalo bi da daje punu pokrivenost tom talasu protesta“.

Na nalogu RSF u delu „Tweets“ nije vidljiva prva objava u kojoj se osuđuje upad u zgradu RTS-a, zato što su označavajući francuski nalog izostavili tačku, pa se ona nalazi u „Tweets & replies“.

NUNS saopštava: „Međutim, Javni servis nije propagandni alat…“

Nezavisno udruženje novinara Srbije (NUNSobjavilo je da su se RSF „oglasili na svom Tviter nalogu povodom burnih dešavanja u Beogradu“.

Izostavljajući da su RSF najpre osudili upad u zgradu RTS-a, NUNS je preneo: „Međutim, Javni servis nije propagandni alat…“.  Ovo udruženje u tekstu podsetilo je i da su se predstavnici Reportera u januaru prošle godine sastali sa predsednikom Srbije Aleksandrom Vučićem, a da su nakon sastanka saopštili da „očekuju ’pozitivne promene’ u cilju veće slobode medija u Srbiji…“.

„Reporteri bez granica: RTS da prestane da ignoriše proteste građana“, javlja televizija N1.

Kao i NUNS, sajt televizije N1 objavljuje samo drugu objavu RSF na Tviteru. Za razliku od NUNS-a N1 izostavlja rečcu „međutim“ na početku druge objave.

„Javni servis nije sredstvo propagande i treba da obezbedi nepristrasno izveštavanje…“, piše na sajtu N1.  U informaciji koju objavljuje N1 na svom sajtu navodi se da je izvor NUNS. Ovu objavu RSF, pozivajući se na saopštenje NUNS-a u tekstu pod nazivom „Reporteri bez granica: RTS treba da izveštava o protestu“, objavio je i sajt Radio Slobodna Evropa.

Istu objavu na Tviteru kao N1 i Radio Slobodna Evropa, objavio je i portal Insajder. Istim naslovom kao N1, Insajder je objavio da su Reporteri bez granica saopštili da RTS „mora da prestane da ignoriše građane koji protestuju već tri meseca“.

Insajder u tekstu podseća da su se predstavnici RSF sastali prošle godine sa Vučićem, a da su „dan nakon istakli da Vučić nije uspeo da predloži konkretne mere koje bi osigurale efikasnu primenu medijskih zakona…“.

Portal Danas preneo je vest agencije FoNet. Ova agencija medijima je prenela istu objavu na Tviteru RSF, navodeći da je to NUNS „preneo“.

Informaciju NUNS-a na sličan način prenela je i agencija Beta. Vest ove agencije objavili su novosadski portal 021.rs i list Narodne novine iz Niša.

Portal Istinomer objavio je navode NUNS-a uz podsećanje na saopštenje sindikata „Nezavisnost“ . U ovom saopštenju, kako navodi Istinomer, rukovodstvo RTS-a upozorava se „da su zaposleni u toj medijskoj kući ‘službenici javnosti i da njihov poslodavac ne sedi u rezidencijalnim zgradama, već da je njihov jedini poslodavac narod’“. „Sindikat je ocenio da je upravo RTS doprineo incidentu u kojem je došlo do ulaska demonstranata u Aberdarevu“, stoji na ovom sajtu.

U nedeljniku „Vreme“ u tekstu pod nazivom „Pobuna na prekretnici“ Jovane Gligorijević navodi se da je „Evropska federacija novinara osudila upad građana u RTS,  ali su zato Reporteri bez granica u utorak popodne saopštili da bi RTS trebalo da obezbedi nepristrasno izveštavanje i da ne bi trebalo da ignoriše proteste koji se više meseci održavaju na ulicama širom Srbije“.

I u tekstu Gligorijević je objava RSF da “Javni servis nije sredstvo propagande i treba da obezbedi nepristrasno izveštavanje, bez obzira da li se vladi to dopada ili ne“.

„Delegacija ove organizacije boravila je u januaru u Beogradu i tada se srela sa predsednikom Vučićem i nekolicinom predstavnika nezavisnih medija“, navodi Gligorijević.

Stav RSF je, kako je objavio nedeljnik “Novi magazin“, da „Javni servis nije sredstvo propagande…“.

[povezaneprice]

Cenzolovka prenela informaciju u celosti

Sajt Cenzolovka prenela je obe objave na Tviteru Reportera bez granica u tekstu pod nazivom „Reporteri bez granica: RTS da prestane da ignoriše proteste, osuda ulaska u zgradu“. Za razliku od većine medija koji su objavili samo tvit u kojem se kritikuje RTS i potpisali se kao autori informacije, na sajtu Cenzolovka stoji da su izvor RSF.

Ispod teksta na sajtu Cenzolovka linkovane su obe objave na Tviter nalogu Reportera bez granica.

Kako Tanjug javlja Reporteri su osudili upad u zgradu RTS-a…

Osim objava na Tviteru, Reporteri bez granica na svom sajtu istoga dana oglasili su se i saopštenjem.

Izvode iz saopštenja Reportera prenela je jedino agencija Tanjug pod naslovom „RSF o upadu u RTS i izveštavanju Javnog servisa“.

Agencija Tanjug objavila je saopštenje u kojem se osuđuje nasilni ulazak demonstanata u zgradu RTS-a, što su preneli portali RTSRTVB92Blic… Stav RSF o upadu u zgradu RTS-a, na isti način kao i Tanjug, objavio je i sajt Politika. Iako je ovaj sajt objavio identičnu informaciju, Tanjug nije izvor.

RSF su u saopštenju, kako prenosi Tanjug, naveli da „osuđuju metode demonstranata koji su nasilno ušli u sedište RTS-a proteklog vikenda protestujući protiv njenog pristrasnog izveštavanja i u pokušaju da učine da se njihov glas čuje“.

„Neprihvatljivo je da demonstranti treba da preuzmu kontrolu nad nekim medijem kako bi izrazili svoje neslaganje sa njegovom uređivačkom politikom i učinili da se čuje njihov glas. Takve metode krše osnovne principe zdrave demokratije“, zaključila je organizacija Reporteri bez granica, prenosi Tanjug.

Tanjug navodi da „u isto vreme RSF poziva RTS da, kako se navodi, počne da izveštava o tromesečnom talasu antivladinih protesta u skladu sa profesionalnim standardima“.

Ono što Tanjug između ostalog nije objavio, a što u saopštenju RSF stoji je da od „početka decembra hiljade Srba organizuju redovne demonstracije u znak protesta protiv autoritarne vlade predsednika Aleksandra Vučića zahtevajući slobodne izbore i nezavisne medije.“

Reporteri su saopštili, a što je Tanjug izostavio da se „Srbija nalazi na 76. mestu od 180 zemalja“ prema njihovom Indeksu slobode medije za 2018. godinu i da je pala za deset mesta u toku godine, kao i da „slobodu medija otežava nedostatak nezavisnosti i pluralizma medija, te dosluh između političara i medija“.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend