06. dec 2018.

Pašalić: BIA da dostavi dodatne informacije o Dojčinoviću

Zaštitnik građana Zoran Pašalić zatražio je od Bezbednosno-informativne agencije (BIA) dodatno izjašnjenje na pritužbe koje je na njen rad uložio urednik KRIK-a Stevan Dojčinović.

On je pritužbu podneo pre više od dve godine, nakon što je saznao da ga je BIA pratila i prisluškivala, kao i da su informacije koje su tako prukupljene objavljene u „Informeru“ tokom medijske kampanje protiv KRIK-a.

Postupak kod Zaštitnika građana urednik KRIK-a pokrenuo je avgusta 2016, nakon serije tekstova koji su objavljeni u tabloidu „Informer“, a u kojima su izneti podaci iz njegovog profesionalnog i privatnog života. Dojčinović je saznao da su ovi podaci tabloidu dostavljeni iz Bezbednosno-informativne agencije.

Zaštitnik je od BIA-e tražio da se izjasni na pritužbe koje je Dojčinović izneo na njen rad, ali agencija to nije učinila gotovo dve godine. Zbog toga je Zaštitnik građana u maju ove godine dao rok od 21 dan da pošalje izjašnjenje.

Povezane priče

U dopisu koji je uredniku KRIK-a stigao ove nedelje Zaštitnik građana navodi da je obaveštajna agencija na pritužbe odgovorila u maju i julu ove godine, ali da su od nje zatražena dodatna pojašnjenja.

Tekstove o Dojčinoviću provladin tabloid objavio je u vreme dok je KRIK istraživao imovinu Aleksandra Vučića, tada premijera, i u njima su se mogle videti fotografije iz Dojčinovićevog privatnog života, pročitati transkripti telefonskih razgovora novinara KRIK-a i saznati dokle se stiglo sa istraživanjem Vučićeve imovine.

Na pitanje urednika KRIK-a da li je praćen, Vučić je tada odgovorio da Dojčinovića niko nije pratio „kao novinara“.

Osim podataka dobijenih iz BIA, „Informer“ je objavio i niz neistina sa pokušajem da diskredituje Dojčinovića, zbog čega je urednik KRIK-a tužio ovaj tabloid i njegovog urednika Dragana Vučićevića. U odgovoru na tužbu „Informerovi“ advokati rekli su da sud od BIA-e zatraži potvrdu informacija koje su objavili.

Dojčinović je „Informer“ dobio na sudu – tabloidu i njegovom uredniku naloženo je da Dojčinoviću isplate 150.000 dinara. Advokati ovog tabloida žalili su se na presudu, pa se čeka da sud više instance odluči.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend