21. mar 2017.

Prvostepena presuda u korist Škora – nezakonit premeštaj iz „Novosti“ u „Sport“

Strankama u postupku danas je stigla presuda Prvog osnovnog suda u Beogradu u kojoj je navedeno da je aneks ugovora kojim je nekadašnji šef deska „Večernjih novosti“ Srđan Škoro premešten na mesto pomoćnika odgovornog urednika dnevnog lista „Sport“ nezakonit i naložio NID Kompaniji „Novosti“ da Škoru plati troškove postupka u iznosu od 177.000 dinara.

„Imajući u vidu zakonske odredbe, navode parničnih stranaka, a pri utvrđenom činjeničnom stanju da je tužilac bio u radnom odnosu kod tuženog i da je obavljao poslove šefa deska lista ‘Večerenje novosti’“, a da mu je tuženi ponudio zaključenje aneksa 14 Ugovora o radu, kojim je tužilac premešten na poslove pomoćnika odgovornog urednika lista ’Sport’ zbog potrebe procesa i organizacije rada, te imajući u vidu da je u ponudi samo navedeno da se premeštaj na drugi posao vrši radi potrebe procesa i organizacije rada, te da u samoj ponudi nisu navedeni konkretni razlozi za upućivanje, to je sud našao da je osporeni aneks nezakonit jer je tuženi bio dužan da konkretizuje razloge za upućivanje“, stoji u prvostepenoj presudi sudije Stanislave Mitrović koja je doneta 17. februara ove godine.

Kako se navodi „sud je u toku postupka utvrdio i da nisu postojale stvarne potrebe za premeštaj tužioca na druge poslove imajući u vidu da kod tuženog nije došlo do promene sistematizacije ni organizacije rada te da nije prestala potreba za obavljanjem poslova šefa deska, obzirom da se ovi poslovi obavljaju kod tuženog, a nije postojala potreba za obavljanje poslova pomoćnika odgovornog urednika lista ’Sport’ imajući u vidu da su ovi poslovi u vreme spornog premeštaja tužioca bili popunjeni od strane drugog izvršioca Dejana Prline koji je i nakon premeštaja tužioca bio upisan u impresum navedenog lista, pa kako tužilac nakon stupanja na rad na poslove pomoćnika odgovornog urednika lista ’Sport’ ove poslove nije obavljao obzirom da tužilac nije imao pristup informacijama potrebnim za rad na novom radnom mesto, posebno što je u vreme spornog premeštaja postojalo saznanje da će ovaj list biti prodat, to je sud našao da u konkretnom slučaju nije bilo osnova za premeštaj tužioca na drugo radno mesto“.

Suđenje po tužbi Srđana Škora protiv Kompanije „Novosti“ počelo je 28. januara 2015. godine. Tužba je podneta avgusta 2014. godine. Ukupno je zakazano devet ročišta, od kojih je održano sedam, a dva su odložena.

Prema aneksu ugovora iz maja 2014. godine, Škoro je „zbog izmenjenih okolnosti“, odnosno „zbog potrebe procesa i organizacije rada“ iz redakcije „Večernjih novosti“ premešten u list „Sport“, na mesto pomoćnika odgovornog urednika.

U tužbi je navedeno da Škorov premeštaj nije motivisan razlozima iz domena radno-pravnih odnosa i da predstavlja kaznu za njegovo gostovanje u Jutarnjem programu RTS-a, u prelistavanju štampe, na dan inaugurisanja Vlade 27. 4.2014. godine.

NID Kompanija „Novosti“ ima pravo žalbe na presudu.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend