30. okt 2017.

RAB: Medijska strategija u interesu struke

Udruženje radio stanica RAB SRBIJA danas u saopštenju "izražava žaljenje što je četvoro medijskih profesionalaca, nakon tri meseca rada, izašlo iz Radne grupe za izradu Medijske strategije.

Kako navode, reč o jednom od najvažnijih strukovnih dokumenata, koji se donosi u trenutku kada je prethodni prestao da važi 2016. godine“.

U saopštenju RAB ističe da „Medijska strategija treba da unapredi medijske slobode i položaj novinara, poboljša profesionalne standarde u medijima, ali i omogući fer tržišnu utakmicu“.

„To znači da utvrđivanje smernice razvoja sistema informisanja u Srbiji jedino treba i može da uradi struka – medijski profesionalci, i to bez ikakvog uplitanja politike“, napominje RAB.

Prema saopštenju, „predstavnica RAB SRBIJA u Radnom telu za izradu Medijske strategije je Maja Rakovic, dugogodišnja vlasnica i glavna i odgovorna urednica Naxi radija, profesionalac uz čije ime se više od dve decenije nije vezivala nijedna politička partija, ideologija, interesna grupa ili pojedinac, već samo radio“.

„Zato je jedino reprezentativno udruženje radio-stanica u zemlji – RAB SRBIJA predložilo Maju Rakovic za člana Radnog tela“, objašnjava se u saopštenju.

„Smatramo da Medijska strategija treba da bude zasnovana na Ustavu Republike Srbije, na standardima, iskustvu i regulatornom okviru“, naglašava RAB, „ali i najvažnijim opredeljenjima Saveta Evrope i Evropske unije za slobodu izražavanja, za pristup informacijama i za njihov slobodan protok, kao stubovima jednog od osnovnih ljudskih prava“.

„U Radnom telu ostalo je 12 medijskih (najupornijih) profesionalaca“, koje RAB poziva da, „nakon javnog istupanja pojedinih bivših članova tog tela i njihovog pokušaja da ospore legitimnost preostalim članovima, posao završe, kako bi se dokumet što pre našao na javnoj raspravi“.

U saopštenju RAB ponavlja da se zalaže za „dostizanje svih pomenutih evropskih i demokratskih standarda, za bolji položaj svih medija u zemlji, odnosno za unapređenje kvaliteta radio i televizijske industrije kroz novu strategiju“.

„Ostvarivanje ovih ciljeva je moguće samo ako svi prihvate odgovornost za izradu Medijske strategije i završe taj odgovoran i važan posao“, zaključuje RAB.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend