06. feb 2019.

RTS sklonio kritiku „Beograda na vodi“ i sa interneta

Emisija dugogodišnjeg autora RTS Bojana Bosiljčića „Razgolićeni grad: Savski amfiteatar u raljama Beograda na vodi“ uklonjena je sa društvene mreže Jutjub po zahtevu Radio-televizije Srbije zbog narušavanja autorskih prava, nakon što je bila „sklonjena“ i sa programa javnog servisa.

Kao što je Danas ranije pisao, ova emisija, koja kritički sagledava projekat od nacionalnog značaja, bila je objavljena na društvenoj mreži Jutjub sa naznakom „cenzurisano“ nakon što je „stajala“ u bunkeru RTS-a skoro tri godine.

Kolege autora Bosiljčića, kako su se potpisali, odlučili su da je objave na internetu kako bi je „spasili cenzure“, naveli su.

Autor Bojan Bosiljčić i ranije je objasnio za Danas da on lično ne zna ko je mogao postaviti ovaj sadržaj na društvene mreže ali da se on neće pozvati na autorska prava kako bi se emisija uklonila. Ipak, RTS, koji ima imovinska prava nad emisijom, to je učinio iste večeri kada je tekst o „sklanjanju“ ove emisije sa programa objavljen u listu Danas.

Bojan Bosiljčić o skidanju emisije „Razgolićeni grad: Savski amfiteatar“ sa Jutjuba kaže za Danas da su sve emisije koje je u životu napravio bile namenjene prikazivanju na RTS-u.

– Za Jutjub smatram da je primereniji Baka Prasetu i srodnim autorima. Dakle, mislim da je dobro što je moja kuća zaštitila svoja prava skidajući emisiju sa te društvene mreže. To mi daje nadu da ona poklanja pažnju mom radu iako je taj rad smešten u bunker. Uzgred, da napravim jednu jezičko kvalitativnu distinkciju: cenzura je kada ovlašćeni državni ili vojni cenzor posle čitanja teksta određena mesta zacrni ili izbaci i potom udari oznaku „imprimatur“ koja označava da tako redukovan tekst može da se štampa. Tri epizode mog Razgolićenog grada nisu cenzurisane; zabranjene su. I sa njima i njihov autor, ističe Bosiljčić.

Rukovodstvo i uredništvo RTS-a nije odgovorilo na pitanja naše redakcije o tome zašto emisija nije emitovana. Emisija se bavi istorijskim razvojem dela beogradskog priobalja uz reku Savu i naselja Savamala još od 18. veka, vremena vladavine princa Eugena Savojskog i rekonstrukcije beogradske tvrđave, pa do današnje izgradnje projekta od nacionalnog značaja sa arapskim partnerima pod nazivom „Beograd na vodi“.

Pitanja – ko gradi ovaj kompleks, za koliko novca i šta se gradi, pojavljuju se u ovoj emisiji kao deo onoga što javnost zanima, a sagovornici su bili akademik Milan Lojanica, arhitekta i scenograf Miodrag Tabački, karikaturista Jugoslav Vlahović, slikar Milan Tucović i arhitekta Ivan Ratković. Oni su izrazili različite stavove i argumente za i protiv ovog projekta.

1 komentar za: “RTS sklonio kritiku „Beograda na vodi“ i sa interneta

  1. Marko Petrovic
    06. feb 2019. at 11:03

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend