29. sep 2017.

Skoro pola miliona ljudi na društvenim mrežama videlo akciju „Za slobodu medija“

Zacrnjeni sajtovi, ekrani i naslovne strane novina, privremeni prekid radio i TV programa, kao i crni profili na društvenim mrežama - tako je u četvrtak više od 300 medija i organizacija upozorilo na "medijski mrak" u Srbiji, pokazujući kako izgleda kada nema slobodnih medija.

Šta misle o stanju medija u Srbiji pokazali su i brojni građani koji su tokom akcije „Za slobodu medija“ stavili crne fotografije na svoje profile, koristeći haštagove #StopMedijskomMraku, #ZaSloboduMedija i #StojimUzVranjske.

Kampanju je na društvenim mrežama za 24 sata videlo čak 482.000 ljudi, a ovom broju, prema rečima organizatora, treba dodati publiku onlajn, TV, radio i štampanih medija koji su se priključili akciji.

„Medijski portali i veb sajtovi organizacija podržali su akciju u velikom broju: softverska rešenja za zamračivanje sajtova koje je osmislila grupa preuzeta su 296 puta, a procena je da je barem još 50 portala koristilo sopstvena rešenja“, navode oni.

Na pojedinim sajtovima je sve do ponoći stajala poruka „Ovako izgleda kada nema slobodnih medija – STOP medijskom mraku“, a van interneta istu poruku su, između ostalih, širili i štampani mediji.

„Dnevne novine Danas su, uz crnu naslovnu stranu, štampale podlistak nedeljnika Vranjske sa tekstovima koji su pripremili novinari tih novina, dok su nedeljnici Vreme i Novi magazin na naslovnoj strani štampali poruke akcije. Izdanje Kikindskih od petka takođe je osvanulo sa crnom trakom“, kažu organizatori.

Izveštaj agencije AP o ovoj akciji preneli su i svetski mediji poput Njujork tajmsa i Vašington posta, koji konstatuju da su kampanju bojkotovali mejnstrim mediji kao i „zvanično novinarsko udruženje koje je navelo da je cilj akcije da se napravi podela između ‘naših’ i ‘njihovih’ medija“.

Direktan povod za kampanju i formiranje grupe Za slobodu medija je, kako navode, to što je prošle nedelje posle 23 godine ugašen lokalni nedeljnik Vranjske zbog finansijskih i političkih pritisaka.

Akciju je pokrenulo 26 inicijatora, a do sada je podržalo 180 medija, organizacija civilnog društva, izdavačkih kuća, formalnih i neformalnih pokreta, kao i nekoliko stotina pojedinaca.

2 komentara za: “Skoro pola miliona ljudi na društvenim mrežama videlo akciju „Za slobodu medija“

  1. Zoran Ćirjaković

    Ne razumem. Da li to znači da nije marak? Ljudi u mraku ne vide.

    29. sep 2017. at 18:52
    • Svetozar Raković

      Mrak nije samo onima kojima je merak 🙂

      03. okt 2017. at 10:49

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

*

Na našem sajtu biće objavljeni svi pristigli komentari, osim komentara koji sadrže govor mržnje, psovke i uvrede ili nisu u vezi sa temom članka koji se komentariše. Govor mržnje definisan je Zakonom o javnom informisanju, koji u članu 38. kaže: „Zabranjeno je objavljivanje ideja, informacija i mišljenja kojima se podstiče diskriminacija, mržnja ili nasilje protiv lica ili grupe lica zbog njihovog pripadanja ili nepripadanja nekoj rasi, veri, naciji, etničkoj grupi, polu ili zbog njihove seksualne opredeljenosti, bez obzira na to da li je objavljivanjem učinjeno krivično delo“. Pre nego što budu objavljeni, komentari moraju biti odobreni od strane naših moderatora, pa vas molimo za malo strpljenja.

Send this to a friend