29. sep 2017.

Skoro pola miliona ljudi na društvenim mrežama videlo akciju „Za slobodu medija“

Zacrnjeni sajtovi, ekrani i naslovne strane novina, privremeni prekid radio i TV programa, kao i crni profili na društvenim mrežama - tako je u četvrtak više od 300 medija i organizacija upozorilo na "medijski mrak" u Srbiji, pokazujući kako izgleda kada nema slobodnih medija.

Šta misle o stanju medija u Srbiji pokazali su i brojni građani koji su tokom akcije „Za slobodu medija“ stavili crne fotografije na svoje profile, koristeći haštagove #StopMedijskomMraku, #ZaSloboduMedija i #StojimUzVranjske.

Kampanju je na društvenim mrežama za 24 sata videlo čak 482.000 ljudi, a ovom broju, prema rečima organizatora, treba dodati publiku onlajn, TV, radio i štampanih medija koji su se priključili akciji.

„Medijski portali i veb sajtovi organizacija podržali su akciju u velikom broju: softverska rešenja za zamračivanje sajtova koje je osmislila grupa preuzeta su 296 puta, a procena je da je barem još 50 portala koristilo sopstvena rešenja“, navode oni.

Na pojedinim sajtovima je sve do ponoći stajala poruka „Ovako izgleda kada nema slobodnih medija – STOP medijskom mraku“, a van interneta istu poruku su, između ostalih, širili i štampani mediji.

„Dnevne novine Danas su, uz crnu naslovnu stranu, štampale podlistak nedeljnika Vranjske sa tekstovima koji su pripremili novinari tih novina, dok su nedeljnici Vreme i Novi magazin na naslovnoj strani štampali poruke akcije. Izdanje Kikindskih od petka takođe je osvanulo sa crnom trakom“, kažu organizatori.

Izveštaj agencije AP o ovoj akciji preneli su i svetski mediji poput Njujork tajmsa i Vašington posta, koji konstatuju da su kampanju bojkotovali mejnstrim mediji kao i „zvanično novinarsko udruženje koje je navelo da je cilj akcije da se napravi podela između ‘naših’ i ‘njihovih’ medija“.

Direktan povod za kampanju i formiranje grupe Za slobodu medija je, kako navode, to što je prošle nedelje posle 23 godine ugašen lokalni nedeljnik Vranjske zbog finansijskih i političkih pritisaka.

Akciju je pokrenulo 26 inicijatora, a do sada je podržalo 180 medija, organizacija civilnog društva, izdavačkih kuća, formalnih i neformalnih pokreta, kao i nekoliko stotina pojedinaca.

2 komentara za: “Skoro pola miliona ljudi na društvenim mrežama videlo akciju „Za slobodu medija“

  1. Zoran Ćirjaković

    Ne razumem. Da li to znači da nije marak? Ljudi u mraku ne vide.

    29. сеп 2017. at 18:52

Ostavljanje komentara je privremeno obustavljeno iz tehničkih razloga. Hvala na razumevanju.

Send this to a friend